Frustrerend... wachttijd ziekenhuis.

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je huisarts bellen. Deze kan bij het ziekenhuis aangeven dat het om spoed gaat. Het hwwft geen zin als je dat zelf probeert. Huisarts kan daar wonderen mee verrichten.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Sowieso proberen via de zorgverzekering. En zelf iedere dag het ziekenhuis bellen, soms valt er iemand uit en zo merken ze ook de noodzaak. Eventueel ook andere ziekenhuizen bellen die net wat verder weg zitten.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor jullie reacties.
    We houden het in de gaten ;)
    De huisarts had al aangegeven dat als de pijn erger werd, we moesten bellen zodat zij eea konden bespoedigen :)
     
  4. jupke

    jupke Niet meer actief

    Die kan inderdaad aangeven dat het om spoed gaat. Als het spoed ís.

    En dat is het in dit geval niet. Dus dan is 2 weken nog helemaal niet zo lang.

    TS ik hoop dat het niet erger wordt en hij die 2 weken goed door komt. Sterkte met je zoontje.
     
    Daisy120 vindt dit leuk.
  5. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Je kan je zorgverzekering bellen voor wachttijdbemiddeling heb ik al zoveel gedaan. Je geeft dan aan hoelang je maximaal wilt rijden en hun zoeken dan voor jou het ziekenhuis wat daarbinnen valt en waar je dan het snelste terecht kunt.
     
  6. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Vind het toch bijzonder dat er mensen zijn die dit geen spoed vinden.

    Een kind die wijdbeens loopt van de pijn en pijn heeft bij het oplopen van de trap is in mijn ogen wel spoed.
    Met alleen de echo ben je er namelijk nog niet. Dan moet je wachten op de uitslag en wachten op een eventuele operatiedatum of andere behandeling.
    Dan ben je zo 3 maanden verder.
    Nee fijn voor zo'n jochie al die tijd moeite hebben met lopen.
     
  7. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Het is zeker niet leuk en je gunt niemand pijn en ongemak. Maar iets pijnlijk, wijdbeens lopen en pijn bij de trap op is geen spoed. Hoe vervelend het ook is voor die jongen!
     
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zolang je kind niet bloedt of huilt van de pijn is dit geen spoed hoor.
    Ik denk dat TS ook wel weet dat het nog even duurt voordat hij echt terecht kan.
     
  9. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Daar denk ik dus anders over.
    Als mijn kind 24/7 pijn heeft vind ik het wel spoed. Zeker als het nog weken gaat duren.
     
    Essie3, puzzelstukje, 1BB en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier een man met zulke klachten gehad en die moest met spoed een echo maken hij had teelbalkanker hij moest direct van de dokter een echo maken.
    zij twijfelde tussen wat ze nu zeggen bij je zoon en teelbalkanker.
    ik zou eisen direct een echo te willen.
    beter te vroeg dan te laat.een huisarts ziet dit niet aan de buitenkant.
     
  11. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Vind het ook vreemd, mijn vriend heeft hetzelfde mee gemaakt en kon
    Hier hetzelfde, hier was het helaas kanker, de kans is groot dat het niet zo is, maar ik zou niet te lang wachten persoonlijk.
     
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hij is gezien door de huisarts en die vindt het geen spoed, anders had hij wel direct door verwezen naar de SEH of een afspraak gemaakt bij de kinderarts.

    Ik begrijp dat teelbalkanker ernstig is, maar TS is al bij de HA geweest en daar is geen indicatie voor kanker dus ik vind het voor TS ook niet nodig om haar de stuipen op haar lijf te jagen.

    Je kan met een jongen van 12 prima bespreken als hij echt zoveel pijn heeft dat hij dat aan moet geven.
     

  13. Het is niet de bedoeling om haar de stuipen op haar lijf te jagen.
    Maar ik schrok ook gewoon van haar openingspost, omdat ik het anders heb mee gemaakt gingen alle alarmbellen af.
    Een huisarts heeft er inderdaad voor geleerd maar ook hun kunnen een inschattingsfout maken.
     
    Meisje@12345 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Helemaal eens. + als iedereen maar gaat 'eisen' dat ze direct als spoedgeval worden behandeld (even voor de duidelijkheid, ik heb het dan niet over ts) dan worden de wachtlijsten er ook niet kleiner op. Als er veel pijn is of andere ernstige indicatie dan is het spoed en anders niet. En dat is ter beoordeling huisarts in goed overleg met patiënt. Wil niemand tegen schenen trappen, maar dat 'ge-eis' altijd in de gezondheidszorg, ik krijg daar allergie van. (Nogmaals, ts, heb het niet over jou, vind je reactie juist heel realistisch).
     
    puzzelstukje, Betsy, ffff en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik was diezelfde avond naar de hap geweest dat ie zoveel pijn heeft, niet normaal kan lopen.
    Dan wordt er gelijk actie ondernomen.
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Precies en maar klagen over dat de kosten omhoog gaan.
    Nee laten we allemaal maar massaal naar de hap gaan als je sneller een echo wil of maar gaan eissen om een plekje eerder. Men heeft er gewoon zo geen idee van hoe het in zijn werk gaat.
     
    Lindalovesmo en ffff vinden dit leuk.
  17. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je wel anders piept als het over je eigen kind gaat.
    Of ben jij wel bereid weken tegen je kind aan te kijken die pijn heeft?

    Kan je wel zeggen dat men er geen verstand van heeft maar dat is natuurlijk een slap excuus.
    Iemand hoort geen weken rond te lopen pijn. Kind of volwassene.
     
    Ysabella en einad vinden dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk is het k*t als je weken rondloopt met pijn, en nóg meer wanneer het je kind is. Maar dat maakt het geen spoed...
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    #39 Lovely83, 4 aug 2017
    Laatst bewerkt: 4 aug 2017
    We hebben hier niet over pijn die niet meer uit te houden is. Maar over "iets pijnlijk".

    Het is geen slap excuus maar de waarheid. Het systeem werkt nu eenmaal zo. Is het niet levensbedreigend moet je helaas wachten zodat de mensen met aandoeningen die WEL levensbedreigend zijn geholpen kunnen worden.

    Zoals ik in een eerdere post al zei word de pijn erger natuurlijk ga je dan weer heen. Maar tot die tijd zul je toch moeten wachten.
    Wat ts zou kunnen doen is verzekering bellen zoals velen aangaven, maar een huisarts kan de wachttijden ook in zien en met een beetje geluk heeft de huisarts daar zelf ook al rekening mee gehouden met de doorverwijzing naar het desbetreffende ziekenhuis.
    Of bel het ziekenhuis en vraag of ze je bellen wanneer er een plek onverwachts vrij komt.
     
    Lindalovesmo en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb wel eens lang moeten wachten op een MRI scan. Dat zou ook zo een paar weken duren. Maar, ik had aangegeven bij de assistente van het ziekenhuis dat ik graag eerder wilde, en dat ze me altijd mochten bellen als er een plekje uitviel omdat ik toch dicht bij het ziekenhuis woon.

    Letterlijk één dag later werd ik gebeld. Er was iemand uitgevallen en ik kon al terecht. Het loont dus om die afspraak te maken. Het is ook fijn voor het ziekenhuis, want zo kunnen zij onverwachtse gaatjes opvullen.
     

Deel Deze Pagina