Eind februari/maart 2017 mama's?

Discussie in 'De mama's' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    We zijn bij de huisarts geweest. Of eigenlijk mijn moeder.
    N heeft een verkoudheid met griepsverschijnselen.
    Hij heeft koorts en stinkt enorm rot uit zijn mond.
    Door de verkoudheid staat er enorm veel druk op zijn oren waardoor die zo veel huilt.
    Hij krijgt nu xylometazoline neusspray (wat een woord) en moet vrijdag opgeknapt zijn anders moeten we terug komen.
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah wat vervelend!!! Die neusspray hielp bij ons best snel in combi met paracetamol. (Tenminste tegen de oorpijn, de verkoudheid bleef nog even.) Hoop dat het bij jullie ook snel helpt.
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dames wat doen jullie als jullie een dat thuis zijn met de baby?
    Ons ritme is een beetje zo: 6.45 op, 7u pap, dan in de wipper terwijl ik ontbijt, spelen in box/speelkleed, 8.30 naar bed, 9.30 op en fruithapje, dan in wipper terwijl ik douche. Haar omkleden en dan rond 11u de fles en gaat ze weer naar bed. Meestal kort dus 12u er weer uit en dan in de box/ op speelkleed. Nog even mee boodschapje doen o.i.d. Rond 15u de fles en dan weer naar bed (of al een keer rond 14u als ze moe is). En dan rond 17u groente dan zit ze aan tafel terwijl we eten en dan nog even spelen/zingen. Rond 18.30 fles en naar bed en dan om 19.30 is de nacht begonnen.

    Ik heb niet echt een idee wat ik precies met haar kan doen de hele dag. Praat tegen haar als ze in haar stoel of wipper zit en soms ook als ze speelt. Vind alleen dat ik nog zo weinig met haar doe. Na hapje en fles altijd wel tijd voor een knuffel enzo. Voorlezen vindt ze nog niks en op schoot de laatste tijd ook niet echt... Zingen vindt ze leuk maar ben redelijk snel door het repertoire kinderliedjes heen haha. Ze kan heel goed zelf spelen hoor, maar ben bang dat ik haar dag te veel laat doen.
     
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Het werkt inderdaad als een tierelier.
    Vannacht is een stuk beter gegaan. Hij poepte alleen om 01:00 alles onder.

    Ik vind het ook heel lastig wat ik met em kan doen. We zingen soms liedjes op schoot en kletsen veel :p
    Onze dag ziet er ongeveer zo uit als ik vrij ben
    07:30 uit bed, klein flesje
    09:00 fruit
    09:30 slapen
    11:00 fles
    13:00 slapen
    15:00 fles
    16:00 soms een stukje komkommer
    17:30 avondeten
    18:15 in bad
    19:00 fles
    20:00 naar bed
    22:00 fles

    Tussendoor gaan we naar buiten. Dan leg ik em alstie moe word in de kinderwagen, tijdens het wandelen valt ie in slaap.
     
  5. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Eten jullie kindjes savonds echt met jullie mee of koken jullie nog apart?
    Wij eten vaak ovenschotel, dagschotels, pasta's , rijstgerechten
    Agv eten we haast nooit.
    Geven jullie je kindjes dat soort dingen al?

    Ik weet echt niet meer hoe ik dat bij C deed:confused:
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We koken nog apart, ik maak vaak een voorraadje voor in de vriezer. We vinden het leuk om samen te eten maar voor 17.30u is er altijd maar 1 van ons thuis. N krijgt om 18.30u de laatste fles dus als ze dan pas om 17.45u haar avondeten krijgt en nog in bad moet dan wordt het wel heel erg proppen.
    Ze krijgt wel vaak een stuk komkommer of wortel om op te sabbelen als we eten.
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    @Chocochippie wat sneu! Echt ziek dus! Hoe gaat het nu?

    S.iem eet tussen 16.30-17 uur en gaat tussen 17.15 en 17.30 nog slapen tot 19.00 uur. Ik geef hem een potje en dan kook ik voor ons en de meiden en wij eten dan rond 17.30 uur.
     
  8. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Elmyra, het gaat nu een stuk beter. Zijn neus zit nog wel vol maar hij huilt niet meer.
    Vannacht heeft ie naast mij geslapen nadat ie letterlijk alles had ondergepoept (lees: romper, Voedingskussen, mij en ons bed). Leek wel een ontploffing :eek:
    Hij zat bij mij omdat ik dacht dat die honger had.. niet dus hij moest poepen en dat heb ik geweten.:rolleyes:

    Ik eet altijd gelijk met de kinderen rond 17:45 (als ik vrij ben)
    N eet dus gelijk met ons en altijd vers.. hij wilt geen potjes.
    Vanavond heeft ie broccoli en aardappels op. Heb apart gekookt aangezien wij broodje shoarma aten.

    @Blijdorp, Ah das wel zo gezellig.
    Ik doe dat niet want mijn vriend kan gerust pas om 21:00 uur thuis komen
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Chocochippie oei wat erg zo'n poepexplosie!!!
    Ik zou ook niet wachten tot 21u hoor haha. Maar zie mijn N nu ook niet wachten tot 18.45... Is je kleine nog steeds zo laat op?

    @Elmyra hoe is het met het humeur van je kleine?
    Ik heb nog gekeken maar N hier valt niet in een sprong in Oei ik groei... Gebruik jij de geboortedatum of uitgerekende datum?
     
  10. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Nee als ik werk krijgt N om 17:00 eten bij mijn moeder. Als ik dan met C eet krijgt hij de fles :)
    We hebben gisteren de huilen tactiek ingevoerd. We laten em een paar minuten huilen voor we weer bij em gaan kijken. Gaat wel tegen mijn gevoel in maar hij sliep binnen 20 minuten.
     
    Blijdorp en Elmyra vinden dit leuk.
  11. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Je moet de uitgerekende datum gebruiken. Gister zijn we heel de dag weg geweest naar mijn ouders, heerlijk in de tuin. Daar was entertainment genoeg, S.iem was goedgemutst. Ik hoop dat hij door deze sprong from hell heen is nu maar we zullen het merken straks als hij het weer met minimaal entertainment moet doen :rolleyes:. Woensdag leek het ook wel iets beter te gaan trouwens maar ik juich nog niet, want maandag was hij ook iets beter te gebruiken en dinsdag was hij weer 'terror-baby' ;). Volgens de kalender zou het nu wel klaar moeten zijn in ieder geval.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Fijn dat dat werkt, denk dat het tegen ieders gevoel in gaat maar als je dan ziet dat het werkt dan gaat het al makkelijker. En de volgende dag lachen ze gewoon naar je hoor :D.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Elmyra ja ik weet dat het officieel de uitgerekende moet zijn maar dan zat N iedere keer een week te vroeg dus we doen de geboortedatum.
    Ik hoop voor je dat hij ook zonder extra entertainment weer het zonnetje in huis is nu :)
    Bij ons zegt de app 8 dagen tot eind van de sprong, maar merk er niet veel van behalve dat ze 's nachts ineens een feestje bouwt in bed. Kletsen, rondschuiven etc.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  14. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hoi dames , ik kletste eerst mee in een ander topic maar die is blijkbaar dicht :confused:
    Hier gaat het helemaal goed met R . Je ziet niet meer dat ie prematuur geboren is . :D
    Draagt nu maatje 68 en weegt +- 8 kg .
    Volgende week weer naar cb voor wegen en meten .
     
    lis91 en Elmyra vinden dit leuk.
  15. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier gaat het snachts de goede kant op. Heel stom, maar we dachten: wat als we haar gewoon eventjes iets langer laten 'huilen/jammeren'. Wat blijkt: dat duurt snachts nooit langer dan een minuut en dan slaapt ze verder! Wat een openbaring! Dit doet ze dus snachts een aantal keer en waar we eerder iedere keer er meteen naartoe gingen ( omdat we bang waren dat als we zouden wachten, ze echt wakker zou worden...), slaapt ze nu fijn verder.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    @Blijdorp nachtfeestjes zijn ook niet alles :rolleyes:! Maar het is heel wat waard als ze verder vrolijk zijn. S.iem lijkt weer iets beter in zijn vel te zitten. Al is hij wel gefrustreerd nog. Misschien dat ik nog even fysio inschakel via cb omdat hij ook nog niet rolt maar dat wel lijkt te willen. Wellicht blokkeert ie ergens.

    @mama alex wow wat goed dan is hij net zo groot als S.iem nu :thumup:!

    @GDuif haha zo makkelijk kan het zijn! Heerlijk dat ze gewoon lekker verder slaapt.
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nou hier vandaag geen poepexplosie maar een bord pap dat retour kwam. En mevrouw had daarnet 38.8...
    Gister nog bij de huisarts geweest omdat we oorontsteking dachten, maar was niet zo.
    Nu mogelijk beginnende oorontsteking of keelontsteking. Neus blijven druppelen en ze mocht paracetamol. Als dr temp zo gestegen is dan weer bellen. Kleinere flesjes ivm dr maag.
    Ondertussen heeft ze sinds 6.45 ook maar 20min geslapen :(
     
  18. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @Blijdorp, Sneu zeg! Hoe is het nu met der?

    @Elmyra, dat is ook wel zo hoor. Ik kan me er wel voor afsluiten, huilen negeren kan ik makkelijk. Maar het is toch iets lastigs
    Klinkt lekker tegenstrijdig :p

    @mama alex, Wow wat groeit R goed zeg!
    Wij mogen maandag weer wegen en meten. Ben benieuwd :)

    @GDuif, fijn dat dat zo makkelijk gaat.
    Heb je tenminste weer nachtrust!

    Volgens mij heeft N een groeispurt... hij komt ineens elke 3 uur en drinkt gerust 180cc weg.
     
  19. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @mama alex welkom :)

    @GDuif oh die mini-huiltjes, heeft N hier soms ook. Gewoon in haar slaap...

    @Elmyra en @Chocochippie Ik heb t geprobeerd met t laten huilen, maar kan t echt niet. Merk wel dat nu ze ouder wordt ik minder de neiging heb op haar af te vliegen en gewoon rustig loop ;)

    @Chocochippie het gaat aardig. Ze was wakker om 21, 23, 1 en toen 5.45 en temp van 37.9. Toch maar pcm gegeven tegen grote schommelingen. Ze is ook echt chaggo dus snel aan t jengelen en huilen. Maar eens zien hoe het verder gaat.
    Zal wel vreselijk egoïstisch klinken, maar mn man gaat vandaag zn oma verhuizen en vind t geen fijn idee de hele dag t alleen te moeten doen. Zeker niet als haar temp weer zou stijgen...
    Daarnaast mag je geloof ik ook niet met koorts naar buiten dus zit echt opgesloten :(
    Oh je N heeft trek zeg!!!
     
  20. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Als ze niet onwijs ziek heeft en een beetje rond de 38 schommelt zou ik lekker naar buiten gaan hoor. Misschien doet het wel goed, voor jullie allebei. Binnen zit je ook maar zo opgesloten in je eigen baccillen. Niks mis met een beetje frisse lucht. Als de mist opgetrokken is word het mooi weer. Als mijn kids niet heul ziek zijn ga ik ook gewoon met koorts naar buiten als het weer goed is.
     

Deel Deze Pagina