hoe kinderlaarsjes aandoen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door crisje, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hoe krijgen jullie die laarsjes aan bij je kind?
    Het ziet er zo schattig uit, laarsjes onder een rokje/jurkje. Maar min lukt het niet. Krijg dat voetje er met geen mogelijkheid in, en op een gegeven moment is ons meisje dat zat en werkt ze helemaal niet meer mee.
    Ik heb al allerlei soorten geprobeerd, maar allemaal is het een drama.
     
  2. Butterfly26

    Butterfly26 Fanatiek lid

    4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Misschien zijn laarsjes met een ritje makkelijker om aan te doen.. Of proberen met een (kinder)schoenlepel?

    Liefs
     
  3. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben laarsje met een ritsje en veters. Ritsje open dan maak ik eerst de veters verder los, en dan met een draaiende beweging het voetje er in krijgen.
    Maar gewone schoentje vindt ze zelf fijner (die kiest ze altijd uit) maar laarsjes staan zo leuk
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Daarom heb ik juist geen hoge laarsjes gekocht. Ik vind het bijna zielig voor Isabella om haar daar maar steeds in te willen hebben.

    Ik heb lagere laarsjes. Die zijn nog steeds erg leuk onder een jurk en rok maar zijn wel kind en voet vriendelijk.
     
  5. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Wij hebben ook lage laarsjes van Dr. Visser, Beegles. Ik doe ze gedeeltelijk aan haar voet en zet haar dan op de grond. Dan duwt ze zelf met haar voet naar beneden en zit ze erin. Maar goed, ik weet niet hoe oud je kindje is. Mijn dochter is ruim 2. Ze heeft ook nog eens een hoge wreef en een wat voller voetje dus koop ook echt wat ruimere laarsjes met een rits, anders hoef ik er sowieso niet aan te beginnen...

    Succes, Charlie
     
  6. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    wij kopen ze nu nog steeds een maatje te groot met een rits. Maar goed, Sterre loopt ook nog niet, tis echt voor op de fiets enzo.
     
  7. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ff doorzetten ;). Het was hier ook hel, maar na een week of twee werden ze ruimer. Ik krijg ze het makkelijkst aan als ik haar bij mij op schoot zet, en ze dus op die manier letterlijk aantrek.

    In het begin stond ik echt te zweten bij het aantrekken van die laarsjes. Eén keer had ik ze eindelijk aan, en zei ik: Hè hè!!
    Mijn dochter: Poe poe :D Haha ik moest zo hard lachen.
     
  8. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Bij Ilana gaan ze ook niet aan, ik heb nu laarsjes met rits en veters, die passen wel, volgens mij hefet ze een hoge wreef of zo.
    Heb al een paar laarsjes weg moeten doen omdat ze daar met geen mogelijkheid in kwam
     
  9. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik gebruik alleen laarsjes als er een rits of veters in zitten anders vind ik het zielig, en onnodig alleen voor er mooi bij te zitten / lopen steeds het schoenendrama haha
     
  10. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Alles wat ik geprobeerd heb was met rits en sommige daarvan ook nog met veters. Maar niks lukte.
    @charlie007, ons dochtertje is 2j en 3 mnd.
    Ze probeert wel mee te werken en bv op de grond te stampen met haar voetje, maar doet dat niet hard genoeg.
    En toen ik met een schoenlepel aan kwam zetten in de winkel zette ze een keel op :D

    1 paar laarsjes kreeg ik wel makkelijk aan, die waren wijd van boven zeg maar, maar die zaten niet stevig om de voet, die heb ik dus maar niet gekocht. Bang dat die spontaan uitvallen.
     
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik laat Misha liggen met haar been omhoog. Zitten op de bank werk ook goed, zolang de achtergrond maar stevig is (dus geen stoel, die schuift weg). Dan doe ik haar voetje zover mogelijk het voetgedeelte in. Let goed op dat ze haar teentjes recht heeft, dus naar de neus van de laars gericht (geen kromme tenen). Als dat gelukt is, laat ik haar, als ze zit, achterover leunen en pak de laars aan de voor-en achterkant vast (of met beide handen de achterkant), bòvenaan de laars. Dan trek ik in haar beenrichting de laars omhoog en zeg tegen mijn dochter dat ze moet duwen (ze moet echt haar been recht houden). Dit doet ze braaf. Op deze manier krijg ik zelfs de meest lastige laars aan:) Nu moet ik er bij vertellen dat mijn dochter erg goed meewerkt (ook vorig jaar winter al, toen was ze nog geen 2 jaar).
     

Deel Deze Pagina