Fiets 7-jarige

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SDonya, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    voor de 7e verjaardag van mijn dochter wil ik een nieuwe fiets voor haar kopen. Ze fietst de laatste paar maanden erg veel dus ik wil dit keer een goede maar ook mooie fiets kopen. Wat voor fiets heeft jullie kind? Waar moet ik op letten bij aanschaf van de fiets en welke merken zijn goede kwalitatieve fietsen? Aangezien ik nooit fiets ben ik nogal een leek op dit gebied:D
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    SDonya vindt dit leuk.
  3. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Wat een mooie!! Heb het merk Popal ook vaker op websites gezien. Dit merk heeft dus goede kwaliteit fietsen?
     
    Nescio vindt dit leuk.
  4. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    onze dochter van 7 heeft een gazelle miss grace (24 inch).
    Kwalitatief een hele goede fiets!
    Ze fietst er veel op.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  5. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ik koop voor mijn dochters altijd een tweedehands fiets via marktplaats. Ze hebben de merken Loekie, Batavus en Gazelle gehad dat waren allemaal goede fietsen die niks hebben gemarkeerd. We hebben ook een keer een K3 fiets gehad daar ging iets aan kapot in het wiel wat de kosten van het laten reapareren niet waard was.
    Alpina is ook nog een goed merk.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Dank je! Wij zijn er erg tevreden over. Mooie brede banden en het frame en alles is van goede kwaliteit.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  7. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.799
    2.481
    113
    Vrouw
    Mijn schoonvader (fietsenmaker) raad popal / volare / spirit enz af

    Hij zegt dat er wel degelijk verschil in kwaliteit zit en adviseerde ons toch voor een bekendere loekie/ alpina /batavus/ gazelle te gaan omdat deze kwalitatief toch sterker zijn
     
    SDonya vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.903
    13.093
    113
    Vrouw
    Mijn zoon had een gazelle en die is binnen een jaar gaan roesten, nu heeft hij 2 jaar een popal fiets en dat ding ziet er nog top uit.

    Overigens heeft mijn dochter de fiets van @Nescio in het roze, maar dan de 16 inch variant. Echt een super leuke en degelijke fiets, ze krijgt er ook veel complimenten over. Ondertussen is mijn dochter in de fase dat ze af en toe van een muurtje afspringt met dr fiets en ook dat heeft tot nu toe geen schade opgeleverd (op een gat in dr knie na :roflmao:).
     
    Nescio en SDonya vinden dit leuk.
  9. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.799
    2.481
    113
    Vrouw
    Zijn ervaring met popal is loslatende trappers na een jaar die op een gegeven moment niet meer zijn aan te draaien en vaak een tik geluid tijdens het fietsen of zwakke onderdelen

    Ik deel het alleen
    Een ieder moet natuurlijk kopen wat hij/zij wil;)
     
    SDonya vindt dit leuk.
  10. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ze wilt heel graag een paarse fiets. Ik zag deze 2 fietsen van de merken die jij opnoemde. Welke is het beste van de 2?

    https://www.premiumbikes.nl/sparta-loekie-country-tour-20-rn-purple.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMIz67BoOzq3AIV5p3tCh2ocg_sEAQYAyABEgLoa_D_BwE

    https://www.premiumbikes.nl/clubb-meisjesfiets-20-inch-lavender.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMInZqk6-zq3AIVE4bVCh0w1Aj5EAkYBiABEgLKXfD_BwE
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je een nieuwe fiets gaat kopen, zou ik toch kiezen voor een fietsenmaker in plaats van een online fietsenwinkel. Ja, ze zijn online goedkoper. Maar je krijgt er bij een echte fietsenmaker wel onderhoudsbeurten bij. En je kunt makkelijk nog eens terug als er toch iets mee aan de hand is. Wij hadden bijvoorbeeld al een paar keer het zadel omhoog gezet en twijfelde of dat nog wel verder kon. De fietsenmaker heeft dus even met ons meegekeken en gelijk ook wat andere dingen gecontroleerd. Dat soort service is mij gewoon heel wat waard.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Goede tip! Dan moeten ze wel een paarse fiets hebben:D Aangezien ik de hele week werk en ze zondag al jarig is (ze vroeg gisteren pas een nieuwe fiets..) heb ik geen tijd meer om rustig te kijken... Ik ga wel even wat fietsenwinkels in de buurt bellen en anders word het toch maar online.
     
  13. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze voor onze dochter van 8 gekocht:

    https://www.fietsenopfietsen.nl/popal-daily-dutch-meisjesfiets-20-inch-roze-turqoise.html?gclid=CjwKCAjw2MTbBRASEiwAdYIpsWaXvie287vAq0mM0XEOyAdXrw2EltG8dd6AWUDQ3XrAiksQBmtH3RoCNQgQAvD_BwE

    Online vind je veel slechte recensies over fietsen van Popal, maar de vorige fiets van onze dochter was ook een Popal en dat ding was oersterk. Die fiets is duizenden keren op de grond gepleurd heeft te vaak in de regen gestaan en hij ziet er nog verbazingwekkend goed uit zonder ook maar 1 roestplek.

    Onze dochter zit trouwens net in maat 134 en heeft een 22 inch fiets.
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Dat kwaliteitsverschil gaat voor Popal in ieder geval niet op. Ik heb meer mensen gehoord over slechte Gazelles (kinderfietsen).
     
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.953
    1.041
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring met Popal fietsen snel roesten en Loekie/Gazelle niet.
    Ik zou gewoon bij een fietsenwinkel gaan passen.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  16. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.365
    776
    113
    Vrouw
    Onze dochter heeft sinds 1.5 jaar een alpine fiets zeer tevreden over. Wij gaan altijd naar de fietsenmaker en niet online. Om de zoveel tijd kopen we een nieuwe fiets en ruilen we haar ''oude'' fiets in.
     
  17. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.799
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik zie toch echt ook heel veel negatieve ervaringen online over popal!

    Nogmaals een ieder moet kopen wat hij of zij wil.. daar is een ieder vrij in!

    Ik heb met het advies van mijn schoonvader in mijn achterhoofd dus zelf een Loekie gekocht en ben daar meer dan tevreden over


     
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn dochter heeft met haar 6e verjaardag deze gekregen:
    https://www.fietsenexpert.nl/volare-lolz-20-inch-meisjesfiets-goud/2806

    Een mooie fiets, met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De fiets ziet er nu, bijna 2 jaar later, nog steeds goed uit (op wat krassen van het omvallen na natuurlijk). Het is dat ze er nu wel echt af is gegroeid, anders kon ze er nog makkelijk een tijd mee doen. En wij fietsen echt best veel, want ik heb zelf geen auto.

    Ik vind Gazelle/Batavus etc. te duur voor dat eventjes dat ze er op fietsen, ze zijn zo snel weer toe aan een grotere maat. Als ze naar de middelbare school gaan, vind ik het wat anders, dan groeien ze niet meer zo snel.
     
  19. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Er zullen altijd wel negatieve reacties zijn natuurlijk. Wij hebben destijds voor een Popal type Cooper gekozen omdat een vriendin van mijn dochter zo'n fiets had die letterlijk onverwoestbaar leek.
    Ik vind ze ook steviger aanvoelen dan een Gazelle (Loeki ken ik verder niet).
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.807
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft een 24 inch Woom bike; scheelt ongeveer de helft in gewicht met een normale kinderfiets en versnellingen zijn ook wel fijn. Hij fietst nu gewoon net zo hard als ons; ideaal!
    Nu gebruiken wij hem ook voor fietsvakanties, dus misschien niet helemaal represatief.
     

Deel Deze Pagina