eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.046
    113
    Vrouw
    Vorige week met L. weer naar het CB geweest, hij gaat als een speer en vliegt zo de eerder geboren kindjes voorbij :eek: weegt nu 7035 gr en 65cm. Gaat verder heel goed, van de week wat worteltjes laten proeven maar daar kreeg hij last van en ondeegespuugd dus ik stop weer even met hapjes geven.

    De tijd vliegt voorbij. Lijkt indd alsof het vorige maand nog februari was en ik met m'n kleine moppie thuis was.
    Merk dat ik het soms best moeilijk vind om zoveel te werken en zo weinig tijd samen te hebben
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Gister even naar inloop geweest, J was toen precies 5 maanden, vond het wel grappig om te zien wat hij was gegroeid. Hij is nu 7400gr en 69,5cm. Gewicht bijna verdubbeld (op 300gr na) en bijna 20cm gegroeid! Ook nog 2 prikken gehad, liep een maand achter. Gisteravond had hij hele zere benen en echt harde plekken, zo zielig. Met zetpil gelukkig wel hele goeie nacht gemaakt en nu weer goed te spreken :)
     
  3. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Hoeveel uur werk je per week?
    Ik zat er ook aan te denken om naar het inloopspreekuur te gaan, om hem te laten wegen en meten... kan dat zomaar? :oops:
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik werk 32 uur. Op zich wel te doen hoor. Maar soms heb ik van die dagen dat ik thuis zou willen zijn haha. Zou graag naar 26/28 uur willen, maar bij m'n huidige werkgever kan dat niet
     
  5. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oh heel begrijpelijk! Ik werk 20 uur en vind het meer dan genoeg! Maar ik ben ook niet zo'n werkpaard, haha:D
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.046
    113
    Vrouw
    Haha ik ben ook niet zo'n werkpaard hoor. Daarom zou ik graag wat minder uur gaan werken. Vind het wel fijn om nog wel aan het werk te zijn en voor de portomonee is het ook fijn :p
     
  7. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    J is nu ruim 5 maanden en 6100 gram en 62 cm. Het is een heel actief meisje. Ze rolt, draait om haar as, houdt alles in de gaten en kletst vol op.

    Vraagje...
    Heeft er iemand van jullie een fijne (mama)fiets? J kan al best goed zitten (met steun) en ik wil in de toekomst wel met haar gaan fietsen. Nu is het nog te vroeg maar ik hoop aan het einde van de zomer/ najaar te kunnen fietsen. Ik ben zelf ook niet groot dus zoek een niet al te grote en zware fiets waar fijn een stoeltje op kan, je makkelijk kan opstappen, liefst een stuur wat op slot kan en een goede standaard. Iemand toevallig tips voor me?
     
  8. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik zou voor een normale fiets gaan, moederfietsen zijn over het algemeen redelijk zwaar en lomp..

    Hier ook weer naar het CB geweest, baby is 8 kilo... :|
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb een bsp moederfiets met een 51" frame.
    Voor heb ik een bobike zitje en een windscherm.
    Ik vind hem niet bijzonder zwaar en er zitten ook drie versnellingen op die het trappen wel erg soepeltjes maken.
    Ook is er nog extra ruimte voor een boodschappen mandje voor het zitje (zit ook al een drager voor) en is de bagagedrager verlengd voor als de kindjes achterop kunnen zitten.
     
  10. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hier heeft ze ook een groei spurt gehad, woog afgelopen vrijdag met exact 21 weken 6430 gram en maar liefst 63 cm..

    Groenten als "oefen"hapjes gaan goed, fruit in de vorm van perzik en abrikoos geprobeerd maar dat vond ze beiden niet zo lekker.. We leggen wel meer de nadruk op groente gelukkig maar het zou goed zijn als ze straks wel alles lust!
    Pap wilde ze sowieso niet in een fles (helaas!) maar uit een bordje hoefde ze ook niet meer..en nog altijd dus niet doorslapen..sterker nog, de laatste tijd komt ze na 4uur 's nachts om het uur ipv om de 2/3 uur..is wel een ritme maar niet de door mij gewenste ritme :)
    Ook heeft ze nog altijd last van eczeem, vooral onder de kin en halsje, ze word regelmatig wakker van de jeuk en huilen!! Troosten aan de borst en dan maar samen in slaap vallen (na weer insmeren) maar dat breekt me nu wel op aangezien ze enkel nog bij mij aan de borst wil slapen..zucht iemand nog tips?

    Mamafiets lijkt mij ook handig maar dat is pas volgend jaar aan bod, denk ik..

    Gaan jullie ook babyzwemmen of iets dergelijks?
     
  11. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik verwacht dat J in de herfst mee op de fiets kan kleine stukjes. Ik ben dus al een beetje rond aan het kijken.

    Ja ik ga babyzwemmen. Dat vindt ze super leuk!

    Hier ook jengelig, overdag heel onrustig drinken aan de borst en snacht weer vaker komen. Ik merk dat J dat tijdens de bekende "sprongetjes" doet. Gok dat er nu ook weer eentje begonnen is
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    #332 Sado, 13 jul 2017
    Laatst bewerkt: 13 jul 2017
    Ohh ik kreeg weer geen meldingen... Stom nieuw forum..

    Gaat goed hier! C inmiddels 5,5 maanden oud en kan al best aardig zitten :) Twee boventandjes lijken ook al door te gaan komen (man! wat gaat dat snel). Ze eet inmiddels - naast 4 flessen , waarvan een papfles als ontbijt- een flinke portie fruit en een flinke warme maaltijd per dag. Mama's macaroni (tomaat, courgette, kip en macaroni) is favoriet :D Lukt me tot nu toe nog goed om zelf voor dr te koken: sta elk weekend een uurtje in de keuken en vries dan het eea in. Ze heeft nu al veel groentesoorten, kip, macaroni, couscous, rijst en aardappels gehad :) Qua fruit ook al veel, appel en peer blijven favoriet.
    Slapen gaat echt perfect. Nu al een paar weken van 19.45/20.00 tot wij dr doordeweeks wakker maken (06.45) of tot ze zelf in het weekend wakker wordt (doorgaans 08.30).

    We mogen dus echt niet klagen en ben erg blij en dankbaar dat het allemaal zo goed gaat! :)
    Het is echt of het nooit anders geweest is, maar dat gevoel herkennen jullie vast :p

    Inmiddels ook de waterpokken achter de rug. Héééle milde variant, dus zou het niet gek vinden als het later nog eens terugkomt, maar ach dat zien we dan wel weer :)

    Tijdje niet bij het CB geweest dus géén idee hoe lang/zwaar ze nu is. Qua kleding zit ze nu in (afhankelijk van het merk) 62/68. Ze groeit lekker door dus :)

    Vanaf volgende maand gaan we voor een tweedje kindje, spannend! Bij C was het met 3 maanden raak, benieuwd hoe gauw het ons nu gegund is.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Babyzwemmen wil ik ook binnenkort gaan doen, leuk!! Ben elke vrijdag vrij, dus even zien of het dan kan :)

    Leuk om te lezen hoe jullie kindjes het doen! Wat gaat het hard he!!! Voor m'n gevoel hadden we het niet al te lang geleden over onze geslachtsecho's. Is al bijna een jaar geleden, pfff :p
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Wauw kruipen! Wat snel! C is ietwat lui, rollen kan ze, maar doet ze echt NIET vaak :p
    Ze ligt het liefst op dr zij (ook wanneer ze slaapt) dus rolt van zij naar zij de hele dag, haha.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.046
    113
    Vrouw
    Fijn dat het zo goed gaat Sado! En wat eet ze al veel haha. Hier nog geen bijvoeding. Volgende maand weer eens proberen..
    En wat spannend.. Voor een volgend kindje! :)
     
  16. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Wow Sado wat eet ze al veel! Complete maaltijden al dus!

    Wij zijn hier aan het oefenen met groenten, gaat tot nu toe goed, wortel, bloemkool en broccoli geprobeerd. Houd het ook eerst maar hier bij denk ik, hij spuugt nog steeds veel en vermoed dat het fruit nog steeds niet goed zal gaan.
     
  17. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wat gaat ze snel met de tandjes Sado!
    Hier nog niks te bekennen...wel twee die duidelijk drukken, maar ze komen niet echt door.
    M. rolt wel nu de hele tijd...na het eten leg ik hem vaak op zijn speelkleed en dan rolt hij gelijk naar zijn buik met als resultaat dat hij alles onderspuugt.
    Spannend dat jullie voor een tweede gaan!
    Hier kriebelde het ook gelijk, maar toch hebben we besloten om het even aan te kijken...
    We hebben een heerlijk makkelijk kindje, dus het zou makkelijk kunnen, maar wil eerst dat hij wat zelfstandiger is zodat de zorg anders is.
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Ja ze is gek op eten! Bij bepaalde maaltijden is ze ook gewoon boos wanneer dr bordje leeg is:roflmao:
    Eten is vanaf het begin eigenlijk heel goed gegaan. Met precies 4 maanden gestart met een paar lepeltjes groenten om te zien hoe het zou gaan. Op het begin steeds drie dagen achter elkaar hetzelfde en de luiers goed in de gaten gehouden. Helemaal geen gekke dingen gezien: verteren gaat prima, het "kauwen" gaat goed en ze geniet duidelijk van de maaltijden.
    De paar lepeltjes werden al gauw hele porties en na een week ook fruit geintroduceerd :)

    Ze krijgt nu qua fruit een hele appel/peer/etc, als ze een fruitpotje krijgt zoveel ze wil, is meestal een heel potje.
    Qua groenten maak ik doorgaans 350-400gr groenten, 125gr aardappels en 80gr vlees. Daar maak ik zo'n 5 porties van :)
    Hangt van de groenten af of de portie opgaat :p Bloemkool en broccoli is ze duidelijk geen grote fan van. Wortel, pompoen, snijbonen, sperziebonen, courgette en tomaat vindt ze heeeerlijk!

    Mijn man en ik zijn allebei GEEN viseters, maar vind het wel belangrijk dat ze dat ook binnenkrijgt. Wil dus met 6 maanden ook vis introduceren!
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Voedingsschema doordeweeks is nu:

    06.45: 200cc melk + pap (180/6)
    09.30: fruitportie
    11.30: 200cc melk (180/6)
    15.15: 200cc melk (180/6)
    17.00: warme maaltijd
    19.30: 235cc melk (210/7)

    Tussendoor drinkt ze nog water.
     
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Geeft iemand hier al brood? Wil het graag geven, maar weet niet zo goed hoe :p
     

Deel Deze Pagina