Eerste regeldag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door babbel1983, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Oke ik weet dat een regeldag eraan kwam, maar nu die er is maakt het me toch wat onzeker.
    Zoontje is nu 10 dagen oud, borstvoeding ging tot nu toe hartstikke goed (bij mijn dochter is het nooit op deze manier gelukt). Stuwing is nu sinds 2 dagen voorbij, dus de borsten voelen gewoon weer slap aan. Sinds gisteren is hij een stuk onrustiger, minder slaap en om de 1.5 a 2 uur drinken. Vannacht en vanochtend is het om de uur a 1.5 uur. Vannacht dronk hij liggend naast me, viel in slaap (ik ook) en als ik hem dan daarna in zijn eigen bedje wilde leggen werd hij meteen wakker en vroeg gelijk weer om een voeding. Lijkt mij dus idd de voorspelde regeldag, maar ik vind hem ook zo onrustig met aanhappen. Eerst een paar keer 'mis'happen/ druk doen, voordat hij gaat drinken en hij drinkt nu ook een stuk korter (max 10 min per keer). Hoort dit ook bij een regeldag, dat onrustige en korter drinken? Soms geeft hij een mondje terug en komt er dus melk terug, dus hij krijgt iig wel voeding binnen.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw

    Gefeliciteerd, je bent in het bezit van een baby die het clusteren prima onder de knie heeft ;)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, dit dus.

    Maak het jezelf makkelijk: probeer hem niet weg te leggen:)
     
  4. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Vind dat niet weg leggen nog een beetje eng, ben bang dat ik vergeet dat hij naast me ligt. Maar uiteindelijk heeft hij vannacht idd het grootste gedeelte naast me gelegen.

    Maar clusteren dus... dat kan het natuurlijk ook zijn, had die link nog niet gelegd. Maar kan dat clusteren dan i.c.m. die regeldag zijn of staat dat los van elkaar?

    Wel fijn te lezen dat dat onrustige dus prima normaal gedrag is.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Clusteren is in principe een (bijna) dagelijkse behoefte, maar wordt versterkt tijdens regeldagen.

    Zorg dat je bed veilig is bij samen slapen. Leg je kindje hoog, geen donsdekens of ander gevaarlijk materiaal, zorg dat je baby er aan de andere kant niet uit kan rollen en stuur je man naar een ander bed. Bij bv zorgt de natuur ervoor dat jij niet op je baby zal gaan liggen, maar je man heeft die hormonen natuurlijk niet.

    Of koop een cosleeper voor wat meer veiligheid.
     
  6. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Bedankt voor de tips en adviezen!
     
    Shakes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina