Endometritis

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bien86, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Hallo,
    Weet niet of er ook meer vrouwen zijn welke na de bevalling endometritis (kraamvrouwenkoorts, infectie baarmoeder) hebben (gehad)? Dit komt nog maar bij 2% vd vrouwen voor, kans is dus niet heel groot..bevalling duurde amper een half uur...ditbus mogelijk ook de oorzaak...in de kraamtijd en.week erna 5 keer in.zkh geweest en verschillende opnames gehad..
    Inmiddels bij mij bijna 6 wk geleden.
    Ik nog nog steeds weinig, geen energie, 2x trap op per dag is de max, blijf aanhoudende lage rugpijn in aanvallen houden. Totáál geen weerstand, nu opnieuw opgezette klieren hals, oksels, lies...leef op ibu en pcm zoveel hoofdpijn.

    Volgens gyn nu geen restweefsel meer, moet 4-6 wk rusten , daarmee moet het beter gaan. vanaf dit advies (laatste opname) zijn we 4,5 wk verder zónder verbetering. (Weliswaar nog een.opname van 2 dg daarna gehad...)

    Zijn er meer due dit hebben (gehad) of iemand kennen, hoe ging dit herstel?

    Volgende week weer afspr. Voor bloedonderzoek....

    Inmiddels is einfe verlof in zicht, ben alleen nog steeds niet echt buiten geweest, wandelen, naar winkel etc. Lukt niet. Kraamvisite nog weinig gehad
    Hoop dat er gauw verandering in komt en ik nog even goed kan.genieten!
     
  2. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wat naar dat je emdometritis hebt gehad, en zo lang last jeetje!
    Ik zie dat je helaas geen reacties hebt gekregen op je bericht.
    Hoe gaat het nu met je?

    Ik kan ook nog geen ervaring delen over hoe het verder gaat. Ik ben maandag bevallen, ook vlot gegaan en maar kort gebroken vliezen (15min) maar desondanks 5u na bevalling hoge koorts gekregen (>40gr) en initieel omdat de koorts gezakt was weer naar huis gestuurd. De volgende dag enorme buikpijn en weer zo'n koorts dus opgenomen en nu blijk ik ook een infectie te hebben met groep A streptokokken. Mijn zoontje is helaas ook ziek ervan en ligt aan toeters en bellen op de high care van de couveuseafdeling.
    Gelukkig gaat het met ons beiden al een stuk beter nu we antibiotica krijgen.

    Maar jij bent dus lange tijd ziek gebleven en meermaals weer opgenomen?
    Kreeg je dan weer koorts, opnieuw stijging van ontstekingswaarden etc of was dat vanwege de pijn? Hebben ze je baarmoeder nog schoongemaakt?

    Hoop dat het inmiddels beter met je gaat...
     
  3. Kittykatkat

    16 mei 2014
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste Bien86,

    Wat naar te horen dat je je nog steeds niet beter voelt.

    Ik ben zo'n 6 weken weken geleden bevallen en helaas na 6 dagen weer opgenomen ook met endometritis. Ik kreeg koorts en ben toen in overleg met het ziekenhuis weer teruggegaan. Bij mij waren er geen resten achtergebleven, maar voelde me echt wel beroerd. Ik heb 1,5 dag aan een antibiotica infuus gezeten en daarna de keur nog verder voortgezet met pillen (moest nog 24 uur blijven om te kijken of ik met pillen ook koortsvrij bleef).

    Ik heb verder nog wel buikpijn gehad, maar dat wordt nu wel.

    Het enige wat ik kan zeggen is luister goed naar je lichaam. Een bevalling kan zo ie zo al heftig zijn en helemaal als er complicaties zijn die maar voort blijven slepen.

    Sterkte
     

Deel Deze Pagina