Geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Draaikont, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    mijn eerste dochter is geboren met een spoedkeizersnede. Zal het hele verhaal jullie besparen.

    6 weken na de bevalling moest ik op controle.
    Heb daar gevraagd of ik bij een evt volgende zwangerschap ook een keizersnede kon krijgen omdat ik anders überhaupt nooit geen 2de wilde. ( trauma opgelopen)
    De gyn ( die daar inmiddels niet meer werkt) zei dat ik inderdaad mocht kiezen.

    Afgelopen week was ik bij de vk omdat ik weer zwanger ben.
    Zegt ze dat het nog niet zo zeker is! En dat ik tegen de tijd 35 weken maar in gesprek moet gaan met de gyn.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Geen ervaring met dat de vk zegt dat het niet zo zeker is. Ik had met 17 weken al een soort van intake bij de gyn en toen werd mij meteen al gevraagd of ik weer een ks zou willen of dat ik het natuurlijk wilde proberen. Ik mocht dus wel kiezen, maar dat verschilt nog wel eens per ziekenhuis.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Volgens mij moet je naar een eerste keizersnede toch altijd onder behandeling van een gyn, omdat je nu een medische indicatie hebt... Ik zou bij de ha een verwijzing halen en sowieso meteen een afspraak inplannen. Met dit soort trauma's wil je toch niet je hele zwangerschap in spanning zijn of je wel en kz mag of niet. Ik gok dat de kans groot is dat als jij aangeeft niet natuurlijk te willen bevallen door een trauma, dat ook niet hoeft.

    Die ervaring heb ik iig gelukkig wel. Ik ben inmiddels 3 keizersnedes 'rijker' ;)
    En gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dank je wel!
    Oh ik mocht kiezen en start bij de vk! Vond deze meiden iets persoonlijker dan elke week een andere gyn. Zoals bij mijn vorige zwangerschap.

    Het zal waarschijnlijk ook wel 'los' lopen maar schrok een beetje van haar antwoord.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ah oké, dan snap ik het. Bij mijn laatste zwangerschap was ik tot 12 wkn bij mijn gyn, daarna mocht ik tot 35 wkn naar de vk. Was ook wel prettiger, want in het zkh liepen de afspraken altijd uit. Maar ik had gelukkig wel altijd dezelfde gyn, ook bij de bevalling. Alleen als de bevalling toch eerder was begonnen had het een ander kunnen zijn, net afhankelijk van wie dienst heeft.

    Maar ook al ga je nu naar de vk, je kan voor je gemoedsrust het toch alvast bespreken met een gyn hoor. Of evt de vk een duidelijke aantekening laten maken in je dossier.
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja ga ik inderdaad wel doen!! Dank je voor de tip
     
    Adje vindt dit leuk.
  7. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik mocht bij de tweede inderdaad kiezen (eerste was ook een spoedks). Ik koos voor een keizersnede, bij de derde stond het daardoor eigenlijk al vast dat het een ks zou worden, maar toen mijn weeën spontaan begonnen, vroeg de vk toch of ik het niet zelf wilde proberen, maar dat wilde ik echt niet. Hier dus 3x een ks gehad.
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hier ook een ks gehad bij de tweede bevalling. Gesprek met gyn is nu nog niet over bevallen gegaan. Gezien mijn voorgeschiedenis wil ik zelf eerst verder zijn voor ik daarover na ga denken.
    Volgens mij krijg je de keus idd, waarbij de gyn wel een sturend advies uit kan brengen.
     
  9. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier zwanger van de 3e, en dit word dan ook de 3e geplande keizersnee.
    Ben wel nu eerst bij de verloskundige, omdat ik dit persoonlijker vind. Ga rond de 32 weken over naar de gyn.
     
  10. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Nou ik 'moest' het bij de 2e wel eerst zelf proberen ondanks 1e spoedkeizersnede. Hangt denk ik ook af waarom spoedkeizersnede. Wilde het overigens ook zelf maar had geen keuze ofzo. Bij de 2e ben ik 3x ingeleid in een week maar konden ze mn vliezen niet breken. Een week met weeen gelopen en toen pas overgegaan op weer een keizersnede.
     
  11. karlijn

    karlijn Niet meer actief

    Het ligt er heel erg aan met wat voor reden je de eerste keer een keizersnede hebt gehad.
    Lag het kindje in stuit dan is dit voor een 2de geen reden voor een keizersnede als dit kindje gewoon ingedaald is.
    Heb je nu (zoals bij mij) na een inleiding de hele dag geprobeerd te bevallen en daalde het kindje niet verder het geboorte kanaal in, vorderde de ontsluiting niet en paste het niet door het geboorte kanaal en werd het hierom een spoedkeizersnede, dan zal dit wel een reden zijn bij een volgende om een keizersnede te mogen kiezen.
    Ik heb dit bij de intake ook besproken met mijn verloskundige en zij begrijpt dat ik niet weer het hele circus door wil gaan :roflmao:
    Ik zal dus met 32 weken langs de gynaecoloog gaan om alles te bespreken en met 34 weken nogmaals om de afspraken vast te zetten.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik mocht niet kiezen en moest en wilde natuurlijk bevallen. Het liep uit op een ramp. Mijn tip is om zeker niet af te wachten.
     

Deel Deze Pagina