Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Leuk @Blijdorp !

    Wij hebben ook besproken dat we als S 1,5 is we ook voor een 2e willen gaan dus rond de zomer 2018, maar alleen met de voorwaarde dat ik goed in mn vel zit haha
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wat leuk @lis91

    Verstandig ook om te kijken hoe je dan in je vel zit.

    Het heeft bij ons vorige keer 1.5 jaar geduurd voor ik zwanger was en mn zwangerschap was behoorlijk ongemakkelijk. De keizersnede en t herstel vielen me best tegen en het wordt wss weer een kz. Daarna die lichte pnd dus we hebben wel ff getwijfeld. Vooral mn man vindt het wel weer een uitdaging voor me. Alleen iedere keer als ik dan denk: we houden t bij 1. Dan voelt het zo verkeerd... Raar hoe dat werkt haha.
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Chocochippie las net je andere topic. Gaat t wel weer goed met N's darmen?
     
  4. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ja, voor ik er achter kwam dat ik zwanger was van S zat ik ook heel slecht in mijn vel, maar toen we er achter kwamen moesten we verhuizen, klussen dus de hele zwangerschap bezig geweest, ik baalde ook dat hij 2 weken eerder kwam, hij had er nog wel een paar weken mogen zitten omdat ik eigenlijk niet heb genoten van de zwangerschap, alleen daarom zou ik het nog een keer willen. Ik heb eigenlijk sinds S 5/6 maanden is t gevoel dat ik er nog wel 3 wil, waarom geen idee maar dat gevoel heb ik af en toe enorm terwijl mijn vriend en ik eigenlijk altijd "besproken" hadden om voor 2 kindjes te gaan mocht het ons gegeven zijn.
    Bij mij kwam na de bevalling (tijdens ook een aantal keer) die galaanvallen, dus de eerste weken van S heb ik ook niet volledig genoten, voelt heel rot als ik daar dan aan terug denk en om dat zo te zeggen.

    Hopelijk is een volgende zwangerschap fijner zodat je lekker kan genieten ipv alle zorgen en ongemakken erom heen. Is het verplicht om weer voor een kz te gaan? Snap dat je man het een uitdaging vind, mijn vriend zei toevallig van de week "ik heb zoveel respect voor zwangere vrouwen, wat een kracht die hebben" dus ik begrijp wat je man zegt haha.
     
  5. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ja met zijn darmen gaat het weer goed.

    Dit is niet van een week ofzo hoor. Hij doet dit al vanaf 2 maanden ofzo. Elke avond bleven we bij em totdat ie sliep. Maar begin dat nu echt spuugzat te worden. Hij verdomd het om te gaan slapen en ik heb hier geen zin meer in. Dan maar in de box en na de avondvoeding naar bed.
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah @lis91 snap dat je dan inderdaad niet hebt genoten van je zwangerschap als je de hele tijd bezig bent geweest. Kan me voorstellen dat je dat dan wel een keer helemaal van wilt genieten.

    Oei galaanvallen zijn vreselijk. Heb t twee jaar terug een paar keer gehad. Zo naar. Kan me voorstellen dat je daar niet prettig op terugkijkt. Is zeker vervelend om het zo te voelen.

    Nee kz is niet verplicht, bevallen in t ziekenhuis wel. Maar de vorm van mn baarmoeder zorgde voor de stuitligging dus grotere kans dat het nu weer zo is. Alleen dit keer probeert mn man 6 weken vrij te krijgen na de bevalling. Allemaal ervan uitgaande dat het nog eens mag lukken natuurlijk...

    Goeie opmerking van je vriend.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Gelukkig dat zn darmen wel goed gaan. Jeetje irritant dat hij dat zo lang volhoudt!
    N bleef hier de eerste maanden ook op 's avonds. Alleen wandelend door de kamer was ze stil, maar dat duurde niet tot 5 maanden. Kan me voorstellen dat je t zat bent!
     
  8. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Behoorlijk ja -.-
    Maar nu wilt ie ineens op zijn zij slapen ipv op zijn buik. Maar vanaf zijn rug draait ie gelijk naar zijn buik om vervolgens boos te worden omdat ie niet op zijn buik wilt liggen.. heel handig :rolleyes:
    Het scheelt wel ja als ze rustig word bij jullie of in slaap viel. Dat doet ie dus ook niet. Hij vind het veel te gezellig bij ons.
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Oh jee dan moet hij die balans nog leren te vinden. En als je hem op zijn zij legt?
    Haha nou ze werd niet echt rustig de eerste 5 weken hebben we van 18 tot 22 rondjes met haar gelopen in de slaapkamer terwijl ze met haar buik op onze onderarm lag. Stilstaan of een andere houding was gillen. Daarna nog een paar weken waarin we dat in de woonkamer deden. (We waren de slaapkamer zat)
    Vervolgens een paar weken waarin op onze arm op de schommelstoel zorgde voor een stille meid (stoel verplaatst van slaapkamer naar woonkamer). En toen begon ze vaker in slaap te vallen daar dus toen zijn we terug verplaatst naar de slaapkamer en het bedtijdritueel begonnen. Vind het slapen van N nog steeds een uitdaging hoor... Vooral eind van de middag (rampzalig) en haar nacht in (soms eitje soms moeizaam).
    Ze valt 90% van de tijd op haar rug in slaap en dan is dat soms opeens drama en wil ze op haar zij en vanavond na 45min gejammer was het blijkbaar op haar buik o_O
     
  10. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Dames zitten jullie kindjes ook (merkbaar) in een sprong? Volgend de "Oei ik groei app" is de sprong over 2 dagen over. Nou ik hooooooooop het met heel mijn hard, nog 2 dagen drama is te overzien, maar het moet echt niet veel langer duren. Om gek van te worden joh ... waar is mijn vrolijke jongetje gebleven.

    S.iem wil niet maar dan ook niet meer spelen, op schoot is hij goedgemutst, als hij eten krijgt is hij goedgemutst en als hij continu entertainment (wandelen of in de auto) heeft heb ik ook geen gejank aan mijn oor. Hij slaapt (nog wel) goed dat is het punt niet. Maar hij is bloed en bloedirritant, zodra hij in de box of op het speelkleed gelegd word is het een en al dramatiek, hij huilt en huilt en huilt en soms word hij totaal hysterisch. Ik ben dan ook wel van het type moeder 'zoek het maar even uit' dus ik laat hem ook huilen. Andere alternatief is continu met hem op schoot zitten. Nou ... dat kan dus ff niet als je 3 kinderen hebt. Betekent wel dat ik dus dat ik elke dag uren gehuil beneden moet aanhoren, hij weigert gewoon te spelen, als hij al een speeltje vast heeft duurt het niet lang of hij word er boos op. Hij is zo gefrustreerd, ik hoop dat ik snel mijn oude vertrouwde S.iem terug heb hoor. Dit is echt zo niet leuk, dit gaat al 2 weken elke dag zo. Met af een toe een beter dagje/dagdeel, maar most of the time ... drama it is. Hoe lang kan een baby dit volhouden zeg. Ik ben er al uitgeput van, maar daar lijkt hij geen last van te hebben.

    Hij doet ook nog vrij weinig, als in draaien van rug naar buik of andersom. Als hij moeite doet zou hij het volgens mij moeten kunnen. Heb hem vandaag op de bank even tegen de leuning laten staan, toen stond ie even een seconde zonder mijn steun soort van los, dus dat is wel een ontwikkeling. Maar hij is zo anders hierin dan de meiden. Die gebruikten hun frustratie om daadwerkelijk vooruit te komen, en hij ligt daar maar gefrustreerd te zijn. Ik vind het zielig voor hem maar ook voor mij. Het is erg moeilijk om zo je aandacht over 3 kindjes eerlijk te verdelen (zo eerlijk mogelijk lig).

    Nouja genoeg klaagzang. Was even benieuwd of jullie hetzelfde ervaren met deze sprong.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Och jee @Elmyra dat klinkt echt vreselijk!

    De app hier is enorm in de war die zegt dat het einde van de sprong over 13 dagen is en dat de volgende sprong over 13 dagen begint. Ze zit nu in week 29 dus heeft door dat papa en mama weg kunnen. Dat merken we zeker wel als we haar kamertje uitlopen. Of bij haar weg lopen. Ze heeft wat meer aandacht nodig maar niet zoveel als jouw kleine! Maar ze speelt nog steeds lief al is ze nu voornamelijk gefrustreerd omdat ze wel op handen en knieën zit maar alleen achteruit gaat (en dus weg bij het speeltje waar ze naartoe wil). Box vindt ze ook ff niks, maar te lang op schoot ook niet. Verder rommelt ze met slaapjes en eten dus het is een zooi maar wel gezellig.

    Vind het heel vervelend voor jou en hem dat S.iem zo is de laatste weken. Hoop dat het snel voorbij is!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief


    Ooh daar klopt niets van dan idd! Het is idd allemaal te behappen als ze gezellig zijn. En een beetje meer frustratie of een slechte dag hier en daar is niet erg ...

    S.iem kan ook nog weinig. Als ik dan lees dat jouw kindje al op handen en knieen zit. Daar zal ook een deel van zijn frustratie zitten vermoed ik. Hoop echt dat het snel voorbij is dit gedoe.
     
  13. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    @Elmyra ik merk zelf steeds minder van S zijn sprongetjes, volgens de oei ik groei app komt de 6e sprong binnen 2 weken dus ik ben benieuwd.

    Er zijn soms wel dagen dat ik hem ook bloed irritant vind, beetje wat jij beschrijft maar die zijn er soms ook als hij volgens de app geen sprong heeft. Hij wil dan ook alleen maar op schoot zitten (en zelfs zonder andere kinderen lukt dat mij ook niet altijd.) Ik laat hem soms ook eventjes huilen maar hij kan zo ontzettend hard schreeuwen dat het lijkt of het huis vol staat met babys/kinderen. De box vind hij steeds minder leuk op die momenten, als ik hem op het speelkleed zet is het goed maar zodra hij de spijlen ziet gaat hij de hele box door om te kijken naar een uitgang.

    Misschien heeft hij “meer” energie omdat hij nog vrij weinig doet en het dus langer volhoud, is hij niet gefrustreerd omdat hij niet vooruit gaat? Weet dat niet zo goed want S doet al te veel als je het mij vraagt. Hoop ieder geval voor jou dat het snel voorbij is, lijkt me voor je meiden ook niet fijn dat S.iem gefrustreerd is en daarmee best wat aandacht opvraagt. :(

    S heeft inmiddels bedacht dat hij ook kan zitten, dus hij zit regelmatig te spelen leunen op 1 arm en met de andere met zijn speelgoed bezig, hij begint nu echt te kruipen. Ligt de hele dag op zijn buik, dan weer handen en voeten, dat staat hij weer in de brug houding en dat ploft hij weer op zijn kont.
    Pakt ook continu de spijlen van de box vast en praat er op los met zijn knuffels.

    Volgens mij heeft S ook meer honger met zijn ogen dan dat hij daadwerkelijk heeft, hij eet alles op drinkt alles op maar geeft dan wel weer wat melk en soms ook groente/fruit terug. Gister begon hij zo te klieren dat ik gestopt ben met zijn groente en dat was ook prima, heb een beetje het idee dat hij niet weet dat als hij genoeg heeft gehad hij kan stoppen ofzo, zodra hij de fles of zijn bakje fruit/groente ziet word hij helemaal enthousiast het kwijl loopt dan letterlijk uit zijn mond. Zijn flessen ben ik langzaam aan het afbouwen en groente en fruit aan het opbouwen fruit is nu 90 gram en groente 150 gram. Verder krijgt hij pap 120+4 cc en nog 3 flessen waarvan 2x 150+cc en 1x 210+7cc verder een beetje water bij zijn fruithapje en smiddags bij een halve soepstengel of een maisvinger.
     
  14. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Gelukkig ben ik niet de enige die nu in een rotfase zit....

    Hier is het slapen snachts nog steeds een drama. Vannacht was de langste ruk van 1.30 u tot 4.00 u. Ze drinkt dr flessen overdag niet meer leeg, is verkouden en tand 7 en 8 zijn aan het doorbreken. Mijn man en ik zijn echt totalloss....

    Overdag gaat het redelijk. Alleen kan ze soms heel boos doen. Dan knijpt ze haar vuistjes samen en komt er echt zo'n oerkreet. Herkennen jullie dat? Hier doet ze dat meerdere malen per dag. En gillen! Niet van blijdschap, het lijkt echt frustratie. En knijpen, krabben en haren trekken....ik houd mn hart vast voor als ze straks een peuter is...

    Morgenochtend ga ik met haar naar de huisarts. Vanwege verkoudheid die maar niet over wil gaan en hopelijk kan hij iete nuttige zeggen waardoor ze snachts weer beter gaat slapen.
     
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Elmyra het rollen ging bij ons heel snel nadat N haar voetjes had ontdekt als speelgoed. Speelt S.iem al met zn voeten? Anders zijn Sozzy sokken misschien leuk. Met diertjes en rammeldingen erin.

    @lis91 Wat gaat het enorm hard bij jou zeg! Wel vervelend dat hij ook zulke buien heeft. Dat van de box herken ik ja. Die is even nergens meer goed voor.

    @GDuif Wat vervelend dat de nachten nog steeds zo rot gaan. Verkoudheid zal daar ook niet bij helpen.

    Hier heeft N sinds gister wat verhoging (gister 37.7 en vandaag 38 hoop dat t niet verder stijgt) en rode wangen. Hoop dat t tandjes zijn en niet dat ze ziek wordt ofzo. 's Avonds naar bed brengen wordt steeds lastiger de afgelopen dagen. Ze moet steeds meer getroost worden en is steeds sneller overstuur.
    Ook heeft ze geleerd dat ze geluidjes kan maken tijdens inademen, resultaat: ze verslikt zich steeds in haar speeksel :confused:
     
  16. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Elmyra, oef dat klinkt zwaar.
    Ik ben van N wel gewend dat ie altijd bij iemand op schoot wilt zitten. Hij is niet zo van de lichamelijke ontwikkeling. Hij maakt liever contact met mensen, brabbelt tegen ze en lacht graag. Al rolt ie wel van rug naar buik en terug.
    Is er niet iets waarmee je em kan stimuleren? Misschien heeft het Cb tips voor je?

    N sliep om 19:30, ik ben verbaasd :p
     
  17. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Nou ik ben dus nooitmeer positief..
    N huilt al vanaf 23:00 uur.
    Hij valt soms even in slaap maar is al snel weer wakker.
    Compleet over de zeik en we krijgen em met geen mogelijkheid rustig

    Ik weet het echt niet meer
    maar ik ga woensdag met em naar de dokter om alles te laten nakijken
     
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Dat had S.iem vrijdagavond. Hij huilde wat dus ik ging kijken (slaapt eigenlijk altijd goed) hem eruit gehaald en toen ging hij helemaal uit zijn plaat, uiteindelijk hebben we hem maar weer in bed gelegd en laten huilen nadat we getempt hadden en schone luier. Kon niks aan hem ontdekken verder en na 20 minuten sliep hij weer en werd de volgende ochtend wakker. Heb de indruk dat ik hem alleen maar meer prikkelde door hem eruit te halen. Maargoed je weet t niet met die kleintjes en wat er in hun hoofdjes om gaat.

    Goed om hem even na te laten kijken dan weet je dat iig, maar kan ook goed bij deze sprong horen misschien. Gelukkig heeft S.iem het tot nu bij 1 avond gelaten. Dat mag ook wel want overdag issie chaggo genoeg.
     
  19. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Laten liggen heb ik tussendoor wel geprobeerd maar hij loopt nog net niet paars aan :eek:
    C had dit ook wel maar die gaf op na een half uur. Hij absoluut niet. Maar het klonk ook alsof die pijn had, maarja zeker weten doe ik het niet..
    Hij is nu ook nog wakker dus hoop dat die bij me moeder gaat slapen. En anders belt zij de huisarts maar even.

    Wel fijn dat S.iem het gewoon opgeeft. Gaat het nu wat beter? Of istie nog zo humeurig?
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Pff ja ze kunnen onwijs volhardend zijn hoor. Mijn meiden huilden ook rustig 45-60 minuten aan 1 stuk. Maar als je t idee hebt dat ie pijn heeft zou ik zeker even de huisarts contacten. Hoe gaat het nu met zijn ontlasting?

    S.iem leek vanochtend iets vrolijker ... hopelijk is de sprong op zijn einde maar ik reken me nog niet rijk hoor. Volgens de app is vandaag de laatste dag. We zullen het meemaken.
     

Deel Deze Pagina