Eropuit met je kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Fietwordtmama, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Echt een weekendje weg of vakantie met 1 kind komt hier niet voor. Wel soms een (mid)dagje met een van de kinderen apart. Ik ben met de oudste vorig jaar naar de camping gefietst, dat was een hele dag fietsen en heel gezellig. Met de jongste ben ik toevallig wel dit voorjaar een weekendje samen weg geweest, maar dat was omdat mijn man met de oudste twee op stap was.

    Wij hebben daar niet eens tijd voor, om zulke tijdrovende dingen met maar 1 kind te doen. Als je dat met alle drie wilt doen, kost het je veel te veel weekenden. En onze kinderen vinden het eigenlijk ook gezelliger als de rest er ook bij is, meestal.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Ik doe heel regelmatig dingen met een van de kinderen alleen. De gewone dagelijkse dingen als boodschappen doen en naar sport brengen ed, maar ook andere dingen als de Avondvierdaagse lopen, naar een voorstelling, de kinderboerderij of een museum, enz. En ook wel eens op vrijdag- of zaterdagavond met de oudste nog een film kijken. Maar geen weekendjes weg. Misschien komt het ooit, maar ik denk het niet, ben dan veel liever met z'n vieren.
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Jazeker! Ik ga wekelijks met hem zwemmen, naar het bos, boodschappen doen etc. Soms naar de zoo en morgen toevallig naar de Efteling.
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik ga regelmatig met de oudste naar een theatervoorstelling of workshop. Als de middelste 3 wordt gaan we dat ook met haar doen. Ik vind het echt goud waard, even alle aandacht voor elkaar. Ze bloeit dan ook helemaal op.

    Mijn man is deze zomer met ze naar het Atomium geweest, supertoeristisch en vlak bij huis. Kon ik even thuis uitblazen (38 weken zwanger).
     
  5. veense

    veense Niet meer actief

    Hier een leeftijdsverschil van bijna 9 jaar. Dus tegenwoordig splitsen wij wel eens en doen we dingen apart met de oudste. Het is voor een meisje van nu 11 gewoon niet altijd leuk als er een broertje van 2 bij is... Ze is gek op hem, maar we merken dat onze exclusieve aandacht wel eens mist, ze is natuurlijk erg lang met ons alleen geweest, en we hebben ook veel gereisd met haar door heel Europa en een aantal keer naar de VS, en dat gaat nu een stuk minder gemakkelijk.

    Dus gaan we wel eens een dagje samen naar Amsterdam, of doet ze dat met mijn man samen. In oktober gaan we samen naar Tina de Musical, daar doe ik de grote en de kleine man toch echt geen plezier mee ;) En natuurlijk gaan we dan ook even shoppen en samen wat eten. Man en zoon vermaken zich samen dan ook prima.

    En toen we op vakantie waren en de jongste de laatste nacht niet wilde slapen maar wij dat wel wilden, ben ik met de oudste op de tram voor het hotel gestapt om half 10 en hebben we samen afscheid genomen van Praag in de avond. Voor haar heel speciaal en snel geregeld. Plus toen we terug kwamen om 11 uur sliepen beide mannen heerlijk ;)

    In de zomervakantie zijn we samen een weekendje weg geweest: 1 nachtje in een hotel, en verder geshopt in Kleve en Oberhausen. Nuttige met aangename verenigd, en ze vond het geweldig! Kussengevecht houden, ijs bestellen via de roomservice enzo.

    Met de jongste doen we nog niet veel apart, maar dat zal vanzelf wel komen, tegen de tijd dat hij echte jongensdingen leuk vindt heeft de oudste vast niet altijd meer zin om mee te gaan.
     
  6. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Wat lief!

    Bij ons missen ze elkaar ook als ze effe niet samen zijn. Maar met 5 jaar leeftijdverschil ontkom je daar natuurlijk ook niet aan. Alleen al dat de een naar school gaat en de ander nog niet.
    En kwam uitstapjes zijn er veel dingen die samen kunnen, maar veel ook niet. Voor oudste is een kinderboerderij bijvoorbeeld echt niet leuk meer.

    Fietsvakantie (weekend) was echt heel speciaal voor ons beiden. Maar de laatste 20 km fietste hij 2 keer zo hard omdat hij naar zijn broertje wilde
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik ben alleenstaand met 2 kinderen en ik ga een paar x per jaar apart met ze op stap. Bioscoop, efteling, winkelen.
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Door dit topic realiseerde ik me dat ik eigenlijk nooit wat 1:1 met een van de kinderen doe (of ja, niet veel meer dan de speeltuin op de hoek met de jongste als de oudste op school zit). Dus heb ik voor aanstaande zaterdag een meidendag gepland met de oudste, gezellig samen lunchen en naar de bioscoop wilde ze!
     
    veense vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina