Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Gisteren werden de klachten veel erger, flinke scherpe buikpijn aan de linkerkant, dus langs geweest op het spoedspreekuur. Moest voor de zekerheid een overnachtingstas mee. Weer echo gehad, er was meer bloed te zien in de buik en ze dacht dat ze iets zag op m'n eierstok. Het was een soort waarnemend assistent, die doodleuk vertelde dat mogelijk de eierstok verwijderd zou worden. Daarvan raakte ik echt in paniek, ik kan echt geen eierstok missen, zomaar mijn al lage voorraad gehalveerd. Daarna gesprek met ervaren gynaecoloog die vertelde dat dat helemaal niet klopte, hooguit wordt de eierstok verwijderd en in heel zeldzame gevallen pas de eierstok. Hoe kun je als assistent zoiets doms zeggen en extra stress veroorzaken.. Het hcg was tot onze grote opluchting dalende, en ik mocht gelukkig naar huis omdat de pijn weer gezakt was. Sindsdien geen buikpijn meer gehad dus ik hoop dat mijn lijf het zelf kan gaan oplossen. Morgen weer bloedprikken. Nu de spanning er wat af is, komt eindelijk ruimte voor verdriet..
     
  2. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Jeetje alsof je niet al genoeg ellende hebt. Die assistent mag van mij een cursus empathie gaan volgen!
    Gelukkig is het HCG dalende, ik hoop echt dat je lichaam het zelf regelt.

    Veel sterkte en een dikke knuffel <3
     
  3. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ohneee @Lilyam wat rot zeg! :( gewoon oneerlijkk weer! En ook weer zo vervelend dat je pas op 30 juli een belafspraak hebt, duurt weer zo lang. Vind dat toch wel een beetje een slechte zaak in DD, ik heb dat eerder ook gehad. En om die reden vraag ik de eerstvolgende x meteen om een belafspraak wanneer ik weer een punctie heb. Sorry dat ik die tip aan jou vergeten ben te geven :(.
    Maar ik denk (als je het zelf nog aan kan) dat een nieuwe poging wel zin heeft. Want je hebt nu eigenlijk geen eerlijke kans gehad. Het is altijd een afvalrace en met maar 1 eicel is het 50/50.
    Misschien is dat depot dan ook wel iets voor jou(lijkt wel alsof ik het iedereen aan wil smeren), omdat de arts daarover tegen mij zei dat dat vaak wel helpt als het “normale” protocol geen goede resultaten meer geeft. Ik hoop het echt voor je! Nu even tijd voor jezelf nemen en alles laten bezinken weer. Heel veel sterkte lieverd!

    @Lien4 dat is ook wat zeg, die assistente! Pff, zeg dan niks als je er geen verstand van hebt. Gelukkig dat het hcg daalt, hopelijk is een operatie enzo allemaal niet nodig. Zo zwaar weer dit voor je, bovenop alles waar je al mee moet dealen. Handle je het nog wel een beetje en heb je veel steun van je partner en omgeving? Ook voor jou een digitale knuffel!!
     
    Lilyam vindt dit leuk.
  4. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Bedankt voor je lieve woorden ;)
    De arts vertelde dat ze er zaterdag ook zou zijn en ik had eerlijk gezegd verwacht dat zij mij zou bellen, als er geen bevruchting zou zijn. Maar goede tip voor de volgende keer!

    Jij bent nu ook weer begonnen toch? Ik ben benieuwd of het depot bij jou meer follikels oplevert.

    Als ik een nieuw poging start dan laat ik alleen een punctie doorgaan bij meer dan 3 follikels, anders niet. Ik was vrijdag onder narcose gebracht, vreselijk! Dat wil ik ook niet meer.

    Ben me ook al aan het oriënteren op ECD in het buitenland.
     
  5. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja zou je wel denken dat ze je dan ook gewoon belt. Raar.. maargoed, 30ste is ook zo weer.
    Ik ben toevallig net echt ongesteld geworden, het is nog wel een beetje donkerrood met veel bruin, maar ik denk dat ik dit toch gewoon als de eerste dag kan tellen toch? Moet zeggen dat het bij mij altijd donkerrood is en soms met helderrood vermengt ofzo, waarom weet ik niet maar dat is sinds de miskraam zo. Dat betekent dan dat ik morgen begin met stimuleren.
    Vorige x had ik een goede opbrengst met het depot, dus hoop deze x weer.

    Ja, ecd is gelukkig ook een optie. Heb je al een idee waar?
     
  6. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Zodra ik helderrood bloed zie dan tel ik dat als dag 1, ook al is vermengt met bruin/donkerrood.
    Ik zal het depot de 30ste ook voorstellen. Op welke cyclusdag begin je daarmee?
    Ik hoop met je mee!

    Ik heb bij twee klinieken in Alicante informatie opgevraagd. Van een heb ik al een reactie, het kost wel wat hoor!
     
  7. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ongeveer een week voor je menstruatie hoef je maar 1 spuit te zetten en dan is het wachten op je menstruatie. As simple as that ;). Alleen moet wel zeggen dat ik deze keer echt kapot moe ben gewoon, denk dat het daarvan is. Vorige x had ik nergens last van.

    Aah in spanje, daar heb ik idd veel van gelezen. Volgens mij gaan de meeste daar naartoe. Ja, tis idd wel even sparen, maarja, dat is het misschien wel dubbel en dwars waard!
     
  8. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik was afgelopen keer ook constant moe, dat had ik niet met Menopur icm Deca. Ik heb afgelopen keer de neusspray gebruikt icm Meriofert en Gonal F.
     
  9. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Hcg is tegen verwachting in toch weer gestegen van 1500 naar bijna 1900.. Morgenochtend weer prikken en echo en dan mogelijk toch operatie als t boven de 2000 komt :(
     
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113

    Oei wat een domper weer. Ik wens je alvast heel veel sterkte voor morgenochtend.
     
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113

    Wat een rot nieuws allemaal. En zo naar dat alle moeite voor niets is geweest? Ga je snel een nieuwe poging doen? Ik wil ook snel een nieuwe poging doen, maar onze vakantie zit een beetje in de weg, dus wordt het waarschijnlijk september.

    Was dit voor jou de eerste keer in DD? Mij bevalt die narcose ook helemaal niet. Laatste keer had ik een roesje en dat is veel fijner.
     
  12. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    #1132 Lilyam, 15 jul 2018
    Laatst bewerkt: 15 jul 2018
    Ik verwacht over 1,5 week ongesteld te worden, de cyclus daarop sla ik over. Denk dan ergens eind augustus weer eventueel te kunnen starten. Ik zal de decapeptyl depot voorstellen tijdens het telefonisch consult, op aanraden van @puppy28.
    Als ik weer drie follikels of minder heb, dan doe ik geen punctie.
     
  13. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Was trouwens mijn eerst behandeling in DD @Nellie4
     
  14. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ohjee @Lien4 wat erg zeg! Dat dit nu zo moet :( Hoop echt dat ie morgen gedaald is en dan blijft dalen zodat die operatie je gespaard blijft!

    Ik ben dus sinds gisteren ongesteld. Vandaag begonnen met spuiten en per ongeluk 1 meriofert spuit verprutst. Pff wat een ondingen zijn het toch. Daarnaast moet ik zeggen dat ik vandaag echt hevig ongesteld ben en gewoon schrok toen ik in de wc keek. Echt zo’n dikke klonten en slijm, zelfs doorgelekt (sorry voor de vieze verbeelding die ik jullie bezorg :s). Ik heb dat nog nooit zo erg meegemaakt. Zou het kunnen komen door de scratching misschien?
     
  15. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Jeetje, ik heb die ervaring zelf niet na een scratch, maar hij was bij jou ook veel pijnlijker dus maakt misschien hierdoor ook meer los? Een andere verklaring die als eerste door m'n hoofd schiet is misschien toch pril zwanger geweest, of weet je zeker dat dat het niet kan zijn geweest...? Hopelijk gaat de meriofert nu wat beter, ik moest er de eerste keer van een nieuwe poging ook altijd weer erg inkomen, deed er heel lang over. Wanneer heb je je eerste meting? Zo spannend weer, hoop zo op een mooie opbrengst voor jullie!
     
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja dat zou goed kunnen dat het misschien wat meer los heeft gemaakt. Zwanger, tsja daar geloof ik niet echt in. De arts had van tevoren een echo gemaakt en daar was er niets wat wees op een zwangerschap, al zou dat ook niet echt te zien zijn volgens mij. Maargoed tis gelukkig een heel stuk minder!
    Ik heb vrijdag mijn eerste meting, weer zo zenuwslopend. “Zal het net zo goed zijn als de laatste keer?”, “Nee, vorige x was zo goed, dus het kan nu alleen maar minder zijn.”, spookt dan weer door mijn hoofd.

    Hoe gaat het met jou Lien? Nog uitslag gehad?
     
  17. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Vrijdag is dan ook best nog ver weg, weer dat wachten en die spanning, ik ga ontzettend duimen!

    Gisteren was m'n hcg verder gestegen naar 2000... Eigenlijk de grenswaarde waarop ze willen gaan kijken. Maar omdat ik de afgelopen dagen helemaal geen pijnklachten heb, mogen we toch nog heel even aankijken, maar eigenlijk tegen beter weten in... Zodra ik iets van pijn ga voelen, moet ik direct bellen. Ze kunnen nog steeds niks vinden op de echo. Woensdag weer prikken en echo en als m'n hcg dan niet gedaald is word ik ingepland voor de kijkoperatie :(. Een andere optie is een injectie met een chemotherapie middel wat snelgroeiende cellen aanvalt. Alleen is de kans daarbij aanwezig dat een tweede injectie nodig is en kun je zo een half jaar moeten wachten met pogingen voordat dat middel uit je lijf is, en een half jaar op pauze trek ik niet. Dus dan toch liever de operatie en heel erg hopen dat ze het kunnen vinden en weghalen..
    Ik ben zelf verder vooral heel erg verdrietig, zo te zien is het best een knokkertje, had ie nou maar op de goede plek gezeten...:cry:
     
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @puppy28 ik heb ook niet die ervaring van stolsels en meer bloedverlies na de scratching. Spannend vrijdag eerste meting, ik hoop op een mooi aantal voor je

    @Lien4 wat slopend allemaal zeg. De chemo spuiten waar ze het over hebben, zijn waarschijnlijk dezelfde als die ik heb gehad na mijn Mola zwangerschap. Ik heb ze 3 maanden gehad. De spuiten zijn als je er maar 1 of 2 krijgt goed te doen, ik denk dat je dan niet eens last hebt van bijwerkingen. Maar daarna een half jaar moeten wachten, zeker in onze situatie van laag amh, zou ik ook niet willen. Die tijd is veels te kostbaar. Wat een nate situatie zit je in, met lastige keuzes. sterkte
     
  19. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Dankje voor je reactie @Nellie4

    Pff @Lien4 echt zo rot voor je!
    Is er wel een kans dat het lichaam t zelf afbreekt? Anders zou ik zelf niet eens willen wachten tot er klachten komen maar meteen een operatie. Dan liever snel ervan af. Zo slopend dit! Dikke knuffel
     
  20. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Ja daar is ook wat voor te zeggen. De kans dat het lichaam het zelf afbreekt is er wel, maar is niet heel groot. Ik dacht alleen hoe later de operatie, hoe groter het vruchtje en hoe groter de kans dat ze het kunnen vinden. Als ze het tijdens de operatie niet kunnen vinden moet ik alsnog aan de chemotherapie injectie en dat hoop ik heel erg te voorkomen..
     

Deel Deze Pagina