geboortebedankje/doopsuiker?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door deirdre, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoi iedereen,
    ik hoop dat ik dit op de juiste plaats neerschrijf , zoniet dan hoor ik het hopelijk wel .
    Ik ben nu bijna 26 weken ver.
    Ik denk al na over geboortekaartjes en de doopsuikers .
    Ik denk dat dit geboortesuikers heet in nederland.

    Maar ik ben op zoek naar iets handigs .
    Ik ben een beetje bang dat het snel weggegooid zal worden .
    Of zal staan verstoffen ergens of in een bak met spullen voor de kringloop zal worden meegegeven .
    Dus daarom dacht ik dan ook of ik dan mss niet gewoon een zakje met doopsuikers maak ...
    Simpeler en kost ook wat minder .

    Wat hadden jullie als doopsuiker ?
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Volgens mij doen 'wij' in Nederland niet aan doopsuiker. Of ik woon in de verkeerde regio, dat kan ook. Ik heb het ooit weleens gezien en toen zag het er zo uit.
    images.jpeg

    Bedoel je dat? Of is dit te eenvoudig?
     
  3. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    zoiets dus :) zeker niet te simpel . is wel iets waar ik aan denk ipv een sleutelhanger ofzo erbij
     
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wil je zelf iets maken? Ben je handig?
    Ik vind deze erg mooi:
    images.jpeg

    Iets makkelijker:
    images.jpeg
     
  5. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben ze bij onze dochter zelf gemaakt, en nu weer voor broertje dat eraan komt. Gewoon naar de AVA geweest, daar hebben ze alle keuze (doosjes, zakjes, potjes, buisjes,...). Ook veel accessoires voor versiering, lintjes, stickers etc en er staan verschillende "setjes" als inspiratie. Trek er wel even tijd voor uit, je bent even bezig met uitzoeken haha.
    Je kan ze evt ook vullen met andere snoepjes ipv suikerbonen. Mijn nicht had snoepjes laten maken met de naam van de baby erop (versuikert wel veel sneller dan suikerbonen).
    Beetje zoals hier onder. Als je op google zoekt op "geboortesnoepjes met naam" kom je wel wat tegen.
    Je kan ook bij afbeeldingen zoeken naar "doopsuiker" voor inspiratie. En op aliexpress kan je goedkoop bv van die kleine tutjes kopen of andere versiering om er aan te hangen
     
  6. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Volgens mij is dat iets typisch Belgisch, ik heb het in NL nog nooit gekregen eigenlijk. Ziet er wel leuk uit!
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    De snoepjes met naam
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Ava ligt in Belgie toch ?
    ik ben een belgische maar woon nu in NL
     
  9. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Dan kunnen we elkaar de hand schudden, ik woon ook in NL ;) Ja in Nederland zijn er helaas geen AVA's. Woon je ver Nederland in? Misschien langsgaan als je een keertje teruggaat naar Belgie?
    Op Aliexpress hebben ze overigens ook van die doosjes etc, maar dan heb je t natuurlijk niet van tevoren gezien.
    Bij hema hebben ze ook van die kleine vouwdoosjes, maar dan heb je geen keuze natuurlijk. Ik vond de AVA zeker de verplaatsing waard, en er zijn ook filialen die dicht bij de grens liggen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    @deirdre ik heb nog even een foto gemaakt van de doopsuiker die we hadden voor onze dochter, en de doopsuiker die ik aan het maken ben voor ons zoontje. Er moet nog eennsticker op met de naam ;)
    Alles komt van de AVA, behalve dan de naamsticker van onze dochter die heb ik via internet laten maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Uiteraard weer op hun kop...
     
    deirdre vindt dit leuk.
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Jawel hoor, ik heb zoiets eens gekregen bij een vriendin van mij die van origine uit Zeeland komt. Maar ja dat ligt natuurlijk wel dichtbij België haha
     
  13. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ben van Wormer ... ligt toch wel een heel eind ervanaf .
     
  14. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja ik heb het op moeten zoeken, maar inderdaad :p
    Is het ook om uit te delen aan Belgische familie? Want de Nederlanders zullen het niet missen, die kennen dat gebruik eigenlijk niet. Ik woon in eindhoven dus dichtbij de grens; had met de bevalling ook meegenomen voor diegene die de bevalling deed en de verpleegkundige; had ik toevallig een Belgische arts :roflmao:
    Zij had het in NL nog nooit meegemaakt dat ze doopsuiker kreeg, en de verpleegkundige kende het uberhaupt niet. Maar ze vonden het wel heel leuk!
     
  15. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw

    ik verhuis binnenkort naar eindhoven :)
    in NL wel beschuit met muisjes . ik wil beide doen . dus ook doopsuikers . en idd wil ik er ook uitdelen aan mijn familie,als ze komen .
    nu ik wat dichterbij woon zal dat mss wel het geval zijn .
     
  16. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Haha dan kunnen we meeten ;)
    Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Ik vind het ook heel leuk om te doen, toch een beetje de Belgische traditie in ere houden ;)
     
  17. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik kom oorspronkelijk uit West-Vlaanderen . tegen de franse grens aan .
    ik wil er zeker de belgische tradities in houden . een mengeling van de 2 is ook wel fijn vind ik
     
  18. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ja leuk is dat! Ik kom uit omgeving Antwerpen. Als je binnenkort verhuist naar Eindhoven; bij Turnhout zit een AVA dat is een half uurtje rijden. Wanneer ga je verhuizen?
     
  19. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    eind april :)
     
  20. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Oeh dat wordt wel close, maar met de 1e was ik er ook pas met 36 weken bij voor de doopsuiker :p
    Die doosjes waren best nog wat werk om allemaal te vouwen en dan die lintjes eromheen. Wat dat betreft kan ik de buisjes en potjes wel aanraden ;)
     

Deel Deze Pagina