Ervaringen TENS

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suusvw, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ha ladies!

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in pijnbestrijding al gaat mijn voorkeur uit naar een natuurlijke bevalling zonder ruggenprik of iets dergelijks.

Nu las ik iets over TENS en ik vroeg me af wie dit heeft gebruikt en of dat hielp? :)

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zelf gebruikt maar met 5 cm gaan douchen en met 7 cm in bad gegaan dat vond ik fijner werken.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb hem gebruikt en hij heeft bij mij echt super geholpen. de eerste bevalling in het ZH gedaan met ruggenprik die uitgezet werd. dat was hels en ik was echt in paniek.
    ik was als de dood voor de 2e bevalling. vlos heeft vrijwel meteen naar haar komst de tens opgeplakt. (het is belangrijk dat hij vroeg gebruikt word zodat je lichaam aan de tens went. als je te laat begint, dus als je de pijn niet meer houd, dan heb je grote kans dat hij niet goed werkt).
    het was even oefenen om op het juiste moment op de knop te drukken. ik was vaak net te laat. maar op een gegeven moment had ik door wanneer ik erop moest drukken. het is een tintelt gevoel op je rug. alsof er duizenden miertjes op je rug lopen. het is niet echt alleen pijnstillend maar het lijd af van de pijn.
    een beetje het idee alsof je krom ligt van de buikpijn en ik je vervolgens een klap in je gezicht geeft. wedden dat je op dat moment alleen de klap voelt en de buikpijn even vergeet?:cool:
    de tens stimuleerd lichaamseigen endorfines die pijnstillend en rustgevend werken. ik werd er zeker rustig van. ook omdat ik zelf de controle had over de pijn. hierdoor verliep alles vlotter. ik hield het niet tegen. toen het wat pijnlijker werd, bleek ik al 10cm te hebben. eerlijk? ik kan niet zeggen dat ik echt pijn gehad heb.. ik was in een soort roes en heb niet 1x geschreeuwd, auw geroepen of gekreund. ik heb echt het idee dat dit door de endorfines en de tens komt.
    ik ben er dus tevreden over.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ik heb ook de tens gebruikt en raad het toch iedereen wel aan om het te proberen. Het is niet zo dat de pijn weg gaat door de tens maar het lijd je af. en je bent bezig;)
    Het is niet helemaal bewezen maar er is ook een kans dat door gebruik van de tens tijdens de wee je de ontsluiting stimuleert. ik heb vanaf 12 uur (2 cm ontsluiting) heel de middag dat ding gebruikt. Om 4 uur bleek ik dus 8 cm te hebben... geen idee of dat ding geholpen heeft hoor maar ja je weer maar nooit. eenmaal in het ziekenhuis toen de weeen echt heel heftig was maar ik nog niet mocht persen heb ik hem niet meer gebruikt. denk wel dat het alleen voor in het begin is.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het lijd af maar het werkt ook pijnstillend:)
    ik heb rugklachten en krijg regelmatig een tens behandeling. werkt echt, pijn is stukken minder of zelfs uren weg.
    door de tens maakt je lichaam endorfine's aan die pijnstillend en rustgevend werken. doordat jezelf relaxted bent, kan het zijn dat hierdoor de ontsluiting sneller gaat.
    ik heb hem tot het laatste gebruikt.

6. Lisepp

Lisepp Lid

21 okt 2014
    5
    0
    0
    Omdat ik graag thuis wilde bevallen heb ik ook de tens aangeschaft. Mijn bevalling bestond uit 24 uur lang rugweeen die ik op geen manier kon wegpuffen of goed opvangen. Wat dat betreft heeft de tens mij zeker geholpen. Het zorgt voor afleiding en je focust je op de prikkeling waardoor de pijn onderdrukt wordt. Ik zal hem bij een volgende zeker weer gebruiken!

Deel Deze Pagina