De eerste een wonder, de tweede.... niet zo bijzonder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ratatosk, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Er zijn vast al duizenden topics over, of is mijn omgeving de enige die zo ongevoelig reageert?
    Bij de eerste sprong er al niemand van zijn stoel af hoor maar toen kregen we toch zeker van de opa's en oma's en andere familie en goede vrienden een leuk kaartje, nu hebben we alleen van een chronisch errug enthousiaste tante en een vriendin een kaartje gehad! Zelfs niet van de opa's en oma's :(
    Ik heb van de eerste alle kaarten in een album geplakt en dat wilde ik eigenlijk voor de volgende kinderen ook doen maar blijkbaar zijn die de moeite niet..
     
  2. lisa123

    lisa123 Fanatiek lid

    16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Heel herkenbaar! Hier was het bij de tweede ook een stuk minder! Veel minder kaartjes bij de zwangerschap + bij de geboorte, minder cadeau's,...

    Geen idee hoe dat komt! Mijn zoontje (2de kind) is nu 2,5 maand en de helft van mijn familie is nog niet op bezoek geweest!
     
  3. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Ja herkenbaar! Eerste leuke kaartjes gehad, nu geen enkel kaartje! Zelfs mijn schoonmoeder is niet eens geinteresseerd, terwijl zij er bij de zwangerschap van mijn zoontje bovenop zat!
     
  4. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    heel herkenbaar dit!

    Bij de eerste was het continue kaartjes,cadeautjes, mensen die continue belde, en vroegen hoe het ging met zowel de kleine als mij.

    bij de tweede was dat al een pak minder.

    En bij de derde leek het allemaal helemaal niet meer belangrijk.

    Ook merkten wij het goed met telefoontjes,bezoek,kaartjes na de bevallingen....lijkt bij elk kindje minder te worden,
    en waarom ?? voor ons zijn ze allemaal even belangrijk, elke zwangerschap en elk kindje is een wondertje op zich toch ?

    Geniet lekker van je zwangerschap!
     
  5. veronique22

    31 mrt 2008
    92
    0
    0
    ooh zoooooo herkenbaar:(
    bij de 1e ook een heel boek vol met kaartjes en dingetjes en nu alleen van me zus een kaartje met gefeliciteerd.
    ze vinden het wel leuk maar bij de 1e lieten ze dat dus ook echt merken dus helaas zal hier nu geen boek zijn wat ik later aan hem kan geven
    vind het dan ook wel zielig eigenlijk dat ik het voor me dochtertje later wel heb en voor haar broertje dan niet:(
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ja heel herkenbaar. Ik heb me er heel erg aan geergerd en het maakte me ook wel verdrietig de eerste tijd. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geloof ik wel 10 kaartjes gehad en iedereen was zo blij en enthousiast en nu? ach je bent zwanger, wat leuk. Als ze die moeite al namen! Sommige familieleden hoorden van mijn moeder dat ik weer zwanger was en hebben me niet eens gefeliciteerd toen ze me weer zagen :( vond dat echt wel rot.

    Maar ja, voor ons is het net zo bijzonder als de eerste (ok anders natuurlijk, maar zeker niet minder speciaal!) en daar houd ik me maar aan vast. De omgeving reageert nu eenmaal zo, het schijnt erbij te horen...
     
  7. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja, hier helaas ook herkenbaar... ben benieuwd hoe de kraam zal gaan..
    moet ik wel zeggen dat ik het niet heel erg vind als dat ietsjes minder is ;)
     
  8. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Ja, dat is heel erg herkenbaar, hier de eerste keer meer dan 10 kaarten en nu drie (van mijn ouders, mijn zusje en mijn beste vriendin). Ik word er soms ook best wel verdrietig over, net alsof je idd wanneer je al een kindje hebt een tweede zwangerschap zo vanzelfsprekend is. Terwijl dat voor mijn gevoel echt niet het geval was en deze zwangerschap een net zo groot wonder is als de vorige.
     
  9. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    hier bij de derde: ALWEER?

    IS HET WEL GEPLAND?

    NOU JE LIJKT WEL EEN LEGBATTERIJ

    HEB JE DR WEL ZIN IN?

    OH? (en dan verder niks)

    dat heb ik hier gehoord.... ja en zelfs van familie
     
  10. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Zelfs mijn moeder zei het laatst: tja als je de volgende keer zwanger wordt dan is het toch minder bijzonder he? :(

    Ik vloog nog net niet van mn stoel, hoezo minder bijzonder?
    Omdat we het een keer hebben meegemaakt? Nou iedere zwangerschap is anders, uniek en je kindje ook.

    @Eefke: Fijne opmerkingen zijn dat zeg, ze zouden zich moeten schamen!

    @Ratatosk: heel jammer is dat maar ja wat doe je eraan.... Je zou t kunnen vragen, maar dat misschien een beetje raar.
     
  11. roosje01

    roosje01 Bekend lid

    5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik kan hier gelukkig niet over meepraten, ik heb bij deze zwangerschap denk ik zelfs meer kaartjes gehad dan bij de eerste. Ik heb ook bij deze zwangerschap al weer verschillende kadootjes gehad. De mensen reageren wel iets minder enthousiast als bij de eerste omdat ze het nu eigenlijk meer van ons verwachten. wij hebben namelijk altijd gezegd dat we graag 2 kinderen krijgen (als alles zou lukken) en dat we er niet teveel tijd tussen wilde laten zitten. Dus de verassing was wel iets minder maar iedereen reageerde wel super leuk.

    Jammer voor je dat je die ervaring niet hebt gehad.
     
  12. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ratatosk, gefeli met je zwangerschap!! Wat leuk, ik zie dat ik zo'n 2 weken na jou uitgerekend ben. Dus jullie hebben het al zo vroeg aan de familie verteld? Vond je dat niet "eng" om het al ruim voor de 12 weken te vertellen? Wij twijfelen erover, nu 5 weken en bij DL hebben we het ook heel vroeg tegen de ouders verteld. De 1e ronde voor een brusje kreeg ik een VMK en dat hebben we tegen niemand gezegd, en om eerlijk te zijn vond ik 't verschrikkelijk om "geheim" te houden waarom je je zo belabbert voelt. Dus wij wikken en wegen nog even wanneer we 't gaan vertellen.

    Wel heel erg jammer zeg, dat je zo weinig spontane reacties krijgt! Ik zie bij mn SZ, die een half jaar geleden nr 5 heeft gekregen, dat ze toch nog wel veel vraag en aandacht kreeg gelukkig, dus ik hoop dat het hier niet herkenbaar zal zijn. Hoewel ze vast iets minder over the top zullen zijn als toen wij DL kregen.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha moet er om lachen want het is erg herkenbaar.

    Vooral die 'OH?' (van zus en moeder).
     
  14. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja hier ook van schoonzus. tenminste toen was ze dat nog. nu heb ik catfight met dr:D ( niet daarom trouwens hoor;))
     
  15. BabyOnBoard

    BabyOnBoard Actief lid

    15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, de eerste vind iedereen leuk, de 2de is al niet meer bijzonder en bij de 3de doen ze alsof je verteld dat je een pak koekjes gekocht hebt ;)
     
  16. merakli

    merakli Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    haha een pak koek, maar is inderdaad zo, zooo jammer...:( ik heb ze alledrie kort op elkaar (bewust) en hoe ga je het allemaal doen bla bla blaaa. zelfs schoonma feliciteerde niet eens... ach ik en mijn man zijn er dolblij mee
     
  17. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hier bij de eerste zwangerschap sowieso maar 1 kaartje gehad van m'n zus. Tijdens de zwangerschap cadeautjes gekregen van m'n ouders, zus en beste vriendin.

    Nu net zwanger van de tweede, en willen het met kerst aan mijn ouders, zus en zwager gaan vertellen. Schoonouders krijgen 't pas na 12 weken te horen.

    Qua kraamvisite, van mijn vaders kant zijn er 2 tantes langs geweest, mijn oom/tante en 2 nichten van mijn moeders kant zijn helemaal niet geweest. Ook hebben we wat vrienden die niet op kraamvisite zijn geweest, maar wel op d'r eerste verjaardag.

    Ben wel benieuwd hoe dat hier allemaal gaat als iedereen het weet dat er een tweede spruit onderweg is!
     
  18. jomidi

    jomidi Bekend lid

    13 okt 2010
    904
    1
    0
    ik herken het eigenlijk niet. De derde werd hier nog enthousiaster verwelkomd dan de tweede.
     
  19. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Suusjeuh, bedankt. Leuk dat we ongeveer net zo ver zijn!
    Dat was met de vorige ook al zo.
    Ik vond het helemaal niet eng om het te vertellen, het is toch super nieuws?
    Ik was toen net vier weken zwanger haha.
    En ik weiger om openlijk rekening te houden met het feit dat het mis zou kunnen gaan. Daar ga ik gewoon niet vanuit :)
     
  20. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Ik herken het ook.

    De meest vreemde opmerking bij de bekenmaking van de 2e zwangerschap: "gefeliciteerd; dat wilde je ja graag". Echt op zo'n toon van ëigen schuld, dikke bult".
     

Deel Deze Pagina