Ervaring extra systole (hartslag)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Papallona, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    vandaag bleek dat Het hartje van ons kindje onregelmatig een extra hartslag heeft (via doptone). Heb aan de ctg gelegen en hieruit bleek hetzelfde. Ook bij de echo werd dit bevestigd.
    Ik lees op internet veel dat dit te maken heeft met onrijpheid van het hartje, dit vertelde de verloskundige me ook. Morgen krijg ik extra echo en weer een ctg.
    Ben benieuwd naar andere verhalen? Hoe ging dit bij jullie verder?
    Ik vind het wel spannend maar maak me nog niet echt zorgen. Vind het alleen maar fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden.
     
  2. dreamcatcher

    dreamcatcher Niet meer actief

    Hier geen ervaringen mee.. Maar het klinkt alsof het iets is dat voor de bevalling weg is. Hoe is de extra echo en ctg gegaan?
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Mijn middelste had dit. Ergens op het einde van zwangerschap niet meer gehoord/gevonden (ik weet alleen niet meer bij hoeveel weken, te lang geleden voor mij...) dus niemand had het er meer over. Had idd dezelfde uitleg gekregen en ook extra controle, de onrijpheid van hartje en dochter is er dus voor bevalling 'overheen gegroeid' ;)
     
  4. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    De dag erna was het hartslagje weg. Word wel extra in de gaten gehouden bij verloskundige, als het weer gehoord word dan moet ik weer ctg en echo.
     
  5. Jessie25

    Jessie25 Niet meer actief

    Één van mijn kinderen had het ook. Er is toen een uitgebreide echo gemaakt van het hart. Ook bij haar bleek het dus onrijpheid te zijn van het hart en weer een week of 2 weken erna was het al weg.
     
  6. eeneneen isdrie

    eeneneen isdrie Actief lid

    1 jun 2010
    342
    5
    18
    Mijn oudste Had het ook. Met 20 weken prima echo. Met 24 weken ofzo opeens een onregelmatige hs. Doorgestuurd naar ziekenhuis, daar Was met de echo weer helemaal niets te zien ook weer gewoon regelmatig. Bij de vk een week later elke 2de slag een extra hs. Dus weer terug en echt een echo van een uur gehad ofzo en ze konden niets afwijkend zien, behalve af en toe een extra slag. Weer een week later een prima regelmatige hs weer. Dus storm in een glas water geweest. Hij Is nu 6 en mankeert helemaal niets.
     
  7. cyclaam

    cyclaam Actief lid

    10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Ik heb dit zelf. Valt prima mee te leven. Onderzoeken gehad en daar was dit uitgekomen. Af en toe merk ik in rust dat voor mn gevoel alles even stil staat en krijg ik die extra slag. Soms is het heviger dan een andere keer. Maar het is zo weer over. Ik maakte me er eerst druk over en dacht wat als ik nu wel eens neerval.. maar dan blijf je in die cirkel. Nu amper last. Heel af en toe maar dat is zo weer over.
     

Deel Deze Pagina