Ervaring Hoppediz draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gentle, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

    Ik wil erg graag deze zomer een draagdoek aanschaffen voor mijn kleine baby'tje. Wij reizen veel en ik heb dan graag af en toe mijn handen vrij, zonder die uk in het OV ergens te hoeven neerleggen.

    Nu woon ik in Duitsland en is mij Hoppediz aangeraden. Ik vind het zelf een duidelijke website en de prijs spreekt ook aan. Ik zou alleen graag wat ervaringen horen. Is de service goed? Hoe vallen de kleuren uit? Is het een fijne doek? Wat voor handleiding krijg je er precies bij (heb namelijk totaal geen ervaring)?

    Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze webshop!

    Dit is trouwens de doek die ik wil bestellen:

    Babytragetuch von Hoppediz - Design Kairo <br> (4,60m x 070m) - Langes Tuch <br>4,60m x 0,70m - Gewebte Baby-Tragetücher - Tragen... - German
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb een Hoppediz, ook de Kairo. Ik vind 'm erg fijn! Er zit een boekje bij met allemaal draagmethoden, heel goed uitgelegd met foto's (voor zowel buik-, heup- als rugdragen). En op youtube zijn ook heeeeeel veel filmpjes te vinden, dus daar zou je ook nog kunnen kijken.
    Ik had ook geen ervaring met het dragen, maar het gaat supergoed. Ik draag nu sinds een maandje ongeveer (beetje laat ontdekt, Milan is al bijna 1 jaar), maar het bevalt zo goed dat m'n buggy werkloos staat te wezen.
    Ik moet trouwens wel zeggen dat de Hoppediz niet echt een zomerdoek is, als je 'm echt voor de zomer wil kan je misschien beter een Hoppediz das Leichte nemen, dat is een zomerdoek. Maar voor weer zoals het de afgelopen paar dagen is geweest is de gewone Hopp wel geschikt.

    Bij de clubs is trouwens een heel topic voor draagdoek-mama's, misschien kan je daar ook eens een kijkje komen nemen! :)
     
  3. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  4. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goed om hier positieve verhalen over te lezen! Ik woon in Duitsland, dus dat leek me ideaal. Is die 'das leichte' niet ook dunner/minder stevig voor als je kindje wat ouder is? Of is het alleen gewoon koelere stof?

    Ik krijg inderdaad een zomerkindje, maar na een maand is het al herfst en ik gebruik hem dus waarschijnlijk de hele winter door. Wel denk ik dat ik altijd m'n kindje warmer aan kan kleden ipv een warmere doek, dus dat kan dan altijd nog!

    Ik ga eens even op youtube zoeken! Bedankt!
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die dunnere kan ook nog prima als je kindje al wat ouder is. Ik heb er laatst eentje geleend van iemand (ik heb zelf de normale versie), en Milan (11 kilo) zat er nog heel goed in, hij is stevig genoeg. Het is meer dat 'ie wat dunner geweven is, maar daardoor niet minder stevig.
    Maar je kan ook handig voor de normale gaan idd, als je kindje in augustus wordt geboren. Als het dragen dan echt heel goed bevalt kan je altijd volgend jaar nog een zomerdoek bijkopen.

    Kijk hier anders eens:
    :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap

    Daar staan allemaal links met uitleg over verschillende draagwijzen.
     
  6. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zou dan toch een dikkere doek kopen. Ik weet niet waar je woont in Duitsland maar over het algemeen zijn de winters er kouder. Dan kleed je je kind in de zomer minder dik aan.
     
  7. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De dikkere is ook fijner te knopen... Trouwens ander duits merk Didymos heeft ook fijne! Ik heb momenteel een Didymos Wellen te leen en die is zooooo fijn!
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik lees even mee, ik heb mijn zinnen gezet op de hoppediz miami.
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Miami is ook mooi! :) Het is dat ik een jongetje heb, dus dat gaat me toch iets te ver ;). Ik weet niet waar je woont, maar als 't in de buurt is mag je best eens langskomen om te kijken of je 't iets vindt. (Ik heb Hopp Kairo, een andere kleur, maar qua knopen enzo gewoon 'tzelfde).

    Didymos is idd ook erg fijn, maar wel meteen een stuk duurder.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @linda: haha, nee als het goed is krijgen we nu een meisje,dus dan durf ik die kleur wel aan. Zou het bij mijn zoontje ook niet hebben gedaan. Je woont zeker niet toevallig in de buurt van Groningen?
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Voor een meisje is 'ie inderdaad helemaal geweldig!

    En ik woon écht niet in de buurt van Groningen helaas, Noord-Brabant ;). Dan ben je aan brandstof al net zo veel kwijt als wat de doek kost onderhand ;).
     
  12. minimuts

    minimuts Actief lid

    25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ik ben een groot fan van geweven doeken, dus dan kan ik je een Hopp van harte aanraden. Er zijn overigens veel geweven draagdoeken... ik heb zelf een Zara... die zijn ook heel mooi!
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb mijn zinnen ook een beetje op een hoppediz gezet. Weet iemand van jullie vanaf wanneer je em mag gebruiken?
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    @ Wup: gewoon vanaf dag 1 :)

    @ Minimuts: ik heb ook (oa) een Zara (lavender)! :)
     
  15. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, ik ben nog wel even aan het bedenken of zo'n 'leichte' dan wel wat voor ons is. Ik woon in de buurt van Keulen, dus van koudere winters geen last. Eerder warmere zomers (ook vanwege de heuvels + minder wind). Het idee van een koelere doek spreekt me wel aan, aangezien ik liever mezelf/m'n baby wat dikker aankleed er onder, dan dat het zo plakkerig wordt.

    Nog iemand ervaring met het knopen van een gewone doek t.o.v. een leichte? Want als dat echt anders/vervelender is, dan is dat natuurlijk niet fijn!
     

Deel Deze Pagina