Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dankjewel voor de informatie, maandag hoor ik van de arts verder hoe en wat. Wij zitten nu in ronde 28 de reden dat mijn amh geprikt was is omdat mijn moeder en oma op hun 40ste in de overgang kwamen. En daar bij ik een aantal ingrepen gehad heb die je eicellen kunnen aantasten. Het is bij ons niet duidelijk waarom het niet meer lukt ;)
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    :( Ik weet niet wat ik moet zeggen
    alleen dat ik precies weet hoe je je voelt. Ik ben ook 38. En al mijn schoonzussen zijn ineens zwanger, bleh
    Dikke knuffel
     
  3. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Wat verdrietig Jolein ..... :(:( Het is inderdaad zo ontzettend oneerlijk...stomme stomme stomme vervroegde overgang :cry:
     
  4. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Vanmorgen eerste fm gehad, alleen links 2 kleine follikeltjes...hopelijk komt er nog wat bij :oops:
     
  5. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Dat hoop ik ook van harte voor je meis!
    Ik duim voor je! X
     
    Lien4 vindt dit leuk.
  6. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    @Lien4 : jeetje, dat is nog niet zo hoopvol. Ik duim voor je dat er meer bij komt!

    @Kyra77 : is het einde van je cyclus in zicht? Zou toch wat zijn als jullie deze poging zelf succesvol hebben gemaakt.

    @Bloempje1982 : druk aan het broeden? Spannend hoor!

    @Maan14 : hebben jullie vandaag een gesprek? Dacht in een ander topic te lezen dat jullie stoppen met iui? Wat verdrietig dat je tot dat besluit bent gekomen. Knuffel voor jou.

    @jolein8 : ach wat een rotsituatie toch. Herkenbaar wat je schrijft. Je wil wel boos zijn op alle zwangeren, al weet je dat het onredelijk is. En toch voelt het dan zo.
    Ook ik ben gestopt met ubiquinol. En als de dhea op is, bestel ik niets meer. Deze ronde maar weinig gemeenschap gehad en geen ovutesten gebruikt. Ben er een beetje zat van. Maar het grote verschil met jullie is dat ik al wel twee kinderen heb. En besef me zo goed wat een rijkdom dat is. De angst om nooit moeder te worden vergeet ik nooit meer. En ook daarna dat mijn zoon enig kind zou blijven. Dus probeer mezelf voor te houden dat een derde kindje een luxe is, een kadootje. Maar natuurlijk is het gewoon belachelijk dat een ander er maar aan hoeft te denken en daarna zwanger zijn.

    Dikke knuffel meiden.
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Word strakjes gebeld. Zitten nu in ronde 29 en ronde 28 was de eerste Iui ons zoontje word al weer bijna 4 en hebben zo iets van we gaan de natuur gewoon zijn gang. Mocht ik toch ooit nog zwanger raken is het weer een wondertje gebeurd het niet dan niet.

    Merk dat alles er te hard in hakt. Ben zelf ook hartpatiënt, en merk dat de stress druk etc rond alles mij gewoon niet positief beïnvloed als je snap wat ik bedoel.
     
  8. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    @tlc81 Ook dikke knuf voor jou, lijkt me niet makkelijk om te besluiten het langzaam los te moeten laten.. het verzacht dan inderdaad om te beseffen wat voor mooi geluk de hele mmm je uiteindelijk heeft opgeleverd, iets wat voor anderen onzeker blijft of ze dat ooit mogen bereiken

    @hier is het snel gegaan, bij de tweede fm 5 grote follikels, dus morgen punctie. Ben er nog steeds wel heel gelaten in, eerst maar eens zien of er wel echt iets in zit
     
    Kyra77 vindt dit leuk.
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Maan14 , hier iemand met ervaring met familiaire POF. Een amh van 2,4 lijkt heel wat als je hier leest maar als je 24 bent is het helaas verlaagd. Desondanks heb je vaak pas IVF ellende nodig als je onder de amh 1.0 zakt. Dus er moet haas sprake zijn van een ander probleem als de vervoegde overgang. Vaak zie je bij familiaire POF ook schildklier problemen, is je schildklier al goed onderzocht? En dan bedoel ik TSH plus vrije T4. Echt uitgebreide screening? Zaad man in orde?

    Succes, het feit dat je er nu zo vroeg bij bent is echt heel hoopgevend. Ook al zit je nu midden in al het verdriet en de ellende.

    @andere dames, de acceptatie van het vervroegd in overgang komen is echt heel zwaar. Of je nu focust op het makkelijk zwanger worden van een ander of dat je langzaam een jong vrouw met een oud lichaam bent. De schommelingen in je hormoonspiegel, ellendig. Soms is het fijn om een uitlaatklep te hebben; sport / psychische hulp/ lotgenoten. Doe het niet alleen is mijn motto!

    Zelf geef ik nog borstvoeding en ik ben ook erg bang voor het moment dat de gekke menstruaties weer komen. Hormonaal zat ik voor de laatste zwangerschap al echt niet lekker meer. Zodra ik ga menstrueren ga ik naar de Vrouwenpoli in Boxmeer om te kijken hoe ik me goed in mijn vel kan houden.
     
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Kleine bemoediging voor jou. Ik had ivf poging 2 maar 3 follikels. Wat was ik daar onzeker over. Uiteindelijk gewoon 3 eicellen gevonden. Gewoon 100% score :D.
     
  11. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ja dat is ook zo, en het kan elke cyclus weer anders zijn, daar hou ik me maar aan vast. Maar uit zelfbescherming hou ik me dit keer maar een beetje gedeisd wat enthousiasme en hoop betreft...
     
  12. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Heb zojuist de uitslag binnen van de receptIVFity test, ongunstig profiel :(
     
  13. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Oh nee dat meen je niet! Wat ongelooflijk balen. Dus nu geen verse terugplaatsing? Wat een enorme domper zeg
     
  14. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    @Lien4 ik heb er nog iedere keer 5 uit 5 gehad... wie weet zit hier het gouden ei bij...

    O jee, wat vervelend @Lien4 . Ik heb de uitslag ook terug. Eindelijk na 4 weken... Ik heb een gunstig profiel. Sorry:$
     
  15. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Lien4: wat nu? Geen verse Tp?
    @ tlc81 en Jolein8: knuffel voor jullie meiden.
    Ff wat kort in m'n reactie, want ben op vakantie. Lekker weekje kamperen in Linburg.
    Had verwacht dat ik zaterdag ongi zou worden, maar het is vandaag dag 16 na de Pregnyl 5000 en nog steeds niets..???
     
  16. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    O nee wat klote zeg.
    En wat houd dat nu verder in voor jullie?
     
  17. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Lien4 : hoe is het vandaag gegaan?
     
  18. jolein8

    jolein8 Bekend lid

    23 jan 2015
    569
    9
    18
    @Kyra77 , dat klinkt hoopvol.
    Waar in limburg zitten jullie ongeveer? Misschien hier in de buurt? ;)

    @Lien4 . En nu?
    Heb je ook nog een echo gehad?
     
  19. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    @Lien4: jemig, dat is shit zeg. Staat het een tp in de weg?

    @Kyra77: en.....?
     
  20. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Er zijn 3 eitjes gevonden, vonden we best meevallen. Ik zit wel in dubio wat de testuitslag betreft. We hebben het met dr. C besproken en zijn advies is om wel een verse terugplaatsing te doen, omdat het nog zo'n nieuwe test is die alleen nog op een kleine groep is getest. Er is nog veel onduidelijkheid rondom de test, hij was niet zo onder de indruk ervan. Dus we hebben besloten om dat advies op te volgen en voor een verse terugplaatsing te gaan als een eitje dat mocht halen. Maar toch knaagt het wel....

    Ben wel behoorlijk in de mineur moet ik zeggen, het telt wel erg op allemaal, laag amh + te veel NK-cellen + ongunstig profiel, alsof m'n lijf schreeuwt om alsjeblieft geen baby meer te krijgen :(
     

Deel Deze Pagina