Ervaring en werkwijze vumc fertiliteit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Franny72, 26 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franny72

    Franny72 Actief lid

    27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Hallo dames

    Ik ben op zoek n awr dames die behandeld worden in Vumc. Ik heb 3 iui met clomid/pregnyl gehad helaas nog zonder resultaat. Nu denken mijn vriend en ik om over te stappen naar Vumc dit omdat het voor werk heel goed uitkomt werk er 5 minuten vandan, het is 365x open nu valt meestal mijn vruchtbare dagen in het weekend en in Flevoziekenhuis heb je dan pech.
    Wat ik graag weten wil: zijn er vaste tijden voor follikelmetingen en inseminaties?
    Welke soort iui doen zij allemaal en hoe gaat het bij icsi?
    is er een wachtlijst en hoelang is deze?
    Hoe ben jij er terecht gekomen en duurde het lang voor je kon beginnen met behandeli gen?

    Dames alvast reuze bedankt en veel succes allemaal
     
  2. Doortje81

    Doortje81 Fanatiek lid

    20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb alleen IVF en ICSI gedaan in het Vu.. De wachttijd was vorig jaar iets van 8 weken... De follikelmetingen zijn s ochtends. Ik heb goede ervaringen met de artsen, maar ze zijn wel van de protocollen, maarja waar niet in Nederland? Ze hebben ook de meest recente technieken, zoals de Eeva, ik heb het idee dat dit ons geholpen heeft!
    Succes!
     
  3. Liminous

    Liminous Actief lid

    23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Frannie,

    Ik heb niet overal een antwoord op, maar ga je vragen zo goed als ik kan met mijn ervaringen beantwoorden.

    Wij zijn overgestapt naar de VU voor een second opinion. Ik geloof dat we toen 6-8 weken moesten wachten op de eerste afspraak. Hierin werd het een en ander besproken en ook het dossier van het oude ziekenhuis was bekend bij hun (weet niet meer of we die zelf hebben opgevraagd of dat hun dat hebben gedaan).

    Zaadtesten willen hun sowieso overnieuw doen. Ook krijg je als vrouw zijnde een nieuw lichamelijk onderzoek en wordt er bij zowel man als vrouw een bloedonderzoek gedaan.
    In mijn geval hoefde de HSG niet over omdat de daaruit voorkomende foto (van het oude zkh) duidelijk genoeg was voor hun om wederom te beoordelen.

    Wij zijn in Augustus op de eerste afspraak geweest en 3 maanden later waren alle onderzoeken afgerond en lag er een behandelplan klaar, voor ons was dit ICSI.
    Zo uit mijn hoofd ben ik in Maart toen gestart met de pil (lange protocol en een wachtlijst van 2-3 maanden) en heb ik eind Mei de punctie en terugplaatsing gehad.

    De follikelmetingen vinden volgens mij altijd in de ochtend plaats. Zo tussen 8 en 10. De tijdstippen van inseminaties weet ik niet, maar de terugplaatsingen vonden doorgaans in de middag plaats, tussen 12 en 5 ergens.

    Wat ik heb gehoord zijn de wachttijden nog steeds 2-3 maanden. Maar voordat je daadwerkelijk op die wachtlijst komt, willen ze vaak eerst zelf nog wat onderzoeken gedaan hebben. Al met al gaat er dus al gauw een half jaar overheen voordat je je eerste behandeling bent gestart. Althans, bij mijn weten, ik weet niet exact hoe de dingen daar momenteel gaan.
    Het is ook een stukje geluk. Want toen wij voor de tweede gingen (cryo terugplaatsing) zou er ook een wachtlijst zijn, maar ik kon me op zijn minst aanmelden als de menstruatie was begonnen. Na het eerste nieuwe startgesprek voor de 2e werd ik binnen 2 weken ongesteld, heb ik me aangemeld en piepte ik mooi tussen de wachtlijsten door die op dat moment gunstig voor mij waren.

    Ik zou denken dat de wachttijden voor IUI misschien anders zijn, daar het minder belastend is voor het personeel van het lab qua bevruchting en ontdooi proces.

    Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt en dat er nog meer dames zijn die informatie voor je hebben. Heel veel succes in elk geval met alles!
     
  4. Franny72

    Franny72 Actief lid

    27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie Doortje81.
    Ik vraag me af of het bij ons ook zolang zal duren eer wij geholpen worden aangezie wij beide kinderen uit vorige huwelijk hebben en onze leeftijd. E n je hebt gelijk protocollen heb je in elk kliniek.

    Geniet van je zwangerschap:):)
     
  5. Franny72

    Franny72 Actief lid

    27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Liminous dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Wij hopen snel geholpen te kunnen worden. Ik hoop dat er nog meer dames reageren om ee overall eeld te krijgen.
    Voor nu hebben wij maandag evaluatie we willen nog 1 poging wagen dan hsg en dan weer verder met wat voor behandeling ook. Na evaluatiegesprek vullen wij aanmeldingsformulier in bij Vumc.
    Heel veel succes met je zwangerschap hoop je snel te kunnen volgen :D

    Xxx Franny
     

Deel Deze Pagina