Extrasystolen. Iemand die me gerust stelt?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nogevengeduld, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Vanmorgen tijdens de afspraak met de gynaecoloog sloeg het hartje van ons kindje over. Uiteraard zei hij je hoeft je geen zorgen te maken maar dat doe ik uiteraard wel.
    Over twee weken krijgen we een extra echo. Maar om die twee weken rustig door te komen vraag ik me af of er ervaringsdeskundigen zijn en hoe verliep de zwangerschap?
     
  2. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik heb dit al verschillende keren gehoord en vaak gepaard met grote paniek van vk en gyn, maar het is bekend dat rond deze termijn het hartje zich nog verder ontwikkelt, die geleiding dan, dus het komt erg vaak voor...
    Jammer dat ze je niet gerust hebben kunnen stellen, het kan best dat het over twee weken weer weg is!
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  3. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Mijn nichtje heeft het ook meegemaakt met de zwangerschap van haar kindje. Na de geboorte paar x onder controle geweest bij de kinderarts en is vanzelf bij getrokken.
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  4. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ons kindje heeft het ook gehad. Zelfs op veel later termijn. De ene keer was het er, en de andere keer niet. Ik maakte me ook echt zorgen, extra echo gehad bij de gynaecoloog. De echo vond ik echt spannend, helemaal omdat ze allemaal moeilijke taal uitkraamden haha. Maar de arts stelde me gerust. Bij de geboorte bleek ook dat alles goed was (zoontje had een moeilijke start maar had niks met de extrasystole te maken!). Hopelijk heb ik je iets gerust kunnen stellen.
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  5. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik lees gelukkig goede reacties. Dat stelt me al wat gerust. Zou het kunnen dat meer kindjes het hebben maar dat er op dat moment geen echo word gemaakt? Dus stel ik had mijn afspraak een uur later dat er dan niets te zien zou zijn?
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb het zelf. Ben binnenste buiten gekeerd bij de cardiologie toen kwamen ze er achter en is niet gevaarlijk. Komt bij ons voor in de familie hoorde ik later.
     
    Oceanna en Nogevengeduld vinden dit leuk.
  7. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik weet niet met een uur later maar meestal is het met de 20 weken echo nog niet, maar later pas dus het kan idd met de termijn te maken hebben!
    Ik heb zelf tijdens mijn vorige zwangerschappen en nu ook af en toe een extrasystole, vooral als ik me druk maak, maar dat is meer omdat bloedvolume groter is en door hormonen...
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  8. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Met de 20 weken echo was het inderdaad nog niet. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het bij de eerste zwangerschap niet heb geweten omdat we niet op dat moment een echo hadden. Volgens de gynaecoloog heeft de kleine dit niet de gehele dag namelijk.
     
  9. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja klopt! Dat zei de gynaecoloog ook. Want ik had het ook de ene keer wel en de andere keer niet. Ik meen me te herinnneren tot 36 weken zelfs.
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Een extrasystole komt relatief vaak voor. Als er geen aanwijzingen zijn voor een structurele hartafwijking zijn deze extrasystolen in het algemeen onschuldig en van voorbijgaande aard. Een structurele hartafwijking zouden ze bij de 20 weken-echo gezien hebben, die was gewoon goed begreep ik?

    Ze willen het controleren omdat het kan zijn dat de extrasystole een voorbode is van andere hartritmestoornissen bij de foetus. Dit zijn dan geen hartafwijkingen, maar compensatie-systemen voor als de baby het op een andere manier moeilijk heeft. Die kans is dus klein en ze houden het goed in de gaten.

    Ik kan me wel voorstellen dat je enorm schrikt, hoor! Hopelijk is het gewoon weer weg de volgende controle.
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  11. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter was het tijdens de bevalling dat ze het ineens opmerkte dat ze een extra systole had. En bij mijn zoon 2 weken voor de bevalling. Bij mij zit dit ook in de familie eens in de zoveel slagen 1 extra. Mijn opa is er 80 mee geworden.
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.
  12. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    De 20 weken echo was inderdaad helemaal goed. Dank voor je geruststellende woorden!
     
    marb vindt dit leuk.
  13. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Update: het hartje klopt nu weer regelmatig. Geen zorgen meer om maken :)
     
    marb vindt dit leuk.
  14. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat fijn!
     
    Nogevengeduld vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina