Ervaringen Avent comfort dubbele elektrische borstkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Manana, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik wil na de geboorte van onze tweede intensief gaan kolven. Het liefst dus met een dubbelzijdige borstkolf. De harde schelpen van andere merken, vind ik 10 keer niks.

    Bij de oudste had ik een elektrische kolf van tommee tippee en was daar erg tevreden over, maar helaas heeft deze geen dubbelzijdige kolf. Die van Avent komt aardig in de buurt van de Tommee Tippee kolf.

    Maar nu is mijn vraag of hij ook (net zo) fijn/goed kolft?

    Wie heeft daar ervaring mee?

    En weten jullie toevallig ook of je ze met zo'n kolf BH kan gebruiken?

    Ben benieuwd!
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Heb je als een gekeken naar de horigen c.hickture?
    Geen ervaring met avent. De meeste kolven zijn niet geschikt voor het opgang brengen van de borstvoeding. Een aantal gelukkig wel, en steeds meer waaronder dus deze. Ook medela f.reestyle, en ardo c.alypso zo even uit Mn hoofd.
    Aanleggen zal nog beter zijn. Maar je hebt ongetwijfeld je verdiept en tot deze keuze gekomen. :)
     
    Manana vindt dit leuk.
  3. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    deze kende ik nog niet! Maar hij ziet super uit. Ik ga me er wat meer in verdiepen. Tnx for the tip :)

    Ik heb er idd veel over nagedacht en uiteindelijk tot de keuze gekomen om te gaan kolven. Ik kreeg met de oudste hele nare depressieve gevoelens zodra ik haar aan ging leggen. Kolven ging toen veel beter. Heb nu zo'n angst voor die nare gevoelens, dat ik besloten heb geen kind aan borst te nemen, zodat ik van mijn beide kids kan genieten. Hopelijk zal het kolven dit keer ook goed gaan, want wil de baby toch graag zo lang als mogelijk borstvoeding kunnen geven :)
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Je kan ook in het begin een kolf huren via de thuiszorgwinkel. Het wordt soms vergoed door je zorgverzekering. Als borstvoeding/kolven niet lukt bespaart dat je kosten. En ik hoorde dat dat betere kolven zijn om de bv op gang te brengen.
     
    Manana vindt dit leuk.
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Oei, had je te maken met dysforisch toeschiet reflex?
    Hopelijk blijft het je nu bespaard.
     
  6. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Iedere keer als ik haar moest voeden, barste ik in tranen uit en dat werd veel erger door het schuldgevoel tegenover je kind... Helaas is er nog niet veel over bekend, maar bij mij hielp het om te gaan kolven.
    Dankje! Dat hoop ik ook :)
     
  7. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ja denk dat ik dat sowieso ga doen. Ben me meer aan het oriënteren voor wanneer ik er eentje aan ga schaffen :)
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ardo vind ik echt vreselijk. Heb na 6 mnd alsnog medela gekocht.
    Medela freestyle ben ik super tevreden over, zelfs nu ik voor zl fulltime kolf.
    Heftig verhaal trouwens! Hoop dat het deze keer fijner verloopt voor je.
     
    Manana vindt dit leuk.
  9. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb daar ook minder goede reviews over gelezen. Medela is goed wat zuigkracht betreft, maar vind de harde schelpen niet zo fijn. Ik heb nu een oogje op de horigen chickture.

    Dankje! Hoop ik ook :)
     
  10. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Heb je wel goed passende? Ik had er ook problemen mee, maar bleek dat de tunnel te groot was. Heb nu een 21 mm en dat gaat prima, zelfs nu met fulltime kolven.

    Andere merk ken ik niet, maar wel goede dungen over gelezen!
     
  11. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik had bij de 1e een medela swing, bij de 2e de horigen. Super fijne kolf met siliconen borstschilden. Dubbelzijdig kolven gaat ideaal, je kan beide kanten apart instellen. Hij werkt zowel op stroom als op de accu. Ik was er echt heel erg blij mee!
     
    Manana vindt dit leuk.
  12. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb ze nooit aangeschaft wel geprobeerd, maar vind de schelpen gewoon niet fijn... Die van. Tommee tippee hadden zachte kussen erin. Echt een wereld van verschil. Daarom wil ik nu ook het liefste eentje met zachte kussens aanschaffen
     
  13. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Super om te horen! Bedankt voor je reactie :)
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ah Oke. Ik had zachte schelpen van ardo. Maar vind de harde van medela vele malen fijner. Het hangt ook enorm van het merk af..
     

Deel Deze Pagina