Februari 2016 moeders

Discussie in 'De mama's' gestart door Punky16, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 is een biba bad misschien een optie dan?
    einde komt in zicht voor jullie. :) fijn hoor.

    @ZaZaM leuk zeg! dat scheelt weer heh. hoe vind I het auto rijden?

    als je naar je profielpagina gaat en op berichten klikt. Dan kan je al je berichten terug zien.
    is dat wat je bedoeld? :)
     
  2. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja de Ardennen lijkt me ook wel wat. We hebben maar 1,5 week geboekt en 3 weken vrij dus misschien verkassen we na de Vogezen nog wel daar heen. Afhankelijk van het weer.

    Wat fijn dat je salon zo goed loopt @Sabine1305 !!

    Jaaa dat bedoel ik @Meisje93 ! Eindelijk gevonden haha

    I vindt autorijden super leuk gelukkig. Altijd de grootste lol zelf achterin. Hebben jullie wel een spiegeltje? Dat vindt I echt prachtig.
    Morgen is ze alweer 1,5!
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM haha top! :)

    gelukkig maar dat ze het leuk vind. E word het helaas snel zat.
    nee geen spiegeltje. maar E zit voorwaarts, dus die hebben we niet nodig.
    wauw alweer 1,5! Wat gaat het hard heh.
     
  4. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Bibabad heb ik naar gekeken maar vind het erg duur. En aangezien we overwegen om te gaan kijken of er een bad in de badkamer past spaar ik dan liever door voor een volwaardig bad waar ik zelf ook lekker in kan gaan liggen :p Douchen vinden ze ook leuk dus dat scheelt wel weer. Het is dus geen must have ;)

    Ohw lekker hoor 3 weken vrij!! Wij zijn straks twee weekjes vrij. 1 week daarvan zijn ze nog in het huis aan het klussen en als ze geen vetraging oplopen is het binnenwerk de tweede week klaar. Maar ze gaan ook de voegen uitbikken dus daar zullen we voorlopig wel heel veel overlast van ondervinden. Het wordt in ieder geval niet uitslapen in de vakantie, hoewel de meiden ook niet uitslapen dus was dat toch al niet het geval. Heb er wel zin in / behoefte aan om weer even lekker vrij te zijn. Deze week en volgende week onverwachts wat meer avonden vrij dan eerst gepland stond, maar aan de ene kant wel lekker. De laatste twee weken voor de vakantie is het echt gekkenhuis in de salon.

    Ja gaat hard hè. M is ook alweer bijna 1,5 en nog maar eventjes en we vieren de 3de verjaardag alweer van Z. Tijd vliegt zo snel voorbij.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 op mp heb je ze voor een leuk prijsje.
    maar een vast bad is helemaal fijn!

    heerlijk zeg je vakantie komt in zicht. :)

    nou idd! die word gewoon alweer 3. leuk zeg!
     
  6. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb inderdaad op mp gekeken maar dat is dan vaak alleen het frame omdat de badzak dan lek is. Als ze nog goed zijn vragen ze er nog best veel voor. Maar ik hou het gewoon even in de gaten. Voorlopig houden we het even zo. Net zoveel grote uitgaven gedaan.

    Ja toch wel lekker hoor. Ondanks dat we niet weg gaan. Mijn man is tussen kerst en oud en nieuw ook lekker vrij dus hebben we weer wat om naar uit te kijken. Weet alleen nog niet of ik dan extra ga werken.

    Ja zeker leuk :) we hebben samen met de familie een mooie frozen fiets gekocht met zijwieltjes en een mandje en zitje achterop voor haar pop, fietshelm erbij en fietsbel. En we gaan de slaaptrainer van ZaZu kopen, Sam het schaap.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 ah, nee daar heb je dan ook niks aan nee.
    ik kwam op fb tegen, dat ze bij action honden zwembadjes te koop hebben staan, maar ook ideaal voor kids in de badkamer. aangezien je hem op kan vouwen.

    idd! Ik zou ook lekker vrij houden hoor.
    lekker genieten met het gezin.

    leuk zeg! Zal ze vast ontzettend blij mee zijn!
    ze heeft nu lekker een achtertuin waar ze kan gaan fietsen.

    hopelijk helpt die slaaptrainer. :)
     
  8. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @Meisje93 bedankt voor de tip, zal eens kijken of we binnenkort eens tijd hebben om een kijkje te nemen bij de action.
    Ja ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden, we proberen haar nu extra te motiveren om te gaan trappen op de driewieler zodat het trappen niet helemaal nieuw is.
    De slaaptrainer is voornamelijk voor als ze wat ouder zijn en ze zelf het bed uit gaan komen, dan kunnen ze aan de wekker zien dat ze het bed nog niet uit mogen tot de oogjes van het schaap open gaan. En ze kan er uiteindelijk op leren klokkijken.

    Hoe gaat het verder bij jullie?
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 en werkt dat een beetje?

    hier gaat het goed. zit inmiddels weer op het wachtbankje.
    maandag wil ik een testje gaan wagen.
    een 2e laat langer op zich wachten. ;)

    E zit de laatste paar dagen niet echt lekker in haar vel.
    snel miepen. kort lontje. geen idee waar het vandaan komt
    enige wat ik kan bedenken is de overstap van 2 naar 1 slaapje. Dat ze dat nog niet altijd red.

    verder is het kopieërgedrag goed aanwezig hier.
    zowel praten als handelingen. ook wel weer grappig om te zien.
    en vind het zo fijn & handig dat ze mij begrijpt.
     
  10. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Mijn man had het maandag eindelijk voor elkaar dat ze zelf ging trappen.
    Oh spannend hoor, ga voor je duimen dat de test positief is!
    Wow slaapt ze nog 2 keer per dag :eek: m slaapt al heel lang nog maar 1 x op de dag en zelfs dan wilt ze 's avonds niet meteen gaan slapen. Gisteravond tot half 10 bezig geweest omdat ze niet wilde gaan slapen. Zou bijna zeggen om haar de hele dag wakker te houden alleen heeft ze dat uurtje overdag toch eigenlijk echt wel nodig.
    M kopieert inderdaad ook alles wat ze ziet en hoort.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 dankje. ben benieuwd. :)

    haha ja. nu sinds 1-2 weken doet ze 1 slaapje. maar soms is ze om 11.00 helemaal op.
    gisteren heeft ze van 11.00 - 13.00 geslapen.
    vandaag bij mijn moeder van 12.30 - 14.30
    beetje kort voor haar doen.

    slaapt M maar een uurtje? :eek: ai daar zit je idd niet op te wachten. Kan Z dan wel slapen?
    ook wel weer leuk, dat kopieergedrag. :)

    vanmiddag zei ik tegen E dat ze een schone luier moest. hup ze loopt gelijk naar de trap. nee zegt mijn man? we doen het wel even op de bank.
    hup ze klimt op de bank en ze gaat liggen. :p

    vanochtend moest ik ook zo lachen. ik moest werken dus E mocht weer na een week naar mijn moeder toe.
    komen binnen en ze vliegt m'n zusje in dr armen. zegt dag dag tegen mij en mijn moeder en draait zich om.
    en gaat vervolgens met mijn zusje spelen. toen ik nog iets tegen haar zei werd ze beetje boos. zo van "ga maar weg, ik wil spelen" :)
     
  12. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Wel lekker hoor dat ze nog zo goed slaapt. Wij hebben gewoon echt geen slaap kopjes. Gisteravond liepen we de kant uit een begon ze meteen weer te huilen. Gelukkig was ze dit keer binnen 5 minuten stil. Was al bang weer tot half 10 bezig te zijn. Ze gaat smiddags tussen 1uur een half 2 naar bed en ik haal haar er uiterlijk half 3 weer uit. Dus max 1 a 1.5uur inderdaad. Maar om nu te zeggen ik hou haar de hele dag wakker...

    Haha heel herkenbaar! Als ik tegen haar zeg dat ze een schone luier krijg dan schuift ze meteen naar de bank toe. Zijn jullie al begonnen met de zindelijkheid? Ik ben nog niet echt begonnen maar heb haar al wel een aantal keer op de wc gezet en dat gaat goed. Ze is dan ook zo op haar gemak dat ze plast.
    Wil binnenkort gaan beginnen met het oefenen, als die verbouwing klaar is.

    Haha mooi hè hoe ze dan zo makkelijk doei zeggen. Weet je wel zeker dat ze het daar echt naar hun zin hebben en er graag zijn.
     
  13. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Spannend maandag Meisje. Wat denk je er van? Ik duim voor je!

    Ja heerlijk he nu ze steeds meer begrijpen! "Heb je gepoept"? En dan zegt ze ja of nee en gaat op haar buik liggen zodat ik even in de luier kan kijken haha, zo grappig. "Pak het bakje maar even" dan weet ze precies in welk kastje ze moet zijn en pakt een bakje.

    Och balen Sabine dat het slapen zo slecht gaat soms.... Ik hoor dat best vaak om me heen bij andere kindjes.
    Hier zit ze al sinds ze 1 is op 1 slaapje en ze slaapt nog van 12-15 gelukkig. Ook 's avonds vindt ze het leuk om naar bed te gaan. Ook zo leuk, dan zeg ik: kom we gaan naar bed. Dan staat ze op, loopt naar de la, pakt haar flesje en gaat vervolgens naar boven de trap op (ze krijgt nog water voor het slapen).
    Hebben jullie wel een vast ritueeltje Sabine? Misschien dat dat wat duidelijkheid geeft voor het slapen?

    Wij zijn nog niet begonnen met zindelijkheid. We gaan straks op vakantie en nemen het potje mee. Dan willen we eigenlijk proberen haar daar 2x pdag ofzo even op te zetten. Heb me eigenlijk nog niet echt ingelezen hoe het precies moet..? Denk dat het scheelt nu ze poepen en plassen kent van woord haha.

    @Meisje93 dat driftige herken ik ook hoor. Soms zijn er twee á drie dagen achterelkaar waarin ááálles mis gaat en ze elke keer boos wordt om van alles. Ik denk dat het vooral uitproberen is: hoe reageren mama en papa er op, wat kan ik allemaal bereiken, op welke manieren kan ik allemaal huilen etc. Ik denk een grote ontdekkingstocht.. Zal het niet?
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 zeker! het heeft zijn voor en nadelen.
    gelukkig maar, dat ze toch snel in slaap gevallen is. hopelijk heeft ze het opgegeven.
    nee dat is ook weer zo wat heh, om haar een hele dag wakker te houden.
    uurtje qua middagslaap lijkt me ook wel het minimale voor die leeftijd.

    ja echt super leuk!
    nee nog niet begonnen met zindelijkheidstrainig. wel pas op de wc verkleiner gezet voordat ze in bad ging. maar dat vond ze niks. ;)
    wat knap zeg dat M dan al op de wc plast.
    zijn ze al begonnen met de verbouwing?

    ja dat zeker. zodra ik de straat in rij. begint ze te lachen en te kletsen.
    laat haar altijd met een goed gevoel achter. :)

    @ZaZaM dankje! tja ik weet het niet. vorige ronde mega veel kwaaltjes. en deze ronde vrijwel niets.
    geeft me wel wat hoop. maar durf ook weer niet teveel te hopen.
    bij de 1e ging het allemaal veel soepeler. ;) maar uiteraard geen garantie bij een 2e.

    ja maakt het allemaal zoveel makkelijker heh. nu ze alles snappen.
    E moet na het avondeten ook alle borden en bestek opstapelen/opruimen.

    heerlijk hoor nog zo'n lange middagslaap.
    I gaat dus vroeg in de middag naar bed. E redt het ook niet altijd meer. nu om 11.30 naar bed gegaan
    ze was helemaal bekaf. ochtendslaapje werkt niet meer. dan slaapt ze smiddags niet meer.

    ze is niet heel erg driftig. maar zit duidelijk niet helemaal rop in haar vel.
    maar ze heb ook weer dunnere ontlasting een paar dagen en zit veel met haar vingers in de mond.
    denk dat de laatste kiezen door gaan komen.
    tja E weet gewoon, dat als ze gaat drammen ik weg loop en haar zin niet krijgt. en dan is het gauw klaar.

    al had ze het van de week lang volgehouden. waren een ijsje gaan halen bij de ijssalon. en ja die raakte op & toen moest ze in het fietszitje.
    daar was ze het totaal niet mee eens. heeft nog een poos op de fiets gehuild. maar ik geef haar dan geen aandacht.
     
  15. Sabine1305

    Sabine1305 Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    @ZaZaM oh maar ik denk dat M ook wel zou slapen hoor als ik haar van 1 tot 3 op bed zou leggen, maar dan slaapt ze 's avonds zo moeilijk in dus hebben we het slaapje ingekort tot maximaal half 3. Ze vind het prima om naar bed te gaan en heeft er normaliter ook totaal geen problemen mee. Ze zit gewoon in haar uitprobeer fase en de afgelopen dagen is ze erg verkouden waardoor ze nu af en toe weer begint te huilen als we weg gaan. Gisteravond heeft ze maar heel even gehuild toen mijn man de kamer uit ging maar was ook zo weer stil. Dus denk dat ze wel doorheeft dat het geen zin heeft. Slaapritueeltje hebben we al vanaf dag 1 ;)
    Succes met het proberen op het potje, op de vakantie heb je daar inderdaad wel lekker de tijd voor.

    @Meisje93 Als je gaat kijken naar het gemiddelde zou ze geloof ik inderdaad nog wel wat meer moeten slapen. Maar het gemiddelde heeft bij onze twee meiden nooit geklopt. Ze sliepen beide altijd al minder dus daar kijk ik maar niet meer naar :p Het heeft inderdaad voor en nadelen, wij kunnen bijvoorbeeld wel weer heel makkelijk op stap gaan.

    M heeft het voordeel dat ze haar grote zus iedere keer op de wc ziet gaan ;) dat scheelt echt een hoop. Dus denk dat het met haar allemaal wat meer vanzelf zal gaan.

    Nee ze zijn nog niet begonnen. Ze beginnen 4 september in de woning en dat moet na twee weken af zijn. Na die twee weken worden de steigers bij ons opgebouwd dus voorlopig zitten we nog wel in de rommel. Maar als het goed is merken we dat volgend jaar weer op de energierekening, dus het is voor een goed doel denken we dan maar :p
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Sabine1305 ach als ze voor hun doen genoeg slaap krijgen is het prima toch. ;)
    ja heerlijk, dat is hier nog wel eens lastig helaas. zeker nu haar middagslaap vervroegd is. naar 11.30/12.00
    al heb ik dan wel weer eind v/d middag de mogelijkheid om even weg te gaan.

    ja dat scheelt zeker denk ik. Is toch haar grote voorbeeld heh.

    ah bijna dus. ja het is even een troep. maar straks profiteer je er heel wat jaren van!
     
  17. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    @Meisje93 en, getest of ongesteld geworden?

    Hier is het heerlijk. I doet het super goed. Wel lastig, omdat hier natuurlijk niks vlak is en veel losse steentjes dus ze valt continu. Lopen is natuurlijk nog steeds wennen en oefenen denk ik. De eerste dag van de vakantie had ze meteen al een flinke buikschuiver gemaakt (op het asfalt, naar beneden) dusseee haar hele gezicht lag open. Oopsie.. Nu nog flink wat korstjes maar het heelt super snel. Zo leert ze wel erg goed lopen hahah.
    Verder slaapt ze heerlijk uit elke dag, hoe dat nou kan? Ze is steeds rond 7u30 pas wakker. In de middag pakt ze ook steeds drie uurtjes ofzo. Dan gaan wij lekker aan het zwembad zitten (zit recht tegen over het huisje). 's Avonds krijst ze soms ook wel als ik haar op bed leg maar dan laat ik haar krijsen. Duurt altijd maar paar minuten en nooit langer dan 10.

    Elke dag prachtig weer gehad en ze vindt het geweldig om in het water te spelen. Echt genieten hoor. Helaas wordt het vanaf donderdag slecht weer, dus ik weet niet wat we dan gaan doen.. Misschien wel terug naar huis, want elke dag regen is niks.

    Wat leuk zeg Sabine, dat de zinderlijkheidstraining zo goed gaat bij M. Ik zet I nu steeds even op het potje en soms pakt ze het potje zelf, maar echt veel gebeurd er niet. Ik weet ook eigenlijk niet precies hoe ik het aan moet pakken haha. Misschien toch maar eens over inlezen.
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM helaas ongesteld geworden. alhoewel het nog niet echt door wilt zetten. ;)

    ai! tja dat hoort er helaas bij. :( E zit ook onder de schrammertjes en blauwe plekken.
    ja gelukkig gaat het bij die kleintjes snel. het genezingsproces.

    wauw wat heerlijk zeg! slapen tot 7.30.
    hopelijk blijft ze dit doen!

    wat fijn dat jullie heerlijk weer hebben. heerlijm van genieten!
    heh dat zou idd jammer zijn. wanneer zouden jullie anders naar huis gaan?
     
  19. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Jammer dat je weer ongesteld bent geworden @Meisje93 :( deze ronde is nu alweer aardig op weg?

    Hier eergisteren teruggekomen van vakantie! We zagen het weer in Nederland dus toen heb ik gauw een ticket naar Malaga geboekt haha. Heerlijk 6 dagen in malaga geweest. Heerlijk weer gehad, prachtige stad, leuk strand, Iva deed het super! Helemaal in het Spaanse ritme. Ze sliep gewoon alle dagen uit tot 8u/8u30 hahah. Zo grappig en relaxt!
    Iedereen vond haar ook super schattig, ze drentelde maar rond door de stad en maakte met iedereen contact. Alleen maar leuke reacties kregen we, zo leuk.
    De vliegreis ging ook zonder problemen. Ze was alleen maar blij. Terug 2,5 uur vertraging gehad, stilgezeten in het vliegtuig, maar ook dat ging goed. Uiteindelijk 5,5 uur in het vliegtuig gezeten zonder problemen

    Terug thuis en ze doet weer een beetje moeilijk. Knalrode billen, verkouden en diarree... Tandjes feest denk ik..... :( dr hoektanden beneden zijn bijna door dus ik denk de hoektanden boven of de grote kiezen? Ik verlang terug maar Malaga hahaha.
    Zondag vertrekt mijn vriend voor een week naar Amerika dus een week alleen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

    Verder plakt ze nu ook al twee woordjes aan elkaar, dus het praten gaat ook echt super. Hoe gaat dat bij jullie?

    Jullie hadden toch ook weer vakantieplannen in oktober Sabine? Of was jij dat Meisje?
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ZaZaM ja klopt zit inmiddels alweer op het wachtbankje. :)
    Hopelijk deze ronde meer geluk! de 26e ga ik een testje wagen.

    ohh wat heerlijk zeg, dat jullie nog naar Malaga gegaan zijn!
    Heerlijk zeg, dat ze iedere ochtend uitsliep. Echt vakantie. :D
    Knap hoor, dat ze het zo goed deed in het vliegtuig.
    5.5u is vrij lang voor zo'n kleintje.

    klinkt idd als doorkomende tandjes. vervelend hoor.
    1e keer dat je zolang alleen bent met I?
    Spannend hoor.

    Leuk heh al die ontwikkelingen! E doet ook soms 2-3 woordjes achter elkaar plakken.
    Echt grappig, soms hoor je jezelf praten.
    Ze snappen zoveel nu & vind ook dat ze snel leren.

    wij gaan idd begin oktober een weekje weg. :) Gaan naar Drenthe. Hopelijk goed weer dan.
     

Deel Deze Pagina