Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja idd @Equivoque , er kan een diapauze zijn geweest, je weet nooit precies wanneer het innestelt. En dan ook maar net hoe snel je hcg stijgt..
    Niet om valse hoop te geven, maar vind het gewoon nog even te vroeg. Zelf testte ik pas licht pos op 15 dpo bv. En bij het achterlopen van het vruchtje bij mij laatst werd ook de diapauze geopperd..
    Niet specifiek omdat het een cryo is, want bij dieren gebeurd dit ook, alleen bij mensen is dit niet makkelijk te onderzoeken natuurlijk. Maar het komt wel voor.
     
  2. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ja, gisteren vertelde ze in het ziekenhuis dat een cryo vitaal is wanneer het ergens binnen 24 uur het doordelen heeft opgepakt. Als voorbeeld: die van ons ging met 8 de vriezer in. Soms verliezen ze wat cellen met invriezen. Gisteren had die 10. Dus het doordelen weer opgepakt. Als het niet ingevroren was geweest had die pauze er niet ingezeten. Maar gisteren zat de cryo tussen dag 3 en 4 in en dus niet 4. Het loopt dus een dag achter. Zo moet je dan ook de dpo's tellen.
     
  3. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ah op die manier! Ja logisch..
    De diapauze die ik bedoel is het rondzweven in rust van het embryo in de baarmoeder. Totale rust, dus ook even geen doordeling. Dit kan van kort tot een week zelfs duren. En dan vervolgens doordelen en innestelen. Dus dan heb je ook een late innesteling, dus later hcg aanmaak. En een vruchtje was lijkt achter te lopen om groei, maar wel klopt.
    Ze zijn er achter gekomen dat dit bij mensen ook gebeurd door ivf behandeling, omdat je dan precies weet wanneer er teruggeplaatst is en ongeveer een innesteling zou hebben moeten plaatsvinden.
    Het was het eerste wat mijn arts benoemde toen mijn echo achterstand van het vruchtje liet zien. Het had gekund, maar dit diapauze verhaal zal niet aan de lopende band plaatsvinden, dus de kans is ook weer klein dat het zo is. Maarja... het kan wel..
     
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Jullie zijn lief hoor meiden... maar de grootste kans is natuurlijk dat het gewoon niet gelukt is. Dat is ook hoe ik het voel. Misschien stom, maar ik heb liever de zekerheid dat het niet gelukt is dan die giftige valse hoop.
    Dus zal nog wel een keer testen over een paar dagen, maar vooral als bevestiging van wat ik al denk te weten.

    Over een week gaan we trouwens wel lekker een weekje naar de Canarische eilanden, dus kunnen we lekker even bijkomen. Word alleen niet vrolijk van de weersverwachting... 18 graden, nou zeg, we gingen juist voor de zon!
    Slaat helemaal nergens op, maar soms lijkt echt alles tegen te zitten :mad:! Zal wel pms zijn...
     
  5. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque snap het. Ik ben precies zo. Liever de zekerheid, want duidelijkheid geeft rust.
    En dat snertweer in het verschiet. Hopelijk waait dat snel door daar op het eiland! Hou ons op de hoogte en sterkte!
     
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque je wilt zo graag dat de test nu al positief aan geeft. Wat de andere meiden ook zeggen, het is nog wel vroeg. Aan de andere kant begrijp ik je ook goed hoor. Je moet jezelf ook iedere keer weer opladen om positief te blijven. Wij duimen allemaal nog heel hard voor je!
     
  7. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Maris80 geeft niets hoor, je leert ons vanzelf 'kennen'.
    En domme vragen bestaan niet. Voor ons is het ook ooit allemaal nieuw geweest dus vraag maar wat je weten wilt.
    Wat is bij jou de reden dat je eicellen niet bruikbaar zijn?
     
  8. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @cd28 ik ben helaas al vervroegd in de overgang en na allerlei testen is er geen reden achterhaald van hoe wat waarom. Was echt even een klap in het gezicht.
    Mijn moeder en zus konden allebei heel makkelijk kinderen krijgen dus ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat het bij mij anders zou zijn.
     
  9. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : wat balen die negatieve test. Gezien alle omstandigheden snap ik dat je er niet meer vanuit gaat dat het positief wordt, ook al ben je nog vroeg met testen. Toch blijf ik nog wel even voor je duimen hoor! Lekker even samen op vakantie. Hopelijk knapt het weer er snel op en kun je daar genieten van de zon!

    @frummelke86 : voor jou hoop ik dat het embryo mooi is doorgedeeld in de stoof en dat het morgen lukt het terug te plaatsen!
     
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @frummelke86 , succes vandaag!! Ik hoop dat het goed gegaan is met je sneeuwvlokje!! Let us know!
     
  11. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Hela dames. Binnen 10 minuutjes was het gepiept onder narcose. Een mooie blasto
     
  12. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat fijn! Nu lekker 'broeden' en duimen voor een positieve test over ongeveer 2 weken...
     
    frummelke86 vindt dit leuk.
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Yes, eindelijk goed nieuws hier! Je bent nu zwanger tot het tegendeel bewezen is ;).
    Geniet ervan en we hopen op die twee streepjes!
     
    frummelke86 vindt dit leuk.
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Top!! Zet m op deze 2 weken!!
     
    frummelke86 vindt dit leuk.
  15. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
  16. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Vandaag het eerste bloed gespot... op DPO 13 lijkt me dat geen innestelingsbloeding meer. Het zette verder nog niet echt door dus toch maar even een test gedaan, uiteraard negatief. Ga dus nu ook stoppen met de utro, want die bollen gaan niet zo handig samen met een tampon :confused:...
     
  17. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    :cry: potverdorie! :( weet niet wat ik zeggen moet.. had het zo gehoopt voor je..
     
  18. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank je... maar ik realiseer me net dat ik iets heel belangrijks ben vergeten: onze donor ziet een tweede behandeling nog wel zitten... Dus dat is echt een hele opluchting en maakt dat de klap iets minder hard aankomt. Het is nog niet voorbij!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  19. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ah nee wat erg... Ik wil je een digitale knuffel geven. Leef echt met je mee.
     
  20. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    O echt? Wat een fijn nieuws!!!
     

Deel Deze Pagina