Ervaringen Clearblue ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Cato1979, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Hoi meiden, na ongeveer een miljoen ovulatietesten van de Action ben ik nu maar eens gaan investeren in een hele dure CB. Ik dacht: doe het 1 ronde om eens te kijken of mijn ovulatie is wanneer ik denk dat ie is... Dag 15 en nog steeds niets... Nu weet ik dat mijn ei later springt dan gemiddeld (onderzoeken vorige zwangerschap) maar het streepje blijf nog erg licht (tis een digitale test maar je kunt daarna wel gewoon het streepje zien wanneer je de test eruit haalt). Heeft iemand van jullie recente ervaring met de digitale test van CB? En moet dat streepje dan echt heeel erg donker zijn om aan te slaan? Dank voor jullie reacties alvast! :)
     
  2. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Hier ervaring met de cb!
    Idd streepje moeten even donker zijn of is op je ei donkerder dan de controlelijn.
    Als je een latere ei heb zou ik goedkope testen doen.
    Ik had de 123 thuistesten en deed die vanaf cd 10 .
    Als ik twijfelde aan de streepjes nam ik de cb er bij en kreeg ik een smiley of anders de volgende dag .
    Anders word het een duur grapje om steeds te testen met de cb
     
  3. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Deze testen kun je absoluut niet aflezen aan de streepjes.Ik had bijna geen streep erop,en toch een smiley,en op de zwangerenkids tegelijkertijd een donkerdere streep als de controlestreep...Dus wel degelijk een eisprong die ook de cb digitaal prima vertelde,maar dus een heel licht streepje op de digitale.Dus echt niet naar streepjes kijken,wat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat trouwens.
     
  4. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik heb de clear blue ovulatietesten gebruikt en je moet idd niet naar de streepjes kijken. Ik had een smiley toen het streepje nog lang niet zo donker was als de controlestreep. De dag erna geen smiley meer, maar een streepje dat vergelijkbaar was met de dag ervoor.
    Ik heb wel een supergoede ervaring met deze testen. Heb hiermee nog altijd mijn LH- piek gevonden. Ik had overigens wel de doosjes waar er 21 in zitten, zodat ik em zeker niet kon missen. Maar door goed naar mijn vruchtbare slijm te kijken, hoefde ik ze lang niet allemaal te gebruiken. Op het moment dat het wateriger begon te worden, begon ik te testen en vaak hoefde ik maar een dag of vijf/zes te testen voor ik een smiley had. Hierdoor heb ik sinds januari maar 2 doosjes nodig gehad. Het is namelijk wel een erg dure hobby, die ovulatietesten van clear blue. Maar ik vond het de investering waard aangezien ik dus heel slecht ben in zelf streepjes interpreteren.
     
  5. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Dank voor de reacties! Toch goed om te lezen dat je dus niet moet kijken naar de streepjes! Gelukkig heb ik nog genoeg om een week te testen dus hopelijk vind ik mn ei! (tis net Pasen he?!)
     
  6. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik teste in de ochtend vaak negatief en pas in de middag en soms zelfs in de avond positief. Dus je zou kunnen proberen om aan het einde van de middag nogmaals te testen zodat je je eisprong niet mist.

    Ik vond de smiley testen lekker duidelijk, geen discussie over vage streepjes ;)
     
  7. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0

    Oh is dat ook nog een optie? Nu ga ik echt bang zijn dat ik m'n ei heb gemist... In de gebruiksaanwijzing staat dat je best 's ochtends mag testen maar in ieder geval altijd op ongeveer t zelfde tijdstip...
     
  8. EvelyndeB

    EvelyndeB Fanatiek lid

    26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Bij mij gebeurde er nooit iets. Heel frustrerend. Niet met de tests van de Action en niet met de tests van CB. Enkel hele vage lijntjes...

    Dus de hele handel de deur uit gedaan, weer alcohol gaan drinken, af en toe een sigaretje, begonnen aan een nieuw dieet en niet op vaste tijden seksen: bleek ik die zelfde maand zwanger te zijn!

    Mijn visie: als er geen medische reden is om je eisprong heel goed in de gaten te houden, doe t lekker niet. Scheelt je handen vol geld!
     
  9. Liza28

    Liza28 Fanatiek lid

    24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier de ovulatietestjes van Sensitest gebruikt.. Bij onze eerste gaf die een duidelijk donkerdere streep en ik bevestigde die dan net de duurdere CB smiley test, toen direct zwanger.. Nu gaan we voor een tweede en heb het weer precies zo gedaan.. Nu nog afwachten of het weer zo snel raak is! 😉
     
  10. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Na bijna t hele pakje testen dus nog geen ei te vinden...maak ik me meteen weer zorgen, stom!!! Direct heb ik geen eisprong meer of niet gehad? We zijn bezig voor een 2e en ik ben net 36 geworden. Het is toch echt geen complete onmogelijkheid om op de je 36e nog zwanger te worden he? Pfffff... Ik wil eigenlijk niet nog een keer zulke dure tests kopen... Wilde het 1 keer doe zodat ik ongeveer zou weten wanneer dat ei er zou zijn....
     
  11. masrya

    masrya Fanatiek lid

    11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Hoelang is je cyclus cato?
     
  12. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Gemiddeld 28 dagen maar uit onderzoeken voor de geboorte van onze 1e bleek wel dat mijn eisprong altijd pas rond dag 18 zat. Dat is getest dmv echo's en het volgen van de eisprong. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 26 mei. Ik had nu dus wel iets verwacht... Ik heb iedere ochtend getest en dat doe ik nu al 10 dagen... Veel te vroeg maar dan kun je niets missen he? ;)
     
  13. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Ik had iets meer dan 10 CB tot ovulatie testen tot mijn beschikking trouwens, 12 of 13 dus daarom begon ik zo vroeg.
     
  14. masrya

    masrya Fanatiek lid

    11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Het kan heel erg verschillen ik had voor mijn zoon een ovulatie rond dag 19. Na mirena rond de 17. En sinds ik teunisbloemolie slik dag 14 of 15.

    Maar het zou kunnen dat je m gemist hebt of hij komt er nu aan! Maar aangezien je zo vroeg bent begonnen met testen betwijfel ik dat je m gemist hebt.

    deze maand getest met kruidvat en bevestigd met clearblue. Scheelt een hoop geld.
     
  15. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Das inderdaad een goeie hoor. En misschien komt ie er inderdaad nog aan! Ik laat het nog even weten :)
     
  16. masrya

    masrya Fanatiek lid

    11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Ojaa sommige vrouwen hebben een hele korte lh piek dus is het misschien handig sochtends en savonds te testen. En clearblue zegt dat je kan testen met ochtend urine, maar ik een paar x gehad met ochtend urine negatief en 2e plasje een smiley.
     
  17. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0
    Dank voor de tip! Dat hoorde ik idd vaker voorbij komen dus zeker de moeite waard om te proberen vanmiddag!
     
  18. Cato1979

    Cato1979 Actief lid

    22 okt 2012
    273
    1
    0

    ... Wat denk je? Allerlaatste test in het doosjes... Ik dacht: nu test ik voor de laatste keer we zien t wel... SMILEY!!!!!
    Is dat grappig of wat?!!! En verbazingwekkend hoe lang mijn eisprong op zich heeft laten wachten... Dag 21....
     
  19. water27

    water27 Fanatiek lid

    11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Wat fijn! Lekker klussen :)
     
  20. Hondagirl25

    Hondagirl25 Fanatiek lid

    23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Goedzo !! ik wou je nog foto laten zien zo ziet je dat bij CB niks aan die streepje kan aflezen...
     

Deel Deze Pagina