Ervaring prikpil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Starry, 15 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wie van jullie heeft er ervaring met de prik pil? Bevalt de prikpil en heb je voor en of nadelen met betrekking op de prikpil? Ik overweeg voor deze anticonceptie te kiezen omdat dit 1 van de weinige ac is die ik mag i.v.m. verhoogde kans op trombose. Ik heb wel op internet gelezen maar twijfel toch nog een beetje meer omdat er een kans bestaat dat het heel lang kan duren voordat je weer vruchtbaar ben.. niet dat ik nu zwanger wil worden en een grote kans dat ik het helemaal niet meer wil maar toch weer houd dit me een beetje..
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Zelf geen ervaring. Wel een collega die de prikpil heel lang heeft gehad en nu dus in t ziekenhuis loopt omdat ze niet/vermindert vruchtbaar is. Ze zijn nu al 2 jaar bezig en nog steeds geen kindje. Dus als je nog een kinderwens heb zou ik er heel goed over nadenken ;)!
     
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    ik heb een dubbele longembolie gehad en mocht daarom ook bijna geen ac.
    het werd hier ook de prikpil. ik vond het heerlijk want ik werd echt nooit meer ongesteld en hoefde niet elke dag een pil in te nemen dus was ideaal voor me.

    maaar... ik was nog heel erg jong en toen mijn man en ik kinderen wilden duurde het een jaar na het uitwerken van de prilpil voor ik überhaupt ongesteld werd en daarna nog ruim een jaar voordat het lukte om zwanger te raken.
    na de geboorte van mijn zoontje niet weer aan de ac gegaan. enkel condooms en timing dmv ovulatietesten en toen we er bewust weer voor gingen was het binnen 2 maanden raak.

    dus.. heb je nog een kinderwens dan raad ik het echt af.
    ben je daar klaar mee dan kan het zijn dat je niet meer menstrueert en dat kan ideaal zijn. ik zeg kan, want dit is niet voor iedereen zo.
    maar ergens ben ik van mening da af en toe je lichaam toch een soort schoonmaak hoort te houden ofzo.
     
  4. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik denk dat ik het inderdaad maar ga doen en voor deze anticonceptie kies. We zijn compleet, het is echt goed zo. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar ik denk niet dat er een vierde kindje zal komen, mijn wens was om 3 kindjes te mogen krijgen en dat is gelukt (al ligt onze jongste nog in het ziekenhuis) en daarbij ben ik 33 en vind ik mezelf echt te oud worden, ook qua leeftijdsverschil onze oudste word dit jaar 10 :eek:
     
  5. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb hem jaren gehad en ben er erg positief over.
    Na het stoppen heeft het idd een half jaar geduurd voor ik weer ongesteld werd. Na 1 jaar na het stoppen was ik zwanger.
    Idd bij een mogelijke kinderwens zou ik het denk ik afraden. Maar zoals ik lees is dat bij jullie toch niet echt aan de orde :)
     
  6. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Het is een ouderwets paardenmiddel qua hoogte van de dosering hormonen. Waarom geen mirena?
     
  7. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    120
    105
    43
    Vrouw
    Zou het ook niet aanraden. Heb m na 6 weken na de bevalling gekregen. Zelf onvoldoende onderzoek gedaan en niet goed voorgelicht door de HA. Baal als een stekker, want wij hebben nog wel een kinderwens. Als je geen kinderwens meer hebt, is dat niet belangrijk.

    Maar en andere reden waarom ik het niet zou doen, is omdat je m er niet uit kan halen als je er noet goed op reageert. Ik had continu bloedingen (de meeste mensen juist niet). Ik kreeg last van stemmingswisselingen en dat soort ellende. Na de 2e spuit ben ik ermee gestopt. Vanwege de klachten, maar ook omdat ik toch binnen 1,5 jaar wel graag weer zwanger zou willen worden. Nu 5 maanden geen prik gehad. Bloed nog steeds voortdurend en heb geen ovulatie. Ik moet elke dag een tampon in of met maandverband lopen omdat ik weet dat ik ga bloeden, maar niet precies wanneer. Het is een paardenmiddel en een vriendin van mij (arts) zij dat ze de prikpil tegenwoordig bijna alleen maar aan vrouwen geven die verplicht aan de anticonceptie moeten geven/adviseren.

    Er zijn vast heel veel mensen die nergens last van hebben met de prikpil, maar als je er last van krijgt, duurt het echt lang voordat je ervan af bent.
     
  8. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @Ts waarschijnlijk heb je er al voor gekozen, maar ik had dit ook. Ik heb 3 keer de prikpil gehad, maar bleef bloeden. Daarna gestopt maar bleef 1,5 jaar last houden van zeer extreme bloedingen ondanks dat ik dus al was gestopt. Gelukkig wel zwanger geworden, maar nog steeds af en toe bloedingen. De gyn denkt dat dit nog steeds door de prikpil komt.

    Ik zou het dus absoluut niet aanraden, maar wellicht werkt het voor jou wel.
     
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tijdens gebruik: ideaal. Nooit meer ongesteld. Heerlijk.

    Tot ik kinderen wilde.. menstruatie moest opgewekt worden. En ook ma 2 jaar uiteindelijk pas zwamger geworden met medicatie.

    Maar als je geen kinderen meer wilt zou je het prima kunnen doen denk ik.
     
  10. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ts.. heb je de prikpil inmiddels wel gezet of heb je toch besloten iets anders te nemen?
    en hoe voel je je?
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.051
    4.245
    113
    Ik gebruik het nu al een aantal jaren.

    Hier was de huisarts heel duidelijk zolang er nog een kinderwens is zet ik geen prikpil. Maar ons gezin was compleet dus heb ik voor de prikpil gekozen.
    De eerste 4 maanden nog wel tussentijdse bloedingen gehad maar die waren niet heftig, daarna stopte het.

    2 jaar geleden gestopt om te kijken of mijn klachten van de overgang konden komen. Precies 3 maanden na de laatste spuit ongesteld en toen begon voor mij de ellende. Bijna constant bloedingen, soms een paar dagen niet en dan begon het weer. Naar 3 maanden terug gegaan naar de huisarts en het snel weer laten zetten, nog 1 bloeding gehad en daarna nooit weer.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb hem laten zetten in maart dit jaar. Daarna continu gebloemd en psychisch enorm labiel.
    Blij dat ie uitgewerkt is. Ik neem hem niet weer.
     
  13. Mopa36

    Mopa36 Actief lid

    5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Vanaf dat me dochter 6 weken was laren zetten. Nu 7 mei de laatste prik gehad. Voelde me echt ellendig en mega stemmings wisselingen. Vorige week vrijdag bloeding gehad. Geen idee of het ongi is of door prikpil. Vandaag zo goed als over. Ben wel benieuwd wat het verder gaat doen nu.
     
  14. Smurfinnetje79

    Smurfinnetje79 Nieuw lid

    24 jun 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    De prikpil werkt sowieso prima als anticonceptie. Ik had 0,0 behoefte aan seks
     

Deel Deze Pagina