Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liekje22, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje22

    Liekje22 Actief lid

    20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Hallo,

    Ik had met 24 weken al last van harde buiken. Heb toen de vk gebelt en kon even langs komen. Daar bleek niks aan de hand te zijn, maar moest wel ff naar de huisartsenpost om mijn urine te laten checken. Wel wat eiwitten, dus antibiotica. Als het niet beter zou gaan, moest ik de vk weer bellen. Dus ipv dat het beter ging, voelde ik me zieker. Dus ik maandagochtend weer de vk gebelt. Ze kwam langs, en heeft mij en de baby gecontroleerd. Moest daarna toch naar het ziekenhuis, om even te laten onderzoeken wat er aan de hand kon zijn. Dus ook bloed en urine onderzoek. Gelukkig was dat allemaal goed. Heb wel last van stress gehad dus dat was misschien de oorzaak.

    Nu zijn we 4 weken verder en de stress is opgelopen. Mijn vriend heeft mij laten zitten, zonder enige spullen voor de baby. Bedreigt mij en mijn ouders. Sinds 2 dagen slaap ik erg slecht en ben s nachts klaarwakker. Daarnaast heb ik weer veel last van harde buiken. Ik weet dat ik uit die stress en spanning moet, maar ik zou niet weten hoe. Wil alleen dat het goed gaat, met de baby! Ik voel haar wel druk bewegen de hele dag door, dus daar maak ik me niet druk om, maar het zijn meer die harde buiken. Soms trekt het heel erg, en soms doet het pijn maar een echte regelmaat zit er niet in. Kan dit kwaad, en heb je miss tips wat ik kan doen om dit te verminderen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Liekje22
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LIekje22,

    Wat een vervelende situatie voor je. Je kleintje kan het allemaal wel aan, maar je moet natuurlijk wel goed voor jezelf zorgen. Dé tip het ik niet, behalve dat je echt moet proberen je probleem in stukjes te knippen en dit stukje voor stukje aan te pakken. Maak een lijstje van meest naar minst belangrijk en werk dit af. Ik zou sowieso ook met de huisarts praten om je te helpen hier een goed plannetje voor te maken en je evt te verwijzen naar instanties die je ook met dit soort problemen kunnen helpen. Zorg ervoor dat je met je vrienden/familie blijft praten. Je kunt ook de politie (wijkagent) bellen om door te geven dat je wordt bedreigd en dat als je het echt naar wordt, je snel wordt geholpen als je belt. Doe minstens één keer in de week iets leuks en ontspannends voor jezelf doet, bv strand/boswandeling of van oude kettingen nieuwe maken of cakejes bakken oid. Ik noem misschien suffe dingen, maar dit soort dingen kunnen wel even je gedachten verzetten.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina