Gbs bacterie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door leandrotje, 3 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Probiotica heb ik vorige zw geprobeerd, hielp ook niet helaas :(. Maar je kan het altijd proberen
     
  2. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Dat geeft geen moed....

    Maargoed ga het wel proberen in ieder geval. Moet toch iets voor mijn gevoel.
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja baat het niet schaadt het niet hoor. Je kan er weinig kwaad mee doen.
     
  4. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Ja slik het nu ook al tijdens de antibiotica want heb grote kans op schimmelinfectie en hoop dat ik zo er onderuit kom. Vorige keer met de furabid gelukt. Dus hoop nu ook weer.

    Klachten zijn nu wel stuk minder gelukkig. Nog 3x een tablet en dan is de kuur over. We gaan het zien.
     
  5. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Net de laatste pil genomen.

    Dat tintelende gevoel in de blaas heb ik nog steeds. Hopelijk trekt het nog weg.

    Was jij vaak wel klachtenvrij nadien?

    Geeft geen moed dat er nog klachten zijn....
     
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    O irritant zeg :(. Ja ik was een tot twee weken klachten vrij. Maar wel gevoelige blaas. Kan ook komen door je zw, de boel wordt langzaamaan groter wn groter.
    Bij mij uit het zich met name in regelmatige pijnlijke harde buiken.
    Vannacht ook weer feest geweest dus ga toch maar gyn bellen vandaag :(.
     
  7. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Pijnlijke harde buiken zijn echt eng. Die moet je niet hebben!!
     
  8. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Vandaag 20 weken gehad. Alles was goed gelukkig.

    Nogmaals met de verloskundige het erover gehad en die gaf ook aan dat gbs eigenlijk altijd weer terugkomt in de blaas.

    Ze vermoed dat mijn lichaam het als een soort griep aanpakt. Dat ik dus ziek wordt omdat mijn lichaam wil vechten tegen die bacterie.
    Dus nu is het afwachten of en wanneer het weer gebeurd en zal het dan een tijdje moeten uitzingen.

    Ook gaf ze aan dat we qua bevalling echt moeten overleggen omdat ik zo snel beval dat er waarschijnlijk geen eens tijd is voor de antibiotica. Dus dat is ook nog een dingetje.
     
  9. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Kan je niet ingeleid worden? Dat zou misschien een optie kunnen zijn?
    Wel gek dat je lijf ertegen vecht, want normaal gesproken doet je lichaam dat niet als je drager bent omdat de bacterie dan bij je normale bacterie flora hoort.

    Nee die pijnlijke harde buiken zijn k.. ja. Maar helaas ben ik er een soort van aan gewend inmiddels, maar blijft eng. Gisteravond was het ook weer raak.
    Vanmorgen maar gebeld voor antibiotica, maar m'n eigen gyn is er niet, en anderen durven die beslissing dan niet te nemen, dus zit nu weer op de poli :rolleyes:
     
  10. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Och weer afwachten dus. Wat een gedoe zeg!

    Ja gek he dat mijn lichaam er tegen vecht. Maar klinkt wel logisch qua de klachten die ik heb.

    Inleiden is misschien een optie al wil ik niet aan de weeënopwekkers. Dat is zoveel heftiger.... inleiding dmv vliezen breken wil ik nog wel overna denken.
     
  11. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hier weer een kuur mee gekregen.

    Weeen opwekkers zijn idd niet ideaal. Je kan ook zonder ab bevallen, of met maar 1 gift, maar dan moet je kindje ook ab krijgen en minimaal 24 uur ter observatie blijven. Ook niet ideaal dus, maar het kan wel.
     
  12. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Ja het is echt even afwachten wat de gynaecoloog hierop te zeggen heeft. Hier moet ik vanaf week 36 heen dus is voor mij nog afwachten. Tot die tijd blijf ik bij de verloskundige.

    Fijn dat je in ieder geval nu de bacterie weer wat kan indimmen. Hopelijk zakken de harde buik snel af.
     
  13. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    @madelein hoe is het nu met je?
    Slaat de ab een beetje aan?

    Hier net urine kweek ingeleverd. Ben benieuwd wat eruit komt. Is nu 5 dagen na de kuur.
    Merk al wel dat mijn blaas alweer flink gevoeliger wordt dus ik ben er bang voor...
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hey. Ja gaat wel goed. Weer veel minder harde buiken dus lijkt ook deze keer weer effect te hebben. Blaas is nog wel gevoelig maar zit pas op dag 4 van de kuur dus dat wordt ook nog wel beter.

    Ah balen :(. Je komt er ook met ab helaas niet vanaf. Maar als je het onder controle kan houden ermee zou dat mooi zijn.
     
  15. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Hoelang duurt jouw kuur? 7 dagen?

    Ik krijg steeds maar 5 dagen een kuur.

    Hier begint de spierpijn alweer en het constant plassen gevoel en geïrriteerd gevoel. Ik drink me een ongeluk en hoop dat ik niet ziek word...
     
  16. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja 7 idd. Eerste keer 5 daagse kuur gehad maar toen okk amper effect gemerkt. Ik zou dus 7 daagse kuur vragen als de kweek nu weer niet goed is!
     
  17. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Ja al krijg ik niet gelijk weer ab hoor volgens mij als de kweek niet goed is.

    Vannacht zeer slecht geslapen.

    Weer die gigantische spierpijnen in mijn armen. Het is een klacht die totaal niet past bij mijn blaas maar toch begint het hier constant mee.

    En ik ben bang... bang om weer ziek te worden. Bang om wat komen gaat nog minimaal 19 weken als ik dat haal.
    Bang voor een vroeggeboorte.

    Hoelang laten ze me lopen met klachten straks? Ik kan toch niet om de week een ab kuur gaan slikken.

    Waarom wil die bacterie zich niet rustig houden? Waarom kan mijn lijf daar niet voor zorgen?

    Mijn hoofd maakt overuren... Google maakt me alleen maar meer gek. Ik moet me rustig houden. Klachten die ik heb passen niet bij deze bacterie maar toch heb ik het nu voor de 3e keer.

    Als ik het op kon lossen met voeding of een speciale pil had ik het gelijk gedaan maar het lukt gewoon njet...
     
  18. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Misschien helpt het om mijn ervaringen in je achterhoofd te houden;
    Wij zijn dus ons zoontje verloren door een gbs infectie zonder ontsluiting. Dus waarschijnlijk is hij via de bloedbaan naar de placenta gegaan en daar gaan woekeren tot het de bevalling in gang zette met 18+4 weken.
    De zwangerschap hierna hebben ze om die reden heel erg vaak cervixmetingen gedaan, naast de urine kweken. Als ik harde buiken kreeg due pijnlijk waren of regelmatig ( of allebei) moest ik naar de verloskamers en deden ze een cervixmeting, ctg en kweekten ze weer urine. Daarnaast lag ik zo goed als plat.
    Bij veel klachten en positieve kweek kreeg ik weer ab. 3 kuren nodig gehad die zwangerschap, en ondanks alle onrust van m'n buik gedragen tot 37.4. De gbs was trouwens vanaf week 32 uit m'n urine. Meisje is kerngezond :).
    Nu zelfde klachten, dus weer rust. Ik merk nu alleen heel duidelijk dat ik meer regelmatige en pijnlijke harde buiken krijg als ik weer last heb van m'n blaas. Deze keer zijn alle kweken helaas positief, met elke keer dezelfde hoeveelheid bacteriën. De ab lijkt dus heel weinig te doen, of maar heel kort.
    Deze zw geldt dezelfde regel, bij klachten cervixmeting en ctg. Tot nu toe alles goed gelukkig.

    Het grote gevaar van gbs zit hem met name in infecties bij gebroken vliezen. Maar helaas gebeurd het, zoals bij mij, ook wel eens dat er infecties voorkomen zonder dat er ontsluiting oid is. Alleen dit gaat altijd gepaard met klachten van harde buiken etc.
    Als je die klachten niet hebt zou ik me persoonlijk niet druk proberen te maken over vroeggeboorte.
    Ik denk wel dat het zinnig is als je door een gyn gezien wordt. Je loopt nu bij de vk? Ik zou een verwijzing vragen in dat geval.
    Cervixmetingen kunnen je gerust stellen misschien. Je kan vragen of je vk dat wil doen ( inwendige echo)
    Ik herken je klachten ook niet specifiek als klachten van gbs, dat had ik volgens mij al eens eerder geschreven. Dus misschien toch goed om je eens goed te laten checken.

    Edit: over waarom he lijf de bacterie niet onder controle krijgt: je bent drager van de bacterie. Dat wil zeggen dat deze bacterie altijd in je normale bacterie flora voorkomt. Dus jouw lijf ziet deze bacterie niet als vijandig als het ware, en vecht er niet tegen. De bacterie kan voor jou ook geen kwaad, dus je lijf hoeft hier ook niet tegen te vechten. Daarom passen voor mij je klachten okk niet alleen bij gbs, omdat je lijf hier helemaal niet tegen gaat vechten.
     
  19. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Dank je voor je berichtje.

    Ja ik vind het ook enorm lastig.
    Vandaag of morgen krijg ik de uitslag van de urine kweek. Die zoizo even afwachten.

    Anders maar eens een gewone afspraak bij de huisarts maken om verder te kijken.

    Vanaf 36 weken word ik doorverwezen naar de gyn. Dat duurt dus nog even.

    Ik werk wel nog gewoon, maar wel thuis. Ben gastouder en neem rust waar ik kan. Lig al vroeg in bed.
    Heb wel al 3 kinderen dus altijd rust nemen kan ik gewoon niet.

    Harde buiken regelmatig heb ik niet gelukkig. Dat is dan wel "positief".
     
  20. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    65
    48
    NULL
    Assen
    Net gebeld maar urine kweek uitslag was nog niet binnen. Morgen weer bellen.
     

Deel Deze Pagina