Ik heb een drankprobleem ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    In de zin van ... ik lust geen alcohol. Dat schijnt nogal een 'probleem' te zijn in veel kringen. Het begint me soms behoorlijk de keel uit te hangen dat ik altijd maar moet uitleggen waarom ik geen alcohol drink.

    Wat ik vaak krijg te horen:
    - Ben je zwanger ofzo?
    - Een wijntje op zijn tijd is goed voor de gezondheid hoor
    - Ach doe niet zo 'ongezellig', drink even een glaasje mee
    - Er gaat niets boven een 'goed glas wijn' hoor
    (die uitdrukking 'goed glas', krijg ik sowieso kippenvel van. Hoor ik vaak van mensen die op die manier een beetje willen aangeven dat ze wijnkenners zijn)
    - Je moet het ook leren drinken he! Ik vond het eerst ook niet lekker!
    - Leren drinken, hoort wel een beetje bij de opvoeding hoor ...
    - Het eten smaakt lekkerder met 'deze wijn' ... (en het wordt gelijk beledigend opgevat als je om iets anders te drinken vraagt)

    Wat is dat nou? Voor anderen herkenbaar? Nog meer mensen met een 'drankprobleem'?
     
  2. Jel

    Jel Niet meer actief

    Ik lust ook geen alcohol. Ben ik ook blij om trouwens, want het is ook niks verplichts... Maar gelukkig hoef ik nooit iemand uit te leggen waarom niet. En anders kan ik heel simpel zeggen dat ik het gewoon niet lekker vind.

    (Mijn man is trouwens het tegenovergestelde van mij en vind het juist iets té lekker, mag wel wat minder. ;) )
     
  3. Jel

    Jel Niet meer actief

    Wat is het trouwens lullig als mensen vragen of je zwanger bent, gezien je onderschrift. Zo'n opmerking komt dan vast ook hard aan lijkt mij? Omdat die wens zo groot is juist....
     
  4. sarientje3

    sarientje3 Actief lid

    7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik drink ook geen alcohol vind het ook vooral smerig...alleen als ik echt iets heeel lekker vind... maar is ook echt maar een enkel enkel enkel drankje...(heel zelden drink ik dus een cocktailtje,maar dan moet t wel een zoete zijn,zodat je de alcohol alsnog neit proeft) en dan maar 1tje... Denk dat t nu meer dan 1jaar is geleden dat ik er 1 op heb...heb er ook niet echt behoefte aan...

    En ik zou eerder zeggen dat t een drankvoordeel is als je geen alcohol drinkt/lust, geen last van een kater id ochtend,geen last van dronken worden, geen last als je evt een blaastest moet doen(rij wel geen auto maar voor andere kan t een voordeel zijn)
     
  5. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ik heb een vriendin die samen met haar man geen alcohol lust. moet zeggen dat niemand dat als een probleem ziet. vind het ook altijd wel handig, geen gesteggel over wie er moet rijden;) (is hier ook nooit heibel trouwens want ik heb geen rijbewijs)
    en er drinken veel mensen vaak niet, want als ze nog moeten rijden drinken ze zelfs niet een glaasje. vind ik ook wel zo wijs.
    Denk dat het dus verschilt per groep.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Nee, ik lust wel alcohol, maar ik vind bijv. water heel lekker en dat schijnen mensen niet te willen begrijpen.
    Als ik dan om een glaasje water vraag, krijg ik gelijk 'welnee, ik heb dit en dit en zus en zo in de ijskast staan' etc. te horen.

    Hetzelfde geldt voor vlees, ik geef er niets om, maar dat schijnt er bij veel mensen niet in te gaan.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik denk dat er kwa alcohol zoveel variatie is dat er voor iedereen wel wat is. Wijn, bier en bijv champagne krijg ik er echt niet in en bij kleine feestjes zie je mijn nooit drinken. Sterke drank lust ik wel wat van bijv rode wodca met redbull ( en lust normaal geen redbull :)) en boswandeling. Sommige dingen moet je leren drinken zeggen ze naar vind dat onzin. Ga niet iets drinken wat niet te pruime is alleen omdat het zogenaamd gezellig is of goedkoop. Kan me prima vermaken zonder alcohol. Mijn vriend drinkt helemaal nooit en dat wordt pas als raar gezien. Alsof alle mannen bier moeten drinken
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik drink ook niet, vroeger tijdens het uitgaan was ik dus de enige met sinas en opmerkingen die je kreeg.
    het maakt met niet uit wat ze zeggen, ik moet het toch zelf weten?
     
  9. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik hoor hem wel binnenkomen maar ik vat mijn niet vervulde kinderwens 'sportief' op. Het houdt me bezig, hoop ooit nog moeder te worden. Zo niet, dan kan ik mijn leven met genoeg andere leuke dingen vullen :D
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    volgende keer gewoon zeggen: als je geen alcohol drinkt vertraag je het ouderwordingsproces. Aan jou is in ieder geval te zien dat je van een "goed glas wijn" houdt, geniet ervan, geniet van elke slok, geniet van elk zicht op een glas wijn, want straks hangen je oogleden over je ogen heen, flikkert de wijn langs je mondhoeken naar beneden omdat je mondspieren verslappen en over 4 jaar lul je net zo slap zonder wijn als met wijn.

    Maar geniet ervan en neem er nog een.
     
  11. Jel

    Jel Niet meer actief

    Oh, gelukkig dat je het niet zo zwaar opvat.
     
  12. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik drink ook al jaren geen alcohol meer. Ik vind het niet echt lekker en ik word ook nooit leuk en gezellig van alcohol maar altijd erg moe en chagrijnig.
    Bij mij in de omgeving vind iedereen het wel handig, omdat ik dan altijd kan bobben ;)

    Ik lust trouwens ook geen thee en koffie, dat geeft me vaak grotere problemen. Al is het inmiddels wel geoorloofd om water te vragen...

    Niets van aantrekken en lekker doen wat je zelf wilt. Wijn is echt geen wondermiddel ofzo, ik mis er dan ook niets aan!
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Tja, ik drink geen alcohol omdat mijn darmen hier compleet van van slag raken. Een druppel is letterlijk voldoende voor een mooie innige relatie met de wc pot de volgende dag.

    Als ze dus bij mij zo dom zijn om aan te dringen/door te vragen krijgen ze de waarheid te horen. Vinden ze meestal niet zo leuk :p zo bij een 'gezellig' glaasje alcohol.
     
  14. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik drink ook geen alcohol, maar krijg zelden zulke opmerkingen.
     
  15. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Ik houd ook niet van alcohol, zeker niet van bier en wijn..
    Dus drink 9 van de 10 keer niet. Heel af en toe met uitgaan
    drink ik wel eens een cocktail (zoet, met veel vruchtensap of 7up o.i.d.). Ik krijg er eigenlijk weinig opmerkingen over..
     
  16. naroke

    naroke Lid

    28 mrt 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen bier en wijn drinker. Krijg vooral tijdens het uiteten met schoonfamilie daar weleens wat van te horen. Ik ben meer van de mixjes en baileys maar ja er moet ook iemand naar huis rijden.
     
  17. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Ik hou wel van een wijntje maar heb genoeg vriendinnen die dat niet lusten, lijkt mij niet erg vreemd hoor. Als ik aangeef geen alcohol te willen dan vraagt ook niemand iets. Enne liever dit drankprobleem dan omgekeerd toch :D

    Zo en dan neem ik er nu een :D:D:D
     
  18. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik drink dan wel,maar begin altijd eerst met cola oid...meteen al aan de alcohol dat valt voor mij gewoon zwaar.
    Helemaal nu ik aan afvalpoging 1000 bezig ben,zal ik ook moeten matigen met alcohol...jammer dan.
     
  19. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    ik vind het echt zooo vies...drink dus niet, liever glaasje cola als ik dorst heb;)) daar drink ik voor!!
     
  20. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dan heb ik ook een alcoholprobleem.. Vind het gewoon niet lekker..
     

Deel Deze Pagina