eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik probeer nu ook bijna dagelijks groente en fruit te geven
     
  2. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Jeetje, wat snel!!
    Proficiat
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank je voor de toelichting!!

    Het onderzoek is niet bij naam genoemd, ook niet de gebieden benoemd. Wel hebben ze uiteraard de testen zelf gedaan of iets in de trant van " wat kun jij goed volgen/luisteren" gezegd tijdens de onderzoeken.
    Ik heb ook nooit het schema gezien, ze noteren ff snel op kladblok en daarna wat dingen op de pc.
    Ik zal de volgende afspraak eens vragen om het ingevulde schema.

    Hoe gaat het met de afbouw van BV?
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Hoe is het hier allemaal?

    Afgelopen vrijdag een verlate 6 maanden controle gehad, hij was 7 maanden. Kwam mij beter uit ivm vakantie en dan kon E ook gelijk haar controle ;) 8250gr en 73 cm. Lengte mooi op de lijn mee en gewicht iets gezakt. Op de vraag wat hij eet was het antwoord: alles behalve drank, drugs en honing. "Oh geweldig, lekker zo doorgaan als dat goed gaat". Hij krijgt nog BV? super! Niks geen gezeur of afbuigende gewichtslijn, het niet doorslapen. Alles was goed en lekker zo doorgaan. Zo fijn. Verschilt echt wie ik heb. VPK heeft overal commentaar op en bij de arts is alles goed
     
    Harperhazel vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Klinkt goed @toch3!

    Hier medio nov pas weer een CB afspraak. Gaat verder prima, C doet verwoedde kruippogingen en komt rollend nu in elk geval een heel eind door de woonkamer:roflmao:
    Groeit goed, maatje 68 is echt leuk geweest nu, maatje 74 is wel definitief.
    Verder geen bijzonderheden, eten en slapen gaat nog steeds prima. De eetlust naar vast eten wordt steeds groter, broodje tussen de middag gaat in een recordtempo op en haar avondeten wordt steeds ietsjes meer.

    Over 6 weken gaan we op vakantie, naar de Canarische Eilanden. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan en heb er vooral veel zin in!
     
  6. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oh wat goed @toch3! Daar houden we van! Heerlijk gewoon lekker je eigen ding blijven doen!

    Oh wat heerlijk @Sado, goed vooruitzicht!

    Hier gaat meneertje inmiddels zelf zitten, ik hoop ook dat hij snel het (vooruit) kruipen doorheeft want hij is zo gefrustreerd de hele tijd!
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Wat goed @Harperhazel!!! :)
    C blijft - redelijk, ze moet er echt zin in hebben - goed zitten als je haar neerzet, maar zelf gaan zitten heb ik nog geen enkele aanstalten toe gezien, wat leuk! :)
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    J is bezig met leren gaan zitten, is 2x gelukt. Hij blijft wel lang en goed zelf zitten dus vanmorgen eerste rondje op de fiets :) was leuk maar mn conditie is echt 0,0 haha
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    L. komt nu echt goed vooruit en schuift over de vloer naar alles toe wat er wel interessant uit ziet (ook de kabels van tv etc. zijn njet meer veilig) :roflmao:
    Zitten kan hij nog niet zelf.. zijn nu wel tandjes zichtbaar vanonder. :)
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    J heeft als bijnaam rat gekregen :roflmao: alle kabels moet hij op knagen :confused:
     
    Harperhazel vindt dit leuk.
  11. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Haha wat grappig! Wij noemen hem hier het spook omdat het zo'n ontzettende spook is... 's nachts maar ook overdag, ons voor de gek houden ;)
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    M. kan ook zitten als we hem neerzetten, maar gaat echt nog niet zelf zitten.
    Ik denk dat zijn fijne motoriek sneller gaat dan zijn grove, maar voor een maand te vroeg geboren kindje doet hij het niet slecht :D Had namelijk verwacht dat hij met alles een maand achter zou lopen.
     
  13. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ja vooral om vragen. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze even uitleggen waar ze op letten en waarom.

    Afbouwen gaat goed. Op dit moment ochtend en avond nog via de borst en dan 2 keer fles overdag. Ik merk wel dat de avond en ochtend voeding ook wat terug lopen. Ik geloof niet dat ik die nog lang kan behouden.
    Ook heb ik de laatste dagen veel hoofdpijn. Zou dit komen door het afbouwen en daardoor veranderen van de hormonen? Echt een soort migrene hoofdpijn is het
     
  14. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    J rolt om, duwt zich ver omhoog op haar armen en zit soms oer ongeluk op haar handen en knieën. Doet alleen geen aanstalten om dan vooruit te komen. Tijgeren doet ze ook nog niet. Sinds een week zit ze zelf maar kan nog niet zelf gaan zitten.

    M loopt dus echt niet achter. Dit is allemaal vrij gemiddeld. Ze kruipers en kinderen die al zelf gaan zitten zijn gewoon vlug
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Oohhh ik dacht al... :D
    Rollen, knietjes onder de kont en blijven zitten kan M. maar echt vooruit gebewegen nog echt niet.
    Dacht dat hij misschien een maandje achterliep, maar het valt dus mee :D
     
  16. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nee zeker niet!

     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Wat een vlotte kindjes! Hier nog absoluut geen kruiper. Komt allemaal vanzelf wel :)
    C is wel een hele gezellige dame die heerlijk veel oefent met brabbelen nu, benieuwd wanneer we de eerste "mama" horen, die klank-kant gaan we wel op nu :)
    Tandje 6 is inmiddels door en hard aan het groeien, dus zo'n ieniemienie baby lijkt ze niet meer. Snik, wat gaat het snel.
    Eten gaat top, dr broodje bij de lunch is toch wel de favoriet :)

    Slapen gaat fantastisch hier, naast haar goede nacht - ong 19.15 - 07.00 nu - slaapt ze overdag nu ook 2x wat langer (1-2u per keer). Buiten deze slaapjes om is ze gewoon lekker wakker en vrolijk aan het spelen of kletsen. Vooral dingen hard op de grond/tafel slaan vindt ze prachtig :D

    Vrijdag eerste echo, dus daar ook druk mee, nu :D Weer heel spannend
     
  18. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oh wat fijn dat het zo goed gaat @Sado en eerste echo alweer! Spannend...

    Wanneer doen jullie de kindjes voorop de fiets? Ik lees overal als de kindjes zelf kunnen gaan zitten maar ik vind hem nog zo 'klein' om al voorop de fiets te gaan!
     
    Sado vindt dit leuk.
  19. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als ze van kruip naar zit kunnen is mij altijd verteld.

    @Sado spannend hoor!
     
    Sado vindt dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Ik ben absoluut geen fietser, dus zie het hier voorlopig niet gebeuren :p
    Maar ik zou zeggen: wanneer zitten 100% goed gaat. Maar echt geen idee van de "officiele richtlijnen". Ik wandel liever met C :)
     

Deel Deze Pagina