Gaatjes schieten zonder toestemming.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier schieten de juweliers niet onder de vijf jaar. En ik zou als ik die vriendin was heeel blij zijn ala ik hierover gebeld was en het nog kon stoppen wanr als mijn (s)ouders thuis zouden komen met zo'n 'verrassing' zou ik pislink zijn, zeker omdat ze weten dat ik het niet wil.
    Schoonvader zij vlak na de geboorte van Liv dat hij voor haar 1e verjaardag gaatjes ging schieten met haar, dacht dat ik er in bleef en heb heel.goed duidelijk gemaakt dat dat niet ging gebeuren haha
     
  2. Supi

    Supi Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    ik zou blij zijn dat die vriendin mij zou hebben gebeld.
    Tevens zou ik boos zijn op oma dat die dat doet zonder dat de ouders het willen, zeker als het bekent is bij haar!

    ik ben er ook voor dat tenminste 1 ouder aanwezig moet zijn bij oorbellen.
    Waarom mag een piercing niet gezet worden voor je 16de en dan nog met toestemming van je ouders en een oorbel wel?
    ok tot je 16de is overdreven voor een oorbel, maar vind dat het kind er wat over te zeggen heeft en de ouders, niet de oma.
     
  3. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Woest is voor mij nog te zwak uitgedrukt, wat ik zou zijn bestaat nog geen woord voor.

    Ik zou ook graag gebeld zijn in zo'n situatie.

    *gaat verder met zich opvreten bij de gedachte alleen al, grom*
     
  4. rums

    rums Niet meer actief

    Ik zou echt pislink zijn en er zal een hartig woordje gesproken worden.
    En mijn vertrouwen zou beschaamd zijn en ik zou haar (voorlopig) niet meer alleen laten zijn met het kind.

    Wel dikke pluim voor je dat je gebeld hebt met je vriendin. Voor hetzelfde geld wist je dat je vriendin het niet wil. En verteld die oma later dat ze jou gezien heeft bij de juwelier.
     
  5. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    LOL, ik kan me hier ook helemaal gek maken..
    Ik denk dat ik binnenkort ff een balletje op gooi want ik zie het hier ook maar zo gebeuren, en dat wil ik absoluut niet hebben!!

    Ik weet nog dat mijn oren zo ontstoken waren, dat ik echt het risico niet neem dat die dreumes van mij dat ook krijgt.
    Ik kreeg gaatjes toen ik mijn zwemdiploma had gehaald(6jaar), en heb ze opnieuw laten schieten toen ik ongeveer 14jaar was. Ik had gehoopt dat ik over de allergie heen was, helaas niet het was alleen maar erger, mij oorlellen waren 3x zo dik, flink ontstoken met allemaal rommel wat eruit liep. Bah bah bah, als ik daar aan terug denk!!
     
  6. BabyR

    BabyR Fanatiek lid

    18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mee eens.
     
  7. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Je hebt het er een paar dagen terug toevallig met je vriendin over gehad, komt toevallig de juwelier in waar oma is met kleindochter. Belt vriendin die net op tijd oma kan bellen om het tegen te gaan. Zelf vind ik het wel heel "toevallig".

    Het lijkt me niet dat iemand zoiets echt zo doen zonder overleg maargoed alles kan. Zou oma niet een grapje maken omdat ze weer hoe haar dochter erover denkt?
     
  8. MamavanM1

    MamavanM1 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Wat een reacties zeg, haha :)..

    Maaaaar, ik zou dit ook niet kunnen waarderen als moeders wist dat ik niet zou willen. En dat ik een stukje las dat iemand de lange haren afknipte van een kindje, wat waarschijnlijk de moeder ook niet wilde, was ik nog veel bozer geworden. die oorbellen doen net zo pijn als ze een x vallen, en je kunt ze altijd nog weer uitdoen. maar de haren plak je er niet weer aan.

    Nouja, kort gezegd ik was ook boos geweest. Als je nou als oma zijnde eerst iets vroeg van; Hee zou je bij 'naam' niet een keer oorbellen willen?! als mama dan ja zegt, dan snap ik dat je het wel leuk vind als oma zijnde dat je het als verrassing wil.. maar niet als iemand er radicaal op tegen is.

    En ik vind het goed dat je jouw vriendin hebt gebeld, je bent bevriend met haar, en niet met haar moeder.. :)
     
  9. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik hoop ooit zelf te mogen gaan met een dochter. Net als dat mijn moeder is gegaan met mij (en met mijn nichtje na toestemming van mijn zus die het eng vond), hoop ik dit zelf te kunnen doen. Ik vind het de perfecte tijd om het bij een baby te doen omdat de kans op ontsteking minder is (ze kunnen er immers niet aan zitten) en ik vind het schattig staan.

    Ik ben blij dat ik oorbellen heb, in ieder geval. Ik zou het mijn (schoon)moeder niet in dank afnemen als bleek dat zij die 'leuke' ervaring uit mijn handen nam, maar dat was het wel zo'n beetje.
     
  10. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Maar je vind het zelf ook leuk begrijp ik. Ts en vooral haar man niet. Dan lijkt het me natuurlijk anders he!

    Als je het zelf leuk vind kan het een leuke verrassing zijn.
     
  11. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Ik zou alleen om het feit dat ze het niet overlegd had boos worden, het is toch niet haar kind? overleggen met moeder lijkt me toch wel fatsoenlijk... maar omdat ik het wel heel schattig vind zou ik het verder niet erg vinden.

    Wel vind ik het van TS niet normaal dat ze zich ermee bemoeit door gelijk die vriendin te bellen.
     
  12. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wat suggereer je nou? Dat het niet waar is? Speciaal voor jou: ze was op de verjaardag van mijn dochtertje en van mijn moeder had ze een armbandje gekregen (die ze al had, die ging ik gister dus ruilen bij de juwelier) en toen zei mijn moeder dat ze bij dat armbandje ook passende oorbellejes hadden. Vandaar dat het, nogmaals, ter sprake kwam.
     
  13. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Hier is oma met de oudste naar de kapper gegaan om er een stuk af te knippen. Mooi dat mijn vriendin die er werkt gelijk mij heeft gebeld hoe er wat. Nu had mijn moeder toestemming want het zat niet meer.

    Ik zou mijn vriendin het echt wel kwalijk nemen als ze er van wist dat ik het niet wil
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja je blijft het altijd zien. Vandaar onherstelbaar beschadigd.
    Maar goed, ik vind het vergelijkbaar met een tattoo, ook die lijn zullen niet alle mensen trekken. Maar dat is mijn gevoel.
     
  15. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje zeg. Dat zou ik mijn moeder of schoonmoeder niet in dank afnemen. trouwens zouden zij het nooit doen, als het aan hun ligt krijgen ze pas oorbellen als ze 12 zijn (hebben er weinig mee). Mijn kinderen hebben oorbellen gekregen op 3.5 en 4.5 nadat ze er zelf herhaaldelijk om gevraagd hebben. Een baby met oorbellen vind ik, nogmaals, vind ik, geen gezicht. Dus ja, daarom zou ik er echt pissed om zijn. Ook om het stiekem doen, dat kan gewoon echt niet, oma heeft het kind niet gebaard en er dus op dat vlak NIETS! over te zeggen.
     
  16. Lenne

    Lenne Actief lid

    16 mei 2011
    218
    0
    16
    Zooo ik zou ook echt boos zijn!! Wat een actie..
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief

    Juwelier moet altijd checken of de ouders het oké vinden. Dat gaat niet zo ver dat beide ouders erbij moeten zijn, maar als er iemand komt met haar kleindochter vind ik dat hij moet nagaan of de vader of moeder er akkoord op geeft. En anders moet hij het gewoon niet doen. Kom maar terug met je moeder, ipv met je oma. Het zijn in NL nog altijd de ouders die over dit soort dingen beslissen.

    Gaatjes prikken is op zichzelf geen halszaak (dat groeit echt wel weer dicht, zeker als ze er maar zo kort in hebben gezeten), maar ik vind het te bizar voor woorden dat iemand dit achter de rug van de ouders om bij haar kleinkind laat doen. Ik zou heul erg boos worden. Nooit meer mee praten geloof ik niet, ik ben redelijk vergevingsgezind.
     
  18. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gelukkig zullen mijn moeder en schoonmoeder dit nooit doen.
    Mochten ze hier wel toe beslissen dan denk ik dat er behoorlijk pissig gereageerd gaat worden, vooral door mijn man. Die wil het absoluut nog niet.

    Dit geld overigens ook voor de kapper.
     
  19. Kruidnootje

    Kruidnootje Bekend lid

    13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik denk dat ik furieus zou zijn! Nu heb ik een moeder waarvan ik niet weer of ze zulke fratsen zou uithalen... Och, laten we hopen van niet.
     
  20. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb geen dochter,zou ik wel een dochter en oma zou dit zonder onze toestemming doen dan knalt het hier in huis.
    Haar nooit meer aankijken dat niet hoor,maar ze zal mijn vertrouwen om haar alleen te laten met mijn kind echt moeten terug krijgen en daar gaat tijd overheen.
    De oorbellen zou ik er direct uithalen,persoonlijk vindt ik het bij geen enkel klein meisje mooi.
    Mocht ze het later zelf willen dan mag ze gaatjes laten schieten met mij erbij.
     

Deel Deze Pagina