wie kan mij helpen (webwinkeltje

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben nu een poosje bezig met spulletjes verkopen via mp en t bevalt me erg goed, zo goed ddat ik het over zit te denken om een webwinkeltje te starten.
    Maar ik weet echt niet hoe ik dit moet doen
    -waar kan ik een website aanvragen
    -heb ik kvk nr nodig
    -hoe zit t met de belasting?
    -waar kan ik inkopen

    is er iemand die mij kan en wilt helpen?
    Alvast bedankt.
     
  2. mol81

    mol81 Niet meer actief

    interessant, ik lees mee!
     
  3. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    ik zou mijn eigen webwinkel starten maar helaas niet door gegaan :(

    bij shopontwerp.nl kun je leuke webshops laten bouwen trap niet in een aanbieder voor 215 euro zoals op marktplaats daar krijg je spijt van

    als je geen eigen investerings geld hebt kun je geen startkapitaal krijgen je plan zou toch echt 80% waterdicht moet zijn en ja nieuw op de markt en je weet nooit wat ze van jou webwinkel vinden dus is je plan maximaal 50% save

    de belasting dienst houdt bijeenkomsten hoe alles werkt kwa belastingen en je krijgt na afloop een boek mee en de bijeenkomst kost je niks

    je bent verplicht een kvk nummer te nemen anders werk je zwart
    en er moet een kvk nummer op je website komen en er

    van alles en nog wat

    waarin wil je eigen webwinkel starten ??
     
  4. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    nou hier in den helder is vrij weinig op gebied van positie kleding en merk kleding.. Dus ik zat een beetje te denken om zoiets te gaan doen incl een 2e hands afdeling..
    Maar eerst eens kijken hoe alles in zn werk gaat.
    Een start kapitaal lukt wel ik wil nl heel klein beginnen dus voor max 2000 euro inkopen, en dat heb ik wel.
    iig alvast bedankt voor je info
     
  5. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    zooow die prijzen van die webpagina's liegen er niet om... Als dat echt de laagste prijzen zijn mag ik nog wel ff doorsparen.
    Maar t is dan idd een heel risico om zoiets te beginnen, je moet maar zien dat t loopt en dat je de pagina er weer uitverdient krijgt.
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Dat lijkt me een heel goed idee want er is echt te weinig op dat gebied.

    Je kunt ook eens kijken op een ondernemersforum. Daar staan echt heel veel tips. Voordat je daar een vraag stelt wordt er wel op prijs gesteld dat je eerst even de zoekfunctie gebruikt:

    Home | Higherlevel - Het forum over innovatie en ondernemerschap, voor starters en groeiers
     
  7. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
  8. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb mijn eigen gebouwd via oscommerce.. heb je wel een beetje verstand van computers voor nodig hoor..;)
    En nu kost het mij dus alleen mijn domein (+-40,- per jaar)
     
  9. Firlonnien

    Firlonnien Niet meer actief

    Je kunt een domein en hosting van een domein aanvragen bij webstekker. Dat kost een paar euro p/m. Heb ik ook gedaan. Dan moet je echter wel nog de inhoud voor de site maken. Bij mij heeft mijn man het gedaan (kijk maar eens op www.creativewords.nl, hij is wel handig met dat soort dingen). Als je iemand kent die dat voor je kan doen scheelt dat al wel veel geld.

    Je moet je sowieso inschrijven bij de KvK. Zij regelen dan ook de aan aanvraag van een btw-nummer.

    Succes!
     
  10. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik lees mee
     
  11. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Stap 1: Je bedenkt een website naam.
    Stap 2: Je schrijft je met die naam in bij de KVK\
    Stap 3: Je meldt je aan bij de belastingdienst.
    Stap 4: Je bouwt, of laat je website bouwen.
    Stap 5: Je gaat met de merken die je wilt in contact komen, dit kan door middel van beursbezoeken, via internet, via telefoon. Hoe je het zelf wilt eigenlijk.
    Je koopt een partij kleding in ex btw, en verkoopt het met winst.

    Ik heb het geluk gehad dat ik het niet direct nodig had om van te leven. Dus ik maakte van bijv. een 10,- ineens 20,- en dan investeerde ik de 20,- weer en maakte er 40 van. etc etc.
    En zo gaat het een beetje :D
     
  12. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb het ook niet nodig om van te leven, daarom leek dit mij een mooi mement om te beginnen...
     
  13. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja dan heb je de meeste kans van slagen :)
     
  14. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    nu heb ik een klein idee..
    ik wil ook wat 2e hands positie kleding gaan verkopen, is het dan een idee dat ik zelf dingetjes van mp koop (en ze ophaal ivm kwaliteit controle) en het dan weer doorverkoop?
    ik wil er wel wat op gaan verdienen, maar het zal meer voor de lol zijn. (miss wel voor jayden zn studie ofzo :D)
     
  15. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zou het niet persee ophalen, tenzei het echt in de buurt is.
    Als er eventueel ergens een vlekje zit of iets dergelijks dan zet je dat er toch gewoon bij en doe je de prijs iets naar beneden.
    Let trouwens wel op dat als je het inkoopt van particulieren dat je er geen btw over kan terug vorderen.
     
  16. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    En je zult toch echt inkoop bonnen e.d moeten hebben. Dus het lijkt mij niet zo´n handig idee.
     
  17. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mag dit niet "zwart"dan? t zal ook regelamtig voorkomen op mp lijkt me?
     
  18. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    je kan een goedkope nemen en een soort standaard website nemen waar je alles moet bij kopen
    of je doet het gelijk goed het is maar net wat je zelf wil een pro website trekt eerder klanten dan een standaard kleuren site het moet er natuurlijk netjes aantrekkelijk en je moet zelf denken ja dara is iets om trots op te zijn
     
  19. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    je hebt een website dan en dan kun je het niet zwart doen want je moet een kvk nummer vermelden op je site
     

Deel Deze Pagina