Ervaringen gezocht Daith piercing

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Na de bevalling is het helaas weer dagelijks raak: migraine. Ik heb 9 maanden mogen genieten van geen aanvallen.

    Ik heb er medicatie voor echter gebruik ik die nu liever niet met de nachtvoedingen/zorg voor twee kindjes, ik word er nogal duf van.

    Ik was net een beetje aan het speuren naar alternatieve dingen om te proberen en ik kwam de Daith piercing tegen. Iemand hier ervaring mee en was het zetten pijnlijk?
     
  2. Treez

    Treez Niet meer actief

    Nieuwsgierig geworden naar wat een daith piercing is, ben ik gaan googlen en ik kom erachter dat ik deze zelf heb :roflmao:.

    Nooit geweten dat het een naam had en toen ik deze 16 jaar geleden liet zetten, was het ook geen veel gezette piercing. Het zetten vond ik behoorlijk pijnlijk. Het was behoorlijk draaien met het boortje om door het kraakbeen te komen. Tepelpiercing vond ik beduidend minder pijnlijk om te zetten. Het duurde bijna negen maanden voordat het genezen was. Ik heb er een staafje met twee kleine balletjes aan de uiteinden.

    Ik heb deze nooit gezet tegen migraine. Volgens mij was dat toen niet bekend en ik heb helaas al jarenlang last van migraine. Bij mij helpt het dus niet. Ik heb deze ooit gezet, omdat ik het mooi vind.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Bovenstaande ervaring heb ik ook.
    Tegen migraine helpt het bij mij niet, ook nooit laten zetten om die reden.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Ook ik ben migraine patiënt en heb helaas wel de hele zwangerschap mega veel aanvallen (4 a 5 per week)...nu 36wk zwanger en er wordt zelfs gesproken over inleiden met 38wk. Meer dan paracetemol zit er nu niet in..

    Ik heb ook gekeken voor zo'n piercing en hoop dat er ook nog positieve verhalen volgen.

    Normaal slik ik dagelijks een blokker en dan is het te doen...mede hierdoor ook besloten geen bv te gaan geven zodat ik zodra de kleine geboren is mijn medicijnen weer kan slikken.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik las inderdaad al dat het nogal pijnlijk moet zijn om hem te laten zetten. Maar pijnlijker dan een tepelpiercing *auw*, dan denk ik er toch nog even goed over na.

    Ik vind het trouwens ook een mooie piercing dus mocht het niet werken dan geen man overboord:D
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    He jeetje wat heftig joh!

    Ik heb na de zwangerschap van mijn oudste nog een lange tijd een betablokker geslikt en die hadden als bijwerking ook dat ze hielpen tegen migraine. Hopelijk gaat het na je bevalling wat beter!
     
  7. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18

    Die slik ik inderdaad...en dat helpt goed! Dat hoop ik ook
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. Treez

    Treez Niet meer actief

    Voordeel is dan weer dat de pijn relatief kort duurt. Volgens mij duurde het pijnlijke gedeelte ongeveer vijf minuten.
     
  9. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb hem toevallig afgelopen woensdag laten zetten. Totaal geen pijn met zetten. Een week ervoor verdoving gehad bij de dermatoloog en die deed meer pijn.

    Ik zit nu alleen wel met de genezing. Iedereen zegt wat anders over hoe hem het best te behandelen en dat maakt me onzeker :( Ben namelijk als de dood dat het gaat ontsteken...

    Qua migraine kan ik er nog niets over zeggen. Ik heb altijd clustermigraine in het voorjaar, dus dat duurt nog even.

    Daarom ook nu laten zetten omdat ee ongeveer 6-9 maanden staat voor het helingsproces, dus ik hoop dat hij in het voorjaar van 2019 goed geheeld is.

    Als hij gaat ontsteken gaat hij er gewoon weer uit. Helpt het niet en ik heb er geen last van dan heb ik er een mooie piercing aan overgehouden :D
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik stond gisteren op het punt om het maar gewoon te doen maar durfde uiteindelijk niet haha. Bevallen, tattoo's, operaties.. allemaal geen probleem maar een naald door mijn kraakbeen:roflmao:.

    Ik las inderdaad al dat de heling best lang duurt. Kun je wel gewoon op je oor liggen? Heb je er een staafje of een ringetje in?:D
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Heb je insta? Romy Boomsma ( die van Arie ) heeft er 1 laten zetten en heeft het in haar verhaal staan.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja zag het al :)
     
  13. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bij mij was de spanning weg toen ik de shop instapte, maar vroeg me wel af waar ik aan begon :rolleyes:

    Er zit een circulair barbell in, een ringetje met een stukje open.

    Woensdagnacht ben ik op mijn goede oor begonnen en werd 's nachts wakker omdat ik op mijn piercing oor was gaan liggen. Ook wat gebloed daardoor. Afgelopen nacht heel de nacht op mijn goede oor gelegen denk ik want ik ben niet wakker geworden doordat mijn oor pijn deed. Wel doordat ik voor geen meter slaap op die goede kant :mad::roflmao:
     
    Bailey07 en bozoe vinden dit leuk.
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik ben het inderdaad ook na gaan zoeken. Lees dat het niet bewezen is dat het zou helpen mocht het wel helpen dan is de kans groot dat het psygisch is (denken dat het helpt en dan helpt het ook) op zich natuurlijk niks mis mee.

    Ik durf nog niet aangezien elke piercing, wond of wat dan ook ontsteekt dus heb het lef nog niet...
     
    bozoe vindt dit leuk.
  15. SweetPrincess

    SweetPrincess Bekend lid

    17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een rook gehad en forward helix en die zijn beide gaan ontsteken en uitgroeien wel heel lang gehad mijn rook piercing maar toen werd ik later een keer goed ziek en begon hij met uitgroeien. Eruit laten halen bij de piercing shop want alleen lukte me niet en het was erg pijnlijk. Met slapen ook heel veel last gehad eer je erop kan liggen. Vind het erg jammer dat ik ze beiden niet meer heb maar ik ga het niet nog eens proberen... met mijn gewone helix was ik veel jonger 16 jaar en die is wel goed genezen, ook wel gaan ontsteken. Er staat idd een hele lange tijd voor. Zetten is even pijnlijk maar vond mijn tongpiercing ook pijnlijk en de meeste zeggen daarover dat ze niets voelen. Laat liever nog eens mn oor doen dan mijn tong.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @Annie24 hoe gaat het nu met je piercing? Veel last van?
     
  17. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Eigenlijk geen last. Alleen slaap ik wat rot op mijn linker zij. De daith zit in mn rechter oor dus ik doe pogingen om daar niet op te liggen. Gebeurd dat per ongeluk toch gaat het een beetje bloeden want dan zit er in de ochtend wat opgedroogd bloed in mn oor. Doet geen pijn dan, maar ik heb me laten vertellen dat het normaal is in het begin.

    Ik had druppels mee gekregen van de piercer, maar dat was echt dramatisch om aan te brengen. Heb nu een spray van Tattoomed en dat gaat goed. Tot nu toe geen bultjes of prut wat er uitkomt, maar ik heb me laten vertellen dat dat altijd nog kan gebeuren, dus ik wacht maar af :roflmao:

    Op facebook zit een piercer uit engeland die veel daiths zet. Je kan haar gewoon een pb sturen bij vragen. Heb ik ook gedaan. Ondanks dat ik hem niet bij haar heb laten zetten (werd een beetje dure piercing dan :roflmao:) heb ik veel vertrouwen in haar n.a.v. de verhalen en foto's op haar fb. Zoek maar op daith piercing. migraine,anxiety+ fibromyalgia relief.

    Heb wel gewoon de reguliere hoofdpijn trouwens die ik vaker heb, maar dat kan misschien ook komen omdat ik rot slaap op mijn linker zij. Voel ook dat mn spieren vast zitten daardoor.
     
  18. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik kende het niet, lang leve google. Maar ben ook niet bekend met piercings. Ik begrijp niet wat zo'n piercing te maken heeft met migraine :rolleyes:
     
  19. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Nou, in Engeland noemt men extreme hoofdpijn een 'piercing headache', maar verder weet ik er ook niet veel vanaf...
     
    bozoe en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  20. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Google nog eens en dan op daith piercing migraine :)
     
    bozoe en Vitamientjuh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina