Eind Dec ' 17/ Begin Jan '18 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dodo29, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    leuk @jootje86 !!! en ook dat je voorgevoelens kloppen! Geniet ervan!
     
    jootje86 vindt dit leuk.
  2. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    DECEMBER-----
    27.
    Suzies - 3e kindje - Verrassing

    30.
    1982Justme - 34 jaar - 3e kindje

    ------JANUARI-------

    2.
    inkie86 - 31 jaar - 3e kindje - Verrassing
    Lenthe85 - 31 jaar - 3e kindje
    Brabant1985 - 31 jaar - 1e kindje
    Dodo29 - 1e kindje - verrassing

    4.
    Pip030 - 30 jaar - 3e kindje
    Jolijn83 - 33 jaar - 1e kindje

    5.
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    Moonie07 - 32 jaar - 3e kindje

    7.
    LoisJoanna - 24 jaar - 1e kindje
    Tammie87 - 30 jaar - 3e kindje -Verrassing
    DaisyVA - ??? - 2e kindje
    Cynthi - 27 jaar - 2e kindje
    gitaartje - 26 jaar - 2de kindje
    PAnniek - 31 jaar- 2e kindje - Verrassing

    8.
    Nonma - 34 jaar - 2e kindje

    10.
    Esila - 34 jaar - 3e kindje
    Jhann316 - 29 jaar - 1e kindje
    Jootje86 - 30 jaar - 2e kindje - meisje

    12.
    Keef85 - 32 jaar - 2e kindje


    Afspraken:
    Nonma: echo + nipt 3 juli
    PAnniek: afspraak gyno 4 juli
    Jolijn: controle verloskundige 10 juli
    Gitaartje: 12 juli 2de afspraak vk
    Keef85: 19 juli pretecho (en evt geslacht) en 20 juli controle verloskundige
    Dodo29: 18 juli controle verloskundige
    PAnniek: 1 augustus controle zkh + echo
    Esila: 3 augustus echo
    jootje86: 16 augustus controle verloskundige
    Tammie87: 22 augustus 20w echo
    jootje86: 22 augustus 20 w echo
    PAnniek: 30 augustus 20w echo/GUO
     
  3. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    @jootje86 wat leuk dat je het al weet!

    Gisteren viel het me ineens op dat er vocht uit me tepels komt.. toch dacht ik toen nog dat het niet klopte en t miss zweet was ofzo maar vannacht werd ik wakker en kwamen er echt wit-gelige druppels uit, vandaag na het douche ook gelijk weer! Ik dacht dat helemaal niet kon zo vroeg maar schijnbaar dus wel!

    Iemand toevallig hier ook al die zo vroeg van dit verschijnsel last heeft? Of misschien bij een eerdere zwangerschap? Ik blijf het gek vinden zo vroeg, misschien maar gaan solliciteren bij Campina anders.. :roflmao::p
     
  4. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    DECEMBER-----
    27.
    Suzies - 3e kindje - Verrassing

    30.
    1982Justme - 34 jaar - 3e kindje

    ------JANUARI-------

    2.
    inkie86 - 31 jaar - 3e kindje - Verrassing
    Lenthe85 - 31 jaar - 3e kindje
    Brabant1985 - 31 jaar - 1e kindje
    Dodo29 - 1e kindje - verrassing

    4.
    Pip030 - 30 jaar - 3e kindje
    Jolijn83 - 33 jaar - 1e kindje

    5.
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    Moonie07 - 32 jaar - 3e kindje

    7.
    LoisJoanna - 24 jaar - 1e kindje
    Tammie87 - 30 jaar - 3e kindje -Verrassing
    DaisyVA - ??? - 2e kindje
    Cynthi - 27 jaar - 2e kindje
    gitaartje - 26 jaar - 2de kindje
    PAnniek - 31 jaar- 2e kindje - Verrassing

    8.
    Nonma - 34 jaar - 2e kindje

    10.
    Esila - 34 jaar - 3e kindje
    Jhann316 - 29 jaar - 1e kindje
    Jootje86 - 30 jaar - 2e kindje - meisje

    12.
    Keef85 - 32 jaar - 2e kindje


    Afspraken:
    Nonma: echo + nipt 3 juli
    PAnniek: afspraak gyno 4 juli
    Jolijn: controle verloskundige 10 juli
    Keef85: 19 juli pretecho (en evt geslacht) en 20 juli controle verloskundige
    Dodo29: 18 juli controle verloskundige
    PAnniek: 1 augustus controle zkh + echo
    Esila: 3 augustus echo
    jootje86: 16 augustus controle verloskundige
    Tammie87: 22 augustus 20w echo
    jootje86: 22 augustus 20 w echo
    PAnniek: 30 augustus 20w echo/GUO
    Gitaartje: 26 juli, extra echo
     
  5. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    @jootje86 leuk een meisje! Ga je nu al los met roze kopen of wil je wachten op 100% zekerheid?

    @Dodo29 geen ervaring mee, bij vorige zwangerschap ook pas na de bevalling. Moet je ook al zoogcompressen gaan dragen of is het nog niet zo veel?

    Ik heb volgende week een afspraak bij de gyn voor een extra echo. Bij de keizersnee is namelijk gezien dat mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft. Willen ze even naar kijken. Vind het echt een beetje onzin maar de vk wil het graag.
    Ben benieuwd of zo'n gyn wel iets ziet, bij de eerste echo zagen ze het al niet (ik heb twee baarmoeders) en nu is de bm natuurlijk nog groter.
     
  6. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    @gitaartje wij hebben al een meid van bijna 4, en hebben best veel bewaard. Natuurlijk gaan we nog wel nieuwe dingen kopen, aangezien dit een winterbaby gaat worden en onze grote meid midden in een hittegolf is geboren;)
    Wat bijzonder trouwens 2 baarmoeders!
     
  7. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    @gitaartje Ik hoef gelukkig geen zoogcompressen in, nog niet tenminste. Ik heb vrijwel altijd BH's met verharde cups aan dus dat neemt nog wel wat op.

    Bedoel je trouwens 2 baarmoeders of 2 van de helften met een tussenschot zeg maar ? Dat heb ik ook wel eens gehoord namelijk. Ik denk trouwens dat ze niet zo veel zien idd... Achja als ze ook eventjes je baby checken heb je in iedergeval een keertje extra kunnen spieken :)
     
  8. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    @Dodo29 daarom laat ik de echo ook maar doorgaan. Kan mooi zo tussen de termijn- en 20weken echo. Jammer dat ik er ruim een half uur voor moet rijden.

    Ze weten niet of ik er twee heb of 1 die uit 2 helften bestaat. Ze denken het tweede maar ze zijn wel 'los' van elkaar. Er groeit dus nu 1 bm, de ander is leeg en groeit ook niet.

    Mijn zoon is geboren met 35+1, waarschijnlijk omdat de bm niet verder uit kon rekken.
     
  9. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    wel apart idd @gitaartje , 2 baarmoeders! Ik had er ook nog nooit van gehoord.

    Wij komen net bij het echocentrum vandaan, 16 weken echo gehad en geslachtsbepaling.
    Alles zag er nog steeds helemaal goed en op schema uit.
    Geslachtje was lastig te vinden, de beentjes zaten goed bij elkaar en de navelstreng zat er voor dus ik moest ook even springen en toen was er toch wat te zien!
    Voor 80 procent zeker te zeggen dat het een jongetje is!
    Op de terugweg in de auto werd ik er toch wel even emotioneel van. Het word steeds echter en we zijn toch steeds zo blij en dankbaar dat het gelukt is en er ook aldoor goed uit ziet.
    Fijn weekend meiden!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Brabant 1985, Tammie87, PAnniek en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. jootje86

    jootje86 Actief lid

    3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Wat leuk @Jolijn83!
    Fijn dat het er goed uit ziet ook, dat is natuurlijk het belangrijkste.
    Wij vonden dat woensdag ook wel heel fijn, een op het oog goed groeiend kindje
     
    Jolijn83 vindt dit leuk.
  11. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat fijn Jolijn !
    En jongetjes zijn super Leuk :rolleyes: (evenals meisjes natuurlijk :roflmao:) Gefeliciteerd !

    Ik kan ook niet meer wachten tot de geslachtsbepaling zeg ! Haha. Moet toch nog 12 daagjes :|

    Hier nog Steeds erg futloos / moe bleeeh.
    Wel Leuk is dat mn buik echt aan het groeien is nu :rolleyes: Je kan er niet meer omheen:)
     
    jootje86 en Jolijn83 vinden dit leuk.
  12. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Nog 11 daagjes en dan mogen wij onze mini ook weer even bewonderen. Ik hoop dat ie goed gegroeid is, dat ik een beetje meer kan gaan vertrouwen op een goede afloop. :)
     
    Jolijn83, jootje86, Esila en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    ik hoop het ook voor je @PAnniek ! snap dat de onzekerheid bij jou extra groot is
     
  14. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    @PAnniek dat hoop ik ook voor je idd!

    Wat betreft de geslachten het is allemaal leuk idd!

    Wij gaan de week na de 20 weken echo beginnen aan de babykamer. Mijn vriend gaat er dan een schuurplafond insmeren en de muren stucen en verven, meubeltjes op de goede plek zetten en dan is het mijn beurt! Inrichten!! :)Wanneer gaan jullie beginnen?

    Ik heb er zin in maar vind het nog wel heel onwerkelijk.. ik kan op de een of andere manier nog steeds niet geloven dat het raak is en al helemaal niet dat we aan het einde van de rit er een gezond kindje eraan over gaan houden.
    Ik probeer zoveel mogelijk te genieten maar soms komt die onzekerheid toch eventjes weer opborrelen. Het gaat allemaal te goed en te makkelijk nu sinds het raak is... alsof er nu iets mis moet gaan ofzo.

    Meerdere die dit gevoel herkennen?
     
    Esila vindt dit leuk.
  15. Jolijn83

    Jolijn83 Actief lid

    16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Ja @Dodo29 ik heb dat ook, en ik denk dat dat best wel normaal is!
    Nu het er toch echt allemaal op lijkt dat het goed is en het prachtig groeit begint mijn nieuwe onzekerheid. Eet ik wel gezond genoeg? Pak ik genoeg rust? Ben ik niet gestresst? Beweeg ik genoeg? Ik ben heel slecht met consequent elke dag mn vitaminepillen slikken dus dan voel ik me alweer helemaal schuldig en ben ik bang dat het kindje iets krijgt. Ik denk dat het niet ophoud. En als het kindje er is krijg je weer andere onzekerheden. Ik ben nog geen moeder maar ik hoor dat wel om me heen!

    Ow, en ons kamertje is al bijna klaar haha.. ik kon het niet laten. Heb er zo lang naartoe geleefd dat ik dat eindelijk mocht gaan inrichten! Ik ben vaak even en kijk naar alle leuke kleertjes enzo.... heerlijk! En de goden verzoeken daar geloof ik toch niet meer in. Anders was ik nooit zwanger geworden want ik had al 2 bakken vol babyspulletjes gekocht voordat zwanger was hahah.
     
    jootje86, Brabant 1985 en Esila vinden dit leuk.
  16. Brabant 1985

    Brabant 1985 Actief lid

    3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Hier best veel last van mijn onderbuik " banden pijn ". 9 augustus hebben wij de 20 weken echo , daarna beginnen we aan het kamertje en gaan we spulletjes kopen..
    Verder slik ik ook geen vitamine , ik krijg die niet doorgeslikt. Ze benoemde dat als ik: voldoende fruit en groeten eet , ik / baby al mijn dagelijkse vitamines binnen krijg
     
    Esila vindt dit leuk.
  17. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Die pijn herken ik hier ook idd.

    Leuk ook na de 20 weken echo! Wat fijn dat je de 20 weken echo iets eerder hebt trouwens. Hoef je niet zo lang te wachten. Ik mocht echt pas vanaf 20 weken.

    Hier ook eventjes geen vitaminepillen maar komt omdat ik wacht op een actie Haha, vind ze zo duur.. maar als je idd goed eet zal je het niet echt "nodig" hebben.

    @Jolijn83 wat leuk dat je hem al bijna klaar hebt! Wil je een foto delen misschien?
    Ik had de meubels al een paar jaar En stiekem wat babykleertjes... :rolleyes:
     
    Esila en Jolijn83 vinden dit leuk.
  18. Brabant 1985

    Brabant 1985 Actief lid

    3 mei 2017
    153
    84
    28
    Vrouw
    Zorg
    Brabant
    Ja met 19 + 1 hebben we de echo bij het diagnostisch centrum. Ze raden bij ons ook met 19 weken de echo aan , waarom geen idee Dan willen we ook graag het geslacht weten , ik laat een taart maken om het zo s'avonds aan familie en vrienden kenbaar te maken..

    Hopelijk gaat de tijd redelijk snel..
     
    Esila vindt dit leuk.
  19. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Een SEO of een GUO? Vaak wordt een GUO eerder gedaan, omdat ze dan reden hebben om aan te kunnen nemen dat er iets mis kan zijn met de foetus, dan heb je in ieder geval genoeg tijd voor verder onderzoek en om de zwangerschap eventueel af te breken.
     
    Esila vindt dit leuk.
  20. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Welke vitaminepillen heb je dan?
     

Deel Deze Pagina