Ervaringen ladycomp?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Niveah, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Mijn vk kwam daar dus mee en zou betrouwbaar moeten zijn. Iemand ervaringen mee? Ben erg benieuwd
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik meen dat laatst in het nieuws was dat het in de praktijk juist onbetrouwbaarder blijkt, ik meen onderzoek uit Noorwegen?
     
  3. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou er niet op vertrouwen.

    Je cyclus kan elke maand wisselen en die ladycomp kan dat niet voorspellen.
    Hij leert alleen in een x aantal maanden wanneer gemiddeld je eisprong is en geeft aan de hand daarvan aan of het veilig is of niet.

    Als je een keer een vroege eisprong hebt en de de ladycomp dus te laat aangeeft dat je geen onveilige seks meer kan hebben dan is de kans op een zwangerschap best heel erg groot.

    Ik zou zeker gaan voor iets wat meer betrouwbaar is.
     
  4. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik dus ook! Vond al zo gek dat mijn vk dit aanraadde.
     
  5. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Een vriendin van me gebruikt de ladycomp. Zij is er heel tevreden over.
    Het apparaatje schijnt wel erg voorzichtig te zijn, geeft vaak een rood lampje, wat maakt dat ze alsnog het grootste gedeelte van de maand condooms moeten gebruiken..

    Ik denk dat zelf tempen met een rectale thermometer en noteren in FF net zo betrouwbaar is (misschien zelfs betrouwbaarder) en veeel goedkoper ;)
     
    Niveah vindt dit leuk.
  6. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja daar had mijn vk het ook over dat als die ladycomp het niet vertrouwd hij rood licht geeft. Maar toch is dat ding wel handiger dan thermometer vind ik
     
  7. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja niet erg betrouwbaar....
    Vooral als je eisprong ineens later/vroeger is, dan geeft hij vooral rood aan. Tenzij je het niet erg vind om toch zwanger te raken. Anders zijn condooms veiliger
     

Deel Deze Pagina