Oogproblemen na de zwangerschap...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lolieken, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik heb hier al eens een topic over geopend dat ik een maand na de zwangerschap oogproblemen kreeg. Ik weet niet of het met de zwangerschap is te linken. Soms denk ik van wel soms dan weer niet... Enfin ik was toen al bij de oogarts geweest die niks wist te vinden. Maar de oogproblemen houden aan en ik ga dus voor een second opinion.

    Heb last van glinsteringen zien, lichtgevoeligheid, soms wel pijnlijke ogen, héél snel zonnevlekken zien (als je te lang in de zon kijkt) maar nu is er weer iets nieuws bijgekomen en ik vroeg me af of dit onder de noemer normaal kon komen. :(

    Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik gekleurde vlekken zie. Niet zomaar (gelukkig) maar bv een zonweerkaatsing is een trigger of een lampje. Dan zie ik even een doorschijnende gekleurde bol (soms bolletjes) die dan vervagen. De kleuren zijn al rozig, oranje en gelig geweest. Net zoals je te lang in de zon hebt gekeken vervagen ze dus maar is het wel normaal die kleuren te zien?

    Iemand die ook kleurtjes ziet ipv zwart of witte vlekken als hij of zij te lang in de zon/lamp heeft gekeken?

    Vraag het me echt af en kan maar bijzonder weinig vinden. Ben mijn oogklachten echt beu. :(

    Iemand?
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Heeft dat niet met je bloeddruk te maken? Ik zou eens naar de ha gaan en wat onderzoekjes (bloed en bloeddruk en urine) laten doen.
     
  3. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ben onder "begeleiding" van de huisarts. Ben ook al in het begin naar de oogarts geweest maar die wist ook niks te vinden. Nu zijn we een maand verder geloof ik en ga ik toch voor een second opion. Al heb ik niet heel veel hoop. Je kan er bijzonder weinig over vinden op het internet en wat ik kan vinden lijken ze bij die mensen niet te kunnen vinden wat het probleem is... Al hoop ik stiekem dat deze oogarts me toch kan helpen.

    Een tweede optie is een neuroloog maar dat lijkt me dan weer een hele grote stap. Men huisarts vindt het niet nodig. Ik wacht nu nog even af en als de oogarts me dit keer ook niet kan verder helpen zal ik het wel verder moeten zoeken want dit is echt niet leuk meer. :(

    Die glinsteringen en al de rest vallen niet echt onder "normaal" maar ik vroeg me dus af waaronder die gekleurde vlekken vallen. Ik heb ze nooit gehad. Natuurlijk als je in licht kijkt krijg je van die vlekken die wegebben maar bij mij zijn die gewoon zwart en worden minder. Maar sinds kort heb ik bij het minste last van in een weerkaatsing te kijken van de zon of een lamp. En nu krijg ik dus ook wel eens van die doorschijnende gekleurde vlekken die dan wegebben. Valt niet naast te kijken die zijn er gewoon. Ik krijg ze wel telkens na in een lichtbron hebben te gekeken. Maar vind het zo gek omdat ik dit vroeger nooit gehad heb.

    Pff ik wou dat het gewoon over ging. :(
     
  4. Lily2006

    Lily2006 Actief lid

    14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat als huisarts en oogarts niets kunnen vinden, je met deze klachten naar een neuroloog moet.

    Het 'hoort niet' dat je zoveel last heb van ruis in wat je ziet.

    Succes!
     
  5. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Heb het gelukkig niet heel de dag door he. Soms al eens wat meer dan anders maar nooit aan één stuk door. Gelukkig! Ik moet ook toegeven dat ik me al twee maanden ONTZETTEND focus op mijn ogen. Soms denk ik dat ik zelf ook moe maak... Weet niet of dat kan zal ik binnenkort eens bespreken met de oogarts. Ja als de oogarts (een andere) me nu ook geen raad kan geven of helpen dan moet ik wel een stap verder. Maar een neuroloog vind ik zelf persoonlijk zeer beangstigend. Dan denk ik meteen aan de ergste dingen eerst. :(

    Hoop alsnog dat het stilletjesaan wegtrekt!

    Moesten er nog mensen ideetjes hebben dan hoor ik het graag!
     
  6. SuLa

    SuLa Fanatiek lid

    14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb sinds de bevalling ook wat meer last van lichtgevoeligheid. Heb nu echt een zonnebril nodig en eerder nooit. Verder voornamelijk 's nachts pijnlijke ogen en net wat jij zegt ook sneller vlekken zien. Ik link het aan het bloedverlies dat ik had bij de bevalling (2,5 liter).....
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou dan ook zeker naar een neuroloog gaan. En geen enge dingen denken! Misschien valt het reuze mee!
     
  8. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Eerst nog de second opion afwachten he. Wie weet kan die toch iets vinden dat te linken is. Ergens hoop ik dat en natuurlijk dat hij me kan helpen het te verhelpen.

    Zoals vandaag gaat het dan weer goed. Heel belachelijk maar dus twee glinsteringen gezien (net zo'n spikkeltjes als in make up zitten bijvoorbeeld). Geen vlekken. Moet wel zeggen dat ik nu sinds kort toch meer naar mijn zonnebril grijp en dat lijkt te verzachten. Dat helpt als tegen de weerkaatsingen van de zon.

    Ik zal nu nog een week aftellen en dan kan ik het tenminste nog eens bij een dokter voorleggen die iets van ogen kent. Mijn huisarts blijft het op een soort "hallicunaties" houden door stress en door het focussen. Maar ik kan het maar moeilijk geloven.

    Eerst dus oogarts en als die niet kan helpen dan neuroloog. Al sta ik er niet om te springen. :(
     
  9. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik heb ontzettend droge ogen gekregen na de bevalling van de eerste en ze zijn veel gevoeliger geworden, m'n zachte lenzen verdroeg ik opeens niet meer met een aantal fikse oogontstekingen tot gevolg. Ook zie ik sneller vlekjes.

    Door het geven van borstvoeding ging het ontzwangeren langzaam en de eerste dag dat m'n zoontje niet meer dronk ben ik zwanger geraakt van de tweede dus dat ontzwangerd zijn moet nog steeds een keer komen ;)
    Misschien dat nu na de borstvoedingsperiode m'n hormoonhuishouding weer normaliseert en ik dan ook weer m'n lenzen in kan.
    We zien het over een jaartje of zo wel..
     

Deel Deze Pagina