geen contractverlenging en net zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Acem, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Vandaag kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd wordt.
    Gelukkig niet om mijn functioneren maar door allerlei transities binnen de organisatie, waardoor tijdelijke contracten niet meer worden verlengd. Dikke pech voor mij natuurlijk...

    Vanochtend positief getest, waar ik natuurlijk wel heel blij mee ben, maar het idee dat ik dadelijk in juli geen inkomen meer heb maakt me wel angstig.
     
  2. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Oh wat een rotnieuws zeg! En zeker op zo’n moment als dit!

    Sta je er alleen voor? Of heb je een partner die nog wel inkomsten heeft? Dat maakt het misschien al net iets minder zuur qua vooruitzicht?
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Heb je maar vier jaar werkervaring? Maar je kunt voor nu toch ook nog op zoek naar een nieuwe baan? Al is het maar voor een aantal maanden/half jaar contract?
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Je kunt zeker op zoek naar een nieuwe baan toch? De komende twee maanden hoef je toch nog niks te vertellen. Dus best kans dat je dan al lang weer een nieuwe baan hebt. En gefeliciteerd trouwens!
     
  5. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wat balen! Mijn contract werd niet verlengd toen ik 7 wkn zwanger was. Ik ben direct gaan solliciteren en werd aangenomen. Ik was toen 11 weken zwanger en heb het eerlijk verteld. :) maar je hoeft het zelfs niet eens te vertellen in het begin.
     
  6. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Mijn partner heeft wel inkomsten gelukkig.
    En toch heb ik de neiging om meteen te gaan solliciteren.. pfff..
     
  7. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Zou ik ook zeker doen, zo vroeg in de zwangerschap moet dat gewoon kunnen.
     
  8. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb 1 jaar gewerkt voor deze instelling.
    Mijn contract verloopt pas in juni, dus ik heb nog wel even.
    Als deze zwangerschap goed gaat dan ben ik bijna 5 maanden als mijn contract eindigt.. Hoewel ik de gedachten moeilijk vind, dat ik dadelijk werkloos ben, denk ik toch dat het beste is om na nov (eventuele bevalling) actief op zoek te gaan naar een nieuwe baan waar ik vol voor kan gaan.
    Daarbij denk ik dat ik ontzettend ziek zal zijn dat eerste drie maanden (zoals bij mijn twee andere zwangerschappen).
    Ik ben denk ik liever beroerd bij mijn huidige werkgever dan bij een nieuwe als ik er zo over nadenk.

    Maar goed het is wel zo, ik vind het wel verleidelijk om te gaan reageren op allerlei vacatures.

    Groetjes,
     
    Youtan vindt dit leuk.
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb een contract tot 1 sept. en dan is het net rond de periode dat ik met verlof ga..
    ik wist niet dat ik zwanger was, pas nadat ik was aangenomen en begon kwam ik er achter.. op werk weten ze nu nog niets, maar ga vanaf volgende week open kaart spelen
     
  10. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Zou gewoon gaan solliciteren hoor, zeker als je het verleidelijk vindt.
    Ik zou het ook geen fijn gedacht vinden om zonder werk te vallen, zeker in deze periode. Alles is al zo duur en dan met een loon minder...
    Misschien ben je nu wel helemaal niet ziek en kan je gewoon je nieuwe job al aanvangen.
    Zou er wel eerlijk over zijn dat je zwanger bent (hoewel dit eigenlijk niet hoeft), maar is nog zo fijn voor je werkgever dat hij toch op de hoogte is, zeker als je verwacht veel ziek te zijn.
    Succes! :thumup:
     

Deel Deze Pagina