Frustrerend... wachttijd ziekenhuis.

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Vanmiddag kwam mijn zoon van 12 ineens naar me toe dat 1 bal heel opgezwollen was aan 1 kant en iets pijnlijk was.
    En idd... hij is echt meer dan het dubbele qua omvang dan zijn andere bal.
    Dus huisarts gebeld en we moesten gelijk langskomen. (We mochten vd assistente niet het weekend afwachten hiermee).

    Het vermoeden is een hydrocele (waterbreuk). Dit kan geen kwaad gelukkig, maar als het pijnlijk of ongemakkelijk is, dan kan het operatief hersteld worden.
    Aangezien hij nu telkens wat wijdbeens loopt en been omhoog doen pijn doet (bijv met traplopen), heeft hij een verwijzing voor een echo gekregen en een doorverwijzing naar de uroloog.

    Bel ik voor de echo... kan hij pas op 17-8 terecht en ook nog eens in een ziekenhuis 30 min van onze woonplaats!!
    De afspraak voor de uroloog is digitaal doorgegeven en horen we nog, maar heeft een doorlooptijd van 40 dagen!!

    Dat is toch onvoorstelbaar lang duren voor een kind met ongemak en pijn.
    Ik snap best dat er wachttijden moeten zijn, maar voor een kind vind ik dat best lang wachten!
    Ik heb hem wel op het hart gedrukt dat als er iets veranderd, hij dit gelijk moet melden.
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat naar zeg dat hij er pijn van heeft en dat de wachttijd dan ook nog eens zo lang is!

    Ik bedacht me opeens dat je hiervoor - geloof ik- je zorg verzekering kan bellen. Hun hebben inzicht in wachttijden etc en kunnen je doorverwijzen naar het ziekenhuis in de buurt met de minste wachttijd.
     
    Chillin en Victoria30 vinden dit leuk.
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik zou je zorgversekering even bellen. Zij kunnen helpen met wachtlijstbemiddeling
     
    Aegyo en Kiekske vinden dit leuk.
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Inderdaad even kijken hoe de wachttijden bij andere ziekenhuizen zijn...
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Er zijn hier 4 ziekenhuizen in de omgeving waarvoor de afspraken ingepland kunnen worden (je belt naar 1 centraal nummer).
    En de eerste optie blijkt dus die van 30 mins hier vandaan te zijn.
    Maar als mijn zoon meer last krijgt dan ga ik mooi langs de huisartsenpost in het zhuis zelf.
     
  6. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zelf rond gaan bellen naar andere ziekenhuizen. Ook al is het 1 uur rijden, als je daar morgen terecht kan ipv de 17e zou het mij een rotzorg zijn.

    Ik weet niet waar je verzekerd ben, maar bij mij werd er niet aan wachtlijstbemiddeling gedaan. Ik zit bij DSW en zij kijken naar de gemiddelde wachttijd in de regio. Ik moest bv naar de neuroloog. Wachttijd was 6 weken hier in het ziekenhuis om de hoek. De gemiddelde wachttijd in de regio was 7 weken, dus deden ze niks. Ik ben zelf gaan bellen en op 25 minuten rijden kon ik met 8 dagen terecht.

    Soms kan je je ook op een reserve lijst laten plaatsen. Dan bellen ze zodra er iemand uitvalt of afbelt.
     
  7. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dan had ik gewoon het weekend al de hap gebeld.

    Je kan helemaal niks met een vermoeden. Je wilt het zeker weten.
    Als ze pas de 17e een echo doen duurt het ook nog een tijd voordat hij geopereerd kan worden als dat nodig is.

    Zo loopt ie straks een ruime maand door.
     
  8. Wat raar dat je niet voor de zekerheid nu al terecht kan bij een uroloog.
    Zeker om teelbalkanker uit te sluiten.

    Niet dat ik je bang wil maken natuurlijk..
    Maar ik ken ook een jongen van 13 waarbij die zo plotseling optrad en het dit bleek te zijn. Gelukkig na de operatie wel weer helemaal hersteld.

    Sterkte en beterschap!
     
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.138
    4.359
    113
    Home
    De wachttijden zijn overal vrij lang voor veel ingrepen

    Mocht ie er erg veel last van hebben dan ziekenhuis bellen zeggen dat ie pijn heeft en kijken of ze het kunnen vervroegen
    Sowieso voor de echo zou ik al bellen

    Ik moest met mijn galblaas ook 4 maanden wachten toen ik na 1 maand belde dat ik meer morfine wou hebben omdat ik steeds vaker aanvallen kreeg kon ik ineens de week daarna geholpen worden...
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    veel ziekenhuizen hebben wachttijden ook online staan, hoef je niet eens te bellen. Alleen googelen op de ziekenhuizen in je buurt.
    In "ons" ziekenhuis(asz) was de wachttijd voor echos vorige maand 6 dagen.

    Het hangt er een beetje vanaf wie de echo uitvoert, maar ze kunnen dan ook al meteen zeggen of het niet ernstigs is of niet. Dan hoef je niet met onzekerheid te blijven zitten tot je bij de uroloog bent.
     
  11. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    #11 Overtherainbow, 3 aug 2017
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
    Lijkt me heel frustrerend...
    Wel goed dat de huisarts je direct heeft laten komen. Kan namelijk ook een ontsteking van de teelbal of draaiing van de teelbal zijn (torsio testis) maar dan verkleurt de bal ook, maar denk dat de huisarts daar niet aan dacht? Als het pijnlijk blijft of hij er ziek bij is zou ik inderdaad naar de hap gaan, om nog een keer te laten kijken. Volgens mij hoort een hydrocele niet zo pijnlijk te zijn, maar durf dat niet zeker te zeggen.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Die verdraaiing heeft mijn man vroeger als kind gehad. We wisten dus al dat dat het niet was want dan had hij niet meer rechtop kunnen lopen vd pijn ;)
    Hydrocele hoort idd niet pijn te doen en komt ook niet veel voor op zijn leeftijd (meer bij pasgeboren babies en mannen boven de 40), vandaar dat het wat vreemd aanvoelt voor mij :)
    Het kon ook een liesbreuk zijn zei ze. Maar meer kans op hydrocele/waterbreuk.
     
  13. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    773
    194
    43
    Goed in de gaten houden dan...
    En inderdaad is een torsio echt pijnlijk, maar wist uit je eerdere post niet of je zoon misschien niet een hele stoere was en of eraan gedacht was.
    Succes!
     
  14. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Wat sneu! Ik vind het een lange wachttijd. Mijn ervaring is dat er eigenlijk altijd wel op korte termijn plek is voor spoedgevallen. Valt dit daar niet onder dan?
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee geen spoed omdat een waterbreuk geen kwaad kan. Operatief verhelpen doen ze alleen bij ongemak en (aanhoudende) pijn.
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wat een belachelijk lange wachttijd. Zie dat je in de buurt van utrecht woont. Weet niet welke ziekenhuizen je gebeld hebt? Je hebt Antonius, Tergooi, Meander, UMC en Diakonessenhuis.

    Saltro maakt ook deze echo's. Snap niet waarom de huisarts je eventueel daar naar toe verwijst.
    https://www.saltro.nl/zorgverleners/diensten/functieonderzoek/echografie/echos/echo-scrotum/

    Verder kan je huisarts er spoed achter zetten. Of je zorgverzekering laten bemiddelen.
     
  17. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Heel eerlijk gezegd vind ik een wachttijd van twee weken voor iets dat niet spoedeisend is en slechts 'iets pijnlijk is' wel meevallen. De HA heeft een initiële beoordeling gedaan en het lijkt niet ernstig. Natuurlijk zijn er spoedplekken maar die zijn voor spoed. Toen mijn moeder een echo en punctie moest voor een vermoeden van speekselklierkanker duurde dat ook twee weken omdat dat schijnbaar niet zo snel uitzaaiingen dus ik vind het echt nog niet zo gek.

    Als we allemaal de zorg krijgen die we vinden dat we verdienen op het tijdstip dat we dat willen moeten we niet piepen als de premie 500 Euro per maand wordt.
     
    Jedine, ffff, tessa321 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Jeetje, dit vind ik echt erg om te lezen. Arm kind :( Ik denk dat ik eerlijk gezegd ook gewoon de HAP zou bellen als de verzekering niet zou kunnen bemiddelen. Want die pijn lijkt me het toch echt wel een spoedgeval maken.
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    De huisarts kan zelf al inzien hoe de wachttijden zijn, dus grote kans dat hij je bij ziekenhuis met kortste wachttijd heeft aangemeld.
     
    Noorie vindt dit leuk.
  20. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Ik lees "iets pijnlijk" en " wat wijdbeens lopen" uiteraard vervelend en ongemakkelijk maar geen reden om er spoed van te maken. Ik zou dan ook alleen de hap bellen als de pijn erger word.
     
    ffff, tessa321, Daisy120 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina