Ervaringen met receptivfity test

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kapver0109, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kapver0109

kapver0109 Nieuw lid

11 jul 2016
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

In het najaar zullen wij beginnen aan een ivf/icsi traject in het Erasmus mc.

Op dit moment wordt er een studie gaan naar een test (receptivfity) die op basis van de urine van de vrouw kan voorspellen of ivf/icsi gaat slagen.

Zijn er dames die ervaringen hebben met deze test?

Ik hoor het graag!

2. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik heb meegedaan aan het onderzoek, maar ik zat nog in de test groep. Ik heb dus van te voren de uitslag niet gekregen, wel een bericht dat ik die uitslag nog op kan vragen, 1/1,5 jaar na deelname. Ik moet nog even geduld hebben dus.

3. kapver0109

kapver0109 Nieuw lid

11 jul 2016
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb nog verdere info over het onderzoek/de test behalve wat ik heb kunnen lezen in verschillende artikelen op het internet. Ik weet dus niet of er inmiddels wel een directe uitslag gegeven wordt.

Weet jij toevallig bij hoeveel % van de vrouwen de urine niet geschikt is (dus ivf/icsi geen succes)?

Ik sta in principe positief tegenover wetenschappelijk onderzoek en de hele vruchtbaarheidsbehandelingen, maar ik weet niet of ik dit van te voren al wil weten.

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    In het algemeen is de slagingskans van een ivf behandeling circa 30%. Of dat ook betekent dat 30% van de vrouwen een negatieve uitslag krijgt uit deze test, weet ik niet.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Op verzoek heropend.

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik ben van de week gebeld door het Erasmus of ik de uitslag nog wilde weten. Uiteraard. Kennelijk had ik een slechte uitslag, dus volgens hun test had ik 96% kans dat de behandeling niet zou aanslaan. Ik heb één ICSI gehad. De verse terugplaatsing is mislukt, beide cryo's hebben geleid tot onze beide zoontjes.

Ze gaf aan dat ze nog niet wisten of de test een momentopname was of niet.

7. verkap

verkap Lid

5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi Cindy,

Ik ben zo blij dat je de uitslag nog hebt laten weten via deze weg!!!!

Toevallig ging vandaag weer eens op onderzoek uit naar deze test. Inmiddels heb ik twee tp’s (1 verse, 1 cryo). De twijfel slaat enorm toe. Ik heb zelf de test niet gedaan.

Ik hoop dat je mijn reactie nog leest!

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jij bent kapver0109 denk ik? Ze zijn van het Erasmus nu dus bezig met de uitslagen van het onderzoek, je kan even contact met ze opnemen.

9. verkap

verkap Lid

5 feb 2017
    27
    0
    1
    Hoi,

Ja klopt. Ja ben wel benieuwd. Wel bijzonder dat het bij jou negatief was en dus zelfs 2x!! Zwanger bent geworden via ivf/isci.

10. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Inderdaad, ik had duidelijk geen probleem met zwanger worden. Maar ze weten dus nog niet of de test een momentopname is en ze zijn ook nog aan het kijken of ze kunnen vinden of er middelen zijn die een negatieve uitslag om kunnen zetten naar een positieve, oftewel, die de bacterie huishouding zouden verbeteren.

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb het gelijk al gehad met die test. Vast weer een machtsmiddeltje van de verzekeraar om je ivf te weigeren bij een slechte uitkomst. 2 kinderen uit 1 poging, dan ben je gewoon een droompatient. Gelukkig voor jou!

12. verkap

verkap Lid

5 feb 2017
    27
    0
    1
    Ja snap ik. Bijzonder dat het best wel groots in media hebben verkondigd, terwijl ze dus nog niet goed weten hoe en wat. Verder natuurlijk dikke prima dat ze het onderzoek doen, maar wees voorzichtig met de eerste resultaten!

13. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Helaas hebben onderzoekers val weinig invloed op de media. Zij doen onderzoek, omdat íets erop wijst dat het mísschien meetbaar is, of een oplossing is ergens voor, en de media draait het vaak alsof het al gedane zaak is. Als uit de onderzoeken komt dat er geen statistisch verband is tussen de urine-uitslagen en de kans op succes bij ivf, dan hoor je de media nergens meer over. Maar het zit wel al bij iedereen in het hoofd.
    De meeste onderzoeken leiden helaas nergens toe, behalve weten dat dat niet de oplossing is. Dat is helaas niet anders, maar ik vind dat media er pas over moet berichten als onderzoek klaar is..

14. verkap

verkap Lid

5 feb 2017
    27
    0
    1
    Eens! Erasmus lijkt wel overtuigd van de test, aangezien ze het nu voor meer dan 300,- euro aanbieden...ik vind het een tricky verhaal op basis van 80 proefpersonen. Onderzoek van een grotere populatie moet worden gepubliceerd

Deel Deze Pagina