**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Mijn placenta ligt voor dus ben zo benieuwd wanneer ik hem ga voelen!
    Iemand ervaring mee??
     
  2. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Bij eerste 18 weken
    Tweede 11 weken (Maar toen lag hij onderin voor)
    En nu ook 11 weken maar na 14 weken weer minder. Kan niet wachten tot ik t elke dag heel goed voel
     
    Melon vindt dit leuk.
  3. Melon

    Melon Actief lid

    6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Oké spannend hoor. :)
    Het is ook mijn eerste dus zou niet weten hoe het voelt. Kan echt niet wachten!
     
  4. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nog paar weken wachten hihi 20 weken is gemiddeld. Maar dannog is dat niet te vergelijken met bijvoorbeeld 30 weken. Ook met placenta aan de voorkant kon je de schopjes en bewegingen gewoon zien!
     
    Melon vindt dit leuk.
  5. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.209
    113
    Vrouw
    Hier vind dochterlief het ook heerlijk om mey poppen te spelen. Ze sjouwd ze overal mee naar toe. Geweldig als ik soms die hele verhalen hoor wat ze tegen de pop verteld. Ze vind babys helemaal geweldig. Elke kinderwagen duikt ze het liefste in. Zooo benieuwd hoe ze het vind als haar broertje of zusje der is. Ze is bijna 3 en snapt het allemaal heel goed. Ze zegt altijd mam heeft een baby in de baby, moet eerst nog groeien en dan floep komt ie eruit :roflmao: (ging dat maar zo gemakkelijk whahah) en dan kan ik hem vasthouden :D


    Hier heeft ze al heeeel lang de fase van alles zelf doen. Maar de laatste weken is echt erg. Als wij bv iets doen en ze wil het percee zelf doen dan draait ze het terug en doet ze het zelf.
     
  6. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Hahaha wat een lieve kindjes hebben jullie allemaal.. Hier een 'grote' broer van 4 die hard op mn buik blaast om de baby alvast te leren hoe je scheetjes laat?! Toch ook regelmatig een schoenmaat 29 in mn buik of een elleboog als we op bed liggen.. wildebras! Wij hebben nog even een vakantie geboekt eind oktober.
    Gisteren na het sporten was ze heel druk in mn buik. Heb het zelfs gefilmd! Bij mn zoon voelde ik het pas met 21 weken (placenta voor). Ik kan er zooooo van genieten!
    Alleen komt mn navel een beetje naar buiten en die kan ik terugduwen in een gaatje van 1 cm.. iemand ervaring mee? Klinkt een beetje als een beginnende navelbreuk. Morgen sowieso bij de vk navragen
     
    Myhappyfamily en roever vinden dit leuk.
  7. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    #3367 Baloo, 20 sep 2017
    Laatst bewerkt: 20 sep 2017
    Links is nu (17wkn) en rechts is 5 jaar geleden (16wkn)
    Wat een verschil!
     
  8. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier controle gehad. Alles prima. Wel ischias volgens de verloskundige. Eerder stoppen met zware lichamelijke dingetjes.
     
    Myhappyfamily vindt dit leuk.
  9. Eddie86

    Eddie86 Actief lid

    4 mei 2017
    183
    79
    28
    Vrouw
    Hallo dames.

    Ik schrijf niet zo veel maar ik lees wel mee.

    Vandaag mocht ik naar de verloskundige en het hartje gehoord en de baarmoeder lag ook goed. Zo blij!!

    Dinsdag de 20 weken echo nou hopen dat alles goed is.
     
    Pitahaya, Jaly, Myhappyfamily en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.209
    113
    Vrouw
    Fijn dat het bij iedereen weer inorde was :D
     
  11. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Mijn placenta ligt ook voor maar voel de kleine regelmatig hoor. Vandaag ook weer, zo fijn!
     
  12. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik voel ook af en toe wat , placenta ligt deze keer aan de voorkant
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Even een vraagje voor de dames die al een kindje of meer hebben! Maar misschien herkennen de dames die zwanger zijn van de eerste dit ook wel.

    Soms heb ik twijfels van gaat mij dit allemaal wel lukken?
    Hele lieve dochter van 1,5 die nu al begint te 'puberen' Hahaha
    En na haar geboorte best wel zware tijd gehad met postnatale depressie.
    Nu denk ik soms van hoe ga ik dit met 2 kids doen? Gaat het met überhaupt wel lukken?
    En als ik ergens niet naar uit kijk is het die kraamtijd.

    Zo dit klinkt een partij negatief!! Valt best wel mee hoor.
    Maar ben gewoon ineens erg onzeker.
    Bang dat ik mijn dochter tekort ga schieten ivm zwangerschapsklachten. Ach zullen de hormonen wel zijn
     
  14. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hi allemaal., net alles bij gelezen nog even paar daagjes genieten van mijn vakantie
     
  15. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Helemaal niet negatief, meer s
    Hoi meis, helemaal niet negatief , mix van Coldfeet en hormonen. Geweldige combi.
    Ik vraag me weleens af hoe kun je net zoveel van je tweede houden als dat je al van je eerste doet. Heb je echt zoveel liefde in je. En dan denk ik veel andere moeders voelen zich net zo.

    Maar wat naar dat je dat hebt meegemaakt. Je bent echt een topper dat je er over praat. En weet dat je meer kan ( Met 2) als je zelf denkt. En je staat hier niet alleen voor toch? En wij zijn hier allemaal je lotgenoten ( als moeder zijnde) met allemaal lieve schattige pubertjes
     
  16. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik wou trouwens zeggen, hoe leuk ik dit vind. we kennen elkaar niet in het echt, en toch zijn we een soort vriendinnen.
    Ik heb ook heel weinig vriendinnen met kinderen. En ik werk onregelmatig , manlief werkt eveneens onregelmatig dus alle tijd die we samen hebben ( niet veel ) brengen we samen door.
     
    Maralena, Myhappyfamily, Meiske2015 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Burb1988
    Wat lief! Ja ik probeer dan te denken, andere mensen lukt het ook! Waarom zal mij dat dan niet lukken?
    Heb een hele lieve man die me helpt met alles.
    Misschien angst voor herhaling! Terwijl ik deze zwangerschap net zoveel kans heb als ieder ander.

    Ja die vraag hoor ik vaker of je net zoveel kan houden van de 2de als van de eerste. Maar achter hoor je dat dat altijd wel zo is.
    Ben benieuwd :)
     
  18. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Heel herkenbaar hoor! Onze dochter is nu 1 jaar en 9 maanden en is me toch een partij opstandig. Gister bij de apotheek hele scene lopen trappen omdat ze net overal aan mocht zitten... sta je dan met je dikke buik en een apotheker die alsnog vriendelijk probeert uit te leggen hoe de medicatie gebruikt dient te worden. Terwijl ik de ene klap in mijn gezicht na de andere krijg.... Ze is echt aan het draken momenteel en ik kan niet ontkennen dat het huilen me gister nader bij stond dan lachen en ik dacht ook echt waar begin in aan.
    Maar...... deze onzekerheden had ik ook bij de eerste. Kan ik wel een moeder zijn en zoveel vrijheid inleveren? en er 's nachts uit als het moet? Hoor ik haar wel?? En echt het is allemaal goed gekomen (tsja deze driftbuien horen nu eenmaal bij de leeftijd leer ik nu en ik heb nu ook zooooo veel mee respect voor de moeders in de winkel met een krijsend kind want het ligt echt niet altijd aan jezelf want mijn kleine draak kan al gillen als ze van mij niet alles uit de schappen mag trekken)
    Ik vind het super dat je het zo benoemd want ik denk dat iedere moeder deze momenten herkent en iedereen die nu zwanger is van de eerste heeft ook de onzekerheden. Niet teveel nadenken en go with the flow!
     
  19. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Draaikont daar denk ik ook wel eens aan hoor. Zeker nu bijv alleen weggaan met mijn dochter ontzettend makkelijk is.
    Dat word straks met een kleintje erbij weer stuk lastiger.
    Ze wordt nu zoveel meer zelfstandig met een hoop dingen en dat moet straks weer allemaal overnieuw :eek:
     
  20. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Tann O zo herkenbaar verhaal van de apotheek.
    Ik ben wel echt blij met de keuze van een duo wagen als ik naar het gedrag van Mn dochter kijk. Snoer haar gewoon vast! Hahaha
    Maar alsnog lijkt het me een opgave om met 2 kids de deur uit te gaan.
    In mijn verlof gaat ze straks nog 3 dagen naar oma/opa en Gastouder.
    Wat ik toen ik nog geen kind had echt niet kon snappen dat mensen dat deden. Hahaha

    Fijn dat het wel herkenbaar is @Meiske2015 Haha
    Het zal allemaal wel goedkomen met ons :)

    Ik krijg trouwens ook echt op straat van die vreemde blikken! Ben klein en zie er redelijk jong uit.
    Wordt iedere keer aangestaard alsof ik een of andere tienermoeder ben.
    Mijn man heeft ook nog een kleurtje dus denken ze O heb je weer zo'n cliché verhaal. Hahaha
    Kan er wel om lachen
     
    piscean vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina