Hoe laat avondeten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tamio, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Ik gaf Manon eerst gewoon van die kant en klare potjes babyvoeding, tussen 4 en 5 uur ongeveer, maar nu ze een half jaar is en een beetje stukjes mag eten kook ik meestal zelf voor haar en pureer het. Maar wij eten zelf rond een uur of zeven pas. Manon gaat rond acht uur alweer naar bed, dus dat vind ik wel erg laat voor haar. Nou kunnen we het avondeten wel een uurtje naar voren schuiven, maar eerder dan 18:00 gaat dat niet lukken. Hoe laat eten jullie kindjes? en eten ze voor jullie zelf eten of eten ze gezellig mee aan tafel? Moet ik haar eten gewoon apart nog wat eerder koken of kan ze om zes uur met ons meeeten? Ik vraag me vooral af als ze twee uur voor het slapen warm eet, of het dan wel genoeg 'gezakt' is zeg maar.

    Edit moderator: verplaatst naar Voeding
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Op die leeftijd gaf ik mijn zoontje eerst eten (zo rond 17.00-17.30), voordat wij zelf aan tafel gingen. Daarna reed ik hem in de box gezellig naast de tafel, zodat mijn man en ik rustig konden eten.
    Ik gaf in die tijd zelfgemaakte hapjes die ik ingevroren had.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat Justin een half jaar a 1 jaar was, kreeg hij tussen half 5 en 5 uur zijn eten en dan om 7 uur n avondfles. Nu hij anderhalf is, eet hij tussen kwart over 5 en kwart voor 6, meestal met ons mee.
     
  4. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Toen Sverre zo oud was kreeg hij ook voor ons eten, ook rond 17:00. Wij gingen dan eten als hij rond 19:00 weer naar bed ging.

    Sinds hij echt met de pot mee-eet eten wij gewoon vroeger, ik probeer tussen 17:30 en uiterlijk 18:00 aan tafel te gaan omdat hij anders echt niet te genieten is van moeheid, vooral na een dag KDV.
     
  5. jumde

    jumde Actief lid

    5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou Sophie is niet zo van het avondeten, alleen macaroni. Ze eet nauwelijks met de pot mee, wij eten namelijk veel rijst en die haalt ze gelijk weer uit haar mond. Ze krijgt dus nog steeds potjes. Meestal eet ze daar de helft van op. Meestal rond 17.30-18.00 uur. Wij eten meestal om 18.30 en dan krijgt ze haar yoghurt en proeft ze van ons nog mee... Dat mee eten gaat volgens mij hier nog wel even duren...
     
  6. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi eet om half 5 en dan ga ik voor ons koken en ik eet zelf rond half 6 en om 6 uur gaat zij op bed.
     
  7. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Armin eet tussen 17.30-18.00 uur. Omdat mij man pas om 18.00uur
    thuis is lukt het niet altijd om samen te eten. Voor de kleine is het dan veel te laat, wordt ie huilerig. Vaak geef ik hem dan het toetje als wij eten. Ook op de dag dat ie op KDv is geweest, daar heeft hij al warm gegeten( wel handig).
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier idem!
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier vanaf dat hij vaste voeding kreeg bijna altijd gezamelijk tussen half 5 en 5 uur! Hij zat vanaf 6 maanden altijd gezellig bij ons aan tafel!
     
  10. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur eet nog steeds om 5 uur half 6, ze wordt anders te moe. Ik bewaar vaak wat eten van de avond ervoor zodat ik niet voor hoef te koken en ik kook sowieso vaak nog aparte dingen voor haar omdat ik het eten wat wij soms eten zoals roerbak etc. gewoon niet zo denderend en handig vind voor haar. Als ze wat ouder is komt dat mee eten aan tafel nog wel. Nu gaat ze om 6 uur in bad en om half 7 naar bed.

    Groetjes, M
     
  11. murizzz1

    murizzz1 Niet meer actief

    Quinten krijgt om 17.15 zijn warme eten. Later is moeilijk want dan is hj vaak moe en gaat het eten er lang niet zo goed in. Ik zorg altijd dat ons eten rond 17.30 klaar is. Dan kan hij lekker spelen met een volle buik en wij rustig eten. Vind het nu goed werken.
     
  12. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Naomi eet lekker met ons mee aan tafel.
    Wij eten tussen 5 en half 6.
    Gaat erg goed en ze eet als een bootwerker.

    Als wij iets eten wat zij nog niet mag krijgt ze een potje maar dan is ze boos want ze wil echt eten wat wij eten.

    Gr. Lydia
     
  13. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Op dagen dat luc naar het kdv gaat eten wij laat. Hij eet dan gewoon met ons mee en we gaan dan rond 18.15 aan tafel. Ben ik thuis dan eten we meestal rond 17.30.
    Dan krijgt hij rond 19.30 nog zijn laatste fles en dit is geen enkel probleem hier.
     
  14. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    We zijn hier net begonnen met bijvoeden, en ze krijgt rond 5 uur half 6 groentehap. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat worden als ze mee gaat eten, omdat manlief eigenlijk altijd pas rond 18.15 a 18.30 thuis is; we eten dus altijd aan de late kant hier.
     
  15. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Sinds een maand of twee eet meneer met ons mee op onze tijden. Dat is meestal rond 18.30. Eigenlijk iets te laat voor hem, maar eerder lukt niet. En hij eet ook veel beter als we met z'n allen eten ipv dat hij alleen eet. Hij moet dan wel zelf mogen eten, anders is het ook niet lekker blijkbaar.
    Daarna een toetje, even een kwartiertje lezen, spelen en dan alweer de papfles en naar bed.
    Of het eten genoeg gezakt is, heb ik me nog nooit afgevraagd. Meneer klaagt niet en slaapt prima.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.051
    4.244
    113
    Mijn man draait onregelmatige diensten, de ene week heeft hij vroege dienst en dan eten wij zo rond de klok van 17 uur warm.
    En de andere week heeft hij late en dan eten we tegen 12 uur al warm.

    Vanaf het begin dat Kylian met de pot mee eet (zo rond de 6 maanden) eet hij met ons mee.
    Eerst gaf ik hem eerst zijn eten en meteen daarna gingen wij eten en kreeg hij nog wat van ons mee als hij dat wilde
    En nu gewoon gezellig allemaal tegelijk.

    Kylian blijkt wel een langzame eter te zijn dus als wij klaar zijn begin ik vast met afwassen en meestal heeft hij zo tegen het einde van de afwas zijn bordje leeg :rolleyes:

    Groetjes Anita
     
  17. esmay

    esmay Actief lid

    25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi,
    Ik geef onze meid ook rond vijf uur half zes haar groente hap met toetje na..wij eten dan ook wat later!
    Tegen acht uur krijgt ze laatste fles...hoe doen jullie dat ook nog fles of alleen groentehap en toetje?
    :idea:
    liefs Es
     
  18. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Ik ga Manon ook rond half 5, 5 uur haar warm eten geven. Dat lijkt me wel fijner want de laatste twee dagen verschuift ze haar ritme, (ze wordt om 10 weer wakker voor melk en gaat dan weer een uur liggen spelen). Dan kan ik eventueel alvast de groenen voor ons klaarzetten en Manon haar eten doe ik toch al apart in de stomer, dus dat kan ik ook wel eerder doen.
     

Deel Deze Pagina