Ervaringen met Maxi Cosi Mura Plus 4

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dolce82, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

    Dolce82 Bekend lid

    19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dag iedereen,

    Zoals de titel als zegt ben ik op zoek naar ervaringen met de Maxi Cosi Mura Plus 4.
    Ik ben zwanger van een tweede kindje, maar de kinderwagen van de eerste heb ik reeds verkocht.
    Ik was nu wat aan het rondkijken in verschillende webshops aangezien het nu ook solden is en kwam daar bij de Maxi Cosi Mura Plus 4 terecht.

    Onze vorige wagen was een Mutsy Evo, heel wendbaar en handig opvouwbaar maar ik ben nooit tevreden geweest van het kinderwagenzitje, ik vond altijd dat ons zoontje daar zo in zat te hangen.
    Dus mijn concrete vragen zijn:
    - Is de Maxi Cosi Mura 4 Plus wendbaar?
    - Is hij makkelijk opvouwbaar en neemt hij niet te veel plaats in?
    - Zit de baby goed in het zitje?
    - Zijn er misschien redenen om voor de Mura 3 te gaan?

    Bedankt alvast!
     
  2. Dolce82

    Dolce82 Bekend lid

    19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Niemand???
     
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben de maxi cosi mura 4, wel tweedehands overgenomen dus een wat ouder model.

    Hij is erg wendbaar en heeft stevige wielen waarmee je ook makkelijk door het bos kan rijden bijvoorbeeld.

    In principe is de wagen goed opvouwbaar maar ik vind dat de wagen en vooral de zitting dan alsnog veel ruimte inneemt (in de auto bijv.) je moet ook eigenlijk de wielen er steeds afhalen wil je m echt compact opbergen maar daar heb ik helemaal geen zin in en vind ik vies (we wonen in grote stad met veel hondenpoep).

    Onze zoon zat niet onderuitgezakt. De bandjes kunnen op veel verschillende standen en je hebt nog een speciaal soort stuurtje er voor zitten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat zoon in de Joolz lekkerder zat.

    Ik heb geen ervaring met de mura 3 maar kan me niet zo goed voorstellen dat dat heel anders zal zijn.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Wij hebben de maxi cosi mura 3. Hij staat nu klaar voor de 2e, zijn er erg tevreden over! Echter het is een degelijke stevige kinderwagen, dus niet heel compact op te vouwen, maar hij rijd wel erg fijn. Goede stevige banden en over allerlei soorten terrein te gebruiken en erg wendbaar. Zodra ons zoontje goed kon zitten kon hij ook goed in het zitje van de wandelwagen zitten, eerder had ik hem dan plat liggen. 2 Vriendinnen hebben de mura 4 en die zijn net zo tevreden. Wij vonden de mura 3 gewoon net iets mooier, maar volgens mij maakt het verder weinig verschil.
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Wij hebben de mura 3 plus gehad. Zijn nu over naar bugaboo ivm tweede kindje. Maar wat een top wagen was het. Wij hadden degene met de lange zonnekap op het zitje.
     
  6. Dolce82

    Dolce82 Bekend lid

    19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg

    Wij zijn intussen op de Bugaboo gevallen. Hebben hem tweedehands kunnen kopen in mooie staat. Het is de Cameleon 2. Welke Bugaboo heb jij? Tevreden?
    Voor ons eerste kindje hadden we de Mutsy Evo, was daar niet zo tevreden het buggyzitje, vond mijn zoontje er altijd zo in hangen...
     
  7. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik heb de donkey duo.
    Zelf vind ik de cameleon heel onstabiel en wankel in het frame. Dan was ik eerder voor de buffalo gegaan.
    Maar dat is denk ik eigen ervaring.
     
  8. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wij hebben een mura 3. Hij wandelt heel fijn, maar dat is het dan ook...
    Hij is zo zwaar en log. Ik krijg hem maar amper in de auto getild. De wagenbak vind ik heel fijn, want is groot genoeg. Maar het zitje vind ik niet zo handig. Heel groot en breed, neemt weer heel veel plaats in in de auto.

    We gebruiken hem nu voor 2de dochter, maar ik zou hem zeker niet opnieuw kiezen. Zou nu eerder voor een (tweedehands eventueel) bugaboo cameleon gaan.
    Deze heeft fijnere opties. (Duwstang kan je wegduwen, handig om je kindje eten te voeren, fijne handeling om het zitje te kantelen, zitje neemt minder ruimte in.)
     
  9. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Mura is in te klappen inclusief zitje. Hoef je het zitje er niet elke x af te halen.
     
    Nele87 vindt dit leuk.
  10. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Klopt! Dan past hij al heeelemaal niet in de auto, en probeer dat ding maar eens te tillen dan....
     
  11. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Oh ja ik had er nooit geen moeite mee. Vond het een onwijs fijne kinderwagen. En zeer jammer dat ik hem heb weg moeten doen.
    En heb een hele klein autotje maar paste altijd precies.
     

Deel Deze Pagina