Geen toezicht in de klas tijdens pauze. Mag dit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mexicang, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    De eerste vraag die bij mij opkomt: is het ook bij de leerkracht nagevraagd? Een verhaal van een kind kan soms aardig afwijken van de realiteit. Om zomaar op een verhaal van een kind af re gaan vind ik wat voorbarig. Uiteraard kan het echt waar zijn maar dit moet je eerst checken bij de verantwoordelijke leerkracht. En de reacties waarbij de leerkracht gelijk als verantwoordelijke wordt genoemd vind ik niet perse kloppend. Misschien is de pauze voor de overblijf, de juf is op dat moment niet de verantwoordelijke! Succes!
     
    Caithy en Lisa280887 vinden dit leuk.
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou dat is misschien per klas verschillend. Als ik naar de klas van mijn dochter kijk kunnen die makkelijk ( na afspraken) 15 tot 30 minuten alleen.

    Kinderen van 8 zijn veel egoïstischer nog.
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik vind dit helemaal geen goede optie. 'Zo, ga jij maar fijn op de gang eten want jij bent een probleemkind. Dan kunnen de lieve kinderen gezellig met elkaar eten'. Wordt ie vast niet leuker op, en terecht.
    Een betere optie was geweest om een collega te vragen even voor een paar minuten in te vallen.
     
    Pepijnn en chrystel73 vinden dit leuk.
  4. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ik verbaas me echt over sommige reacties; een klas niet alleen kunnen laten, naar juf gaan terwijl het kind van TS niet betrokken was (okee, als toeschouwer).
    Wat denken jullie hoe dat voor zo’n leerkracht is?

    De klas is net drie dagen onderweg. Het kind zal al in die klas en is dus bekend. Er zal vast een goede overdracht zijn geweest. Misschien niet handig van deze leerkracht om de klas even uit te gaan op deze manier, maar ze doet het vanaf morgen vast anders. Vertrouw op haar kennis en kunde!

    Ik snap dat leerkrachten soms gek worden van ouders die van alles vinden en willen. Je mag best van alles vinden maar geef haar de ruimte. Stél dat het nog eens gebeurt, dan kun je altijd nog eens noemen dat je kind thuis iets vertelde en dat je benieuwd bent.
     
    Adje, Pepijnn en chrystel73 vinden dit leuk.
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Das probleem met leraren te kort, er is geen klassen assistent of extra leerkracht. Drm eten ze op veel scholen buiten met de pauze icm met een leerkracht en deze wisselt met de dag. als het ineens gaat regenen en de kinderen binnen blijven is er een probleem. Leraren te kort. Vaak moeten ze dan in de klas eten. Wel moeten ze even hun lunch halen . Er zijn genoeg kindjes die graag op de gang eten omdat ze anders Overprikkeld raken. Hoeft er geen negatieve lading aan te geven
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Als toeschouwer? Ts haar kind zit ook in die klas he? En ik denk dat elke ouder zn kind goed genoeg kent. Als mijn kleuterzoon met zoiets naar huis kwam zou ik eerst even checken wat er werkelijk gebeurd is, zijn fantasie gaat nog al eens op de loop;)
    Bovendien zou hij het stiekem wel spannend vinden.
    Als de oudste thuiskwam met het verhaal dat er een stoel door de klas vloog dan geloof ik dat zonder meer en direct. Bovendien zou ik wel naar de leerkracht moeten, want zij zou die klas echt nooit meer in gaan, die vindt zulke dingen heel erg. Dus ja dan zou ik ook als mijn kind niet direct betrokken was dit bespreken.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dit toch even bespreken, ook al was het kind van TS niet direct betrokken, ze bevond zich wel in een situatie die voor mij als zeer onveilig zou voelen. Dat is niet ok.
    En een juf/meester hoort best even een klas alleen te kunnen laten, zou ik zeggen, maar in dit geval ging dat dus niet goed en zou ik voor de toekomst zorgen voor meer toezicht. Hier worden met overblijven bv klassen even samengevoegd.
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Binnengebleven owv het weer? Was er een zondvloed in Nederland?

    Lijkt me vooral niet handig om kinderen van acht jaar de hele dag binnen in een klas te houden...
     
    amdaa en tuc vinden dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het hier pijpenstelen regent, gaan ze niet naar buiten. En gisteren was dat hier in ieder geval zo. Lijkt me ook niet fijn om nog 2 uur drijfnat in de klas te zitten.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Whaha ik moet soms zo lachen om jou;)
     
    Shakes vindt dit leuk.
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen afdak op school?

    Kinderen een hele dag binnenhouden wegens regen. Dan ben je als school toch niet erg mee met het klimaat van de Lage Landen :D
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik mag toch hopen dat wanneer, er in de klas van mijn dochter, met een stoel gegooid wordt of er ontstaan een andere , niet veilige, situatie er een kind ( al dan niet betrokken) even een leerkracht op gaat halen ongeacht hoelang het schooljaar al loopt.
     
    Lieke1989 vindt dit leuk.
  13. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Heb je nieuws gekeken gister?
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Wat heb ik gemist?
     
  15. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Verschillde steden ect stonden blank doordat er regen viel voor een hele maand binnen 1 dag
    Dus ondergelopen straten, wc's die overliepen ect.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen afdak nee, en ik zou het ook raar vinden kinderen tijdens een wolkbreuk onder een afdak te zetten.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    :roflmao: het is denk ik het beeld wat je erbij hebt.
    Hier een heel groot schoolplein wat voor 1/3 overdekt is. Niet een afdakje dus;) maar heel groot. Daaronder staat het klimrek en de duikelrekken.
    Hier wordt met regen dus idd onder dat gedeelte gespeeld. Ze kunnen daar nog met 2 volle klassen rondrennen, plaats genoeg dus.
    Niet dat ze allemaal hutje mutje onder een afdak moeten staan:roflmao:
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh ideaal ja! Hier gaan er wel klassen naar de gymzaal bij regen, maar niet alle klassen passen er tegelijk in - in ieder geval niet zodanig dat er gerend, gevoetbald en gespeeld kan worden ;)
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is hier dus ook het geval. Lijkt me logisch om dat soort overdekte buitenruimte te hebben in een school. Maar dus blijkbaar niet zo evident als ik dacht.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik heb het nog nooit gezien.
     

Deel Deze Pagina