Genieten...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kat1981, 12 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Sinds het overlijden van mijn moeder, 5 jaar geleden, heb ik altijd een beetje een verdrietig gevoel en rond moederdag is het altijd een tikkeltje erger. Vanmorgen even een stiekem traantje weggepinkt toen ik een liedje op de radio hoorde wat me aan haar deed denken.
    Ondanks dat onze band zeer gecompliceerd was, en we elkaar regelmatig achter het behang konden plakken, was haar liefde voor mij oprecht en puur, en andersom ook. Ik denk met liefde aan haar terug en zit regelmatig met een glimlach op mijn lippen als ik af en toe mijn eigen moeder in mezelf herken.

    Toch is er een lichtpuntje.
    Dat lichtpuntje is 5 jaar oud, mijn zonnestraaltje en mijn dochter
    Mijn dochter is al namelijk twee weken aan een stuk complotten aan het vormen met haar papa. Ze is namelijk sterk van mening dat moederdag het feest van de eeuw is, en oefent al twee weken op een moederdag gedichtje als ze denkt dat ik het niet hoor.
    Ook heeft ze door de hele toko hier tekeningen en knutselwerkjes verstopt. Ik mag al dagen niet onder haar bed kijken, en de linkerlade van het dressoir is al een week verboden toegang.
    Uiteraard "is dat allemaal echt niet voor moederdag hoor, hè papa? ";)

    Vanmorgen heeft ze mijn stoel op haar manier versierd, "dan hoef ik dat morgen niet te doen. Oh nee, ik bedoel, dat vind ik gewoon mooi"
    Vroeg ze me wat ik morgenvroeg graag voor ontbijtje lust en heeft ze haar papa gestrikt om zodadelijk samen een taart te gaan baken.

    Ik laat even een traantje als ik even alleen ben, en laat alles met liefde over me heen komen.
    Ik geniet. ❤️

    Fijne moederdag allemaal, en voel je vrij om jullie genietmomentjes te delen. Al dan wel of niet moederdag gerelateerd.
     
    puzzelstukje, Kipsate, mama079 en 16 anderen vinden dit leuk.
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Och wat een moppie! Vet lief dat ze er zo mee bezig is.

    Mijn zoon is ervan overtuigd dat het mamavjaardag is morgen. (2j4m)
    Heeft op de psz een bloempotje beschilderd, zit nog ingepakt dus nog niet gezien. Ligt al twee weken in de kast. En ben benieuwd wat m’n man verder bedenkt.

    Voor m’n schoonmoeder en direct ook voor m’n vader (m’n moeder is 4 jaar geleden overleden) heb ik een vaasje van zoutdeeg gemaakt met bloemetjes van eierdoos met een rietje. Het vaasje en de bloemetjes heeft zoon beschilderd.
    Moet alleen nog wat vanuit m’n dochter. Denk dat het een voetafdrukje wordt, dat hebben we nog niet gedaan van haar.
     
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Haha zo lief. Ik geniet er ook zo van,dochter hier ook van allerlei knutselwerkjes verstopt, ze heeft op school iets gemaakt en met dr tante en met dr oma ook nog.
    En samen met papa van alles gehaald voor een lekker ontbijtje morgenochtend.

    Ik zie er ook een beetje tegenop, het is voor mij de eerste Moederdag zonder mijn moeder.
     
  4. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant

    Mamaverjaardag. Wat lief.

    Wat een leuk idee, van dat brooddeeg. Mag ik dat van je pikken, om volgend jaar voor schoonmoeders te doen?
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  5. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Leuk, wij gaan morgen ook samen ontbijten.

    Voor jou ook sterkte morgen. Kan begrijpen dat je er een beetje tegen op ziet. *forumknuffel*
     
  6. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter, bijna 10, heeft vanmiddag er uitgeflapt wat ik krijg voor moederdag:roflmao:
    Ze kon haar mond niet meer houden en ik roep al twee dagen "ik wil het niet weten!!!!" en doe steeds alsof ik haar niet te missen hints niet hoor:rolleyes:
    Ze heeft helemaal ideeën over hoe deze moederdag er uit gaat zien en wil dat met mij bespreken, ik stuur haar steeds naar papa.....

    Ik moet steeds denken aan het boekje "lieve woordjes" echt een super leuk boekje van een muisje/hamstertje dat opstaat met een mondje vol lieve woordjes die ze dolgraag kwijt wil aan haar papa of mama, maar die hebben geen tijd en zijn druk met ontbijt en naar het werk gaan enzo. op het laatst heeft lola hele bolle wangetjes van al die lieve woordjes en uiteindelijk springt ze door de kamer en roept zo hard ze kan hoe lief ze papa en mama vind.
    Mijn dochter heeft haar wangen vol met moederdagcadeautjes geloof ik!:roflmao::D:thumup:
     
    mama079 vindt dit leuk.
  7. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dat lijkt me heel moeilijk.... sterkte.....
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ah ik snap dat je even wat traantjes weg pinkt!

    Vanochtend bij het openen van mn cadeautje vertelde mn dochter (4) een versje -super zoetsappig- dat ze uit dr hoofd had geleerd dop school voor de vakantie. Te schattig :cry:
     
  9. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Zo schattig die knutsels
    Dat van oudste was nog niet helemaal af. Hij moest zijn vriendje helpen, want die was in tijdnood gekomen.
    Zo typisch oudste. Altijd een ander willen helpen.

    Maar mooiste is het verstoppen vooraf. En ik mocht vorige week beslist niet de klas in lopen (doe ik anders iedere ochtend nog even)
     

Deel Deze Pagina