Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louan, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

    louan Niet meer actief

    Goedemorgen dames,

    Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag 8.2 volgens mijn berekeningen. Nou heb wel eerder in deze zwangerschap ietwat roze en bruine slijm gehad. Maar gister had ik weer wat bruinig, maar nu vanochtend een flinke klodder roze slijm :(, moet ik me zorgen maken?

    Groeten Louan
     
  2. MamavanDaan

    MamavanDaan Bekend lid

    27 sep 2009
    800
    119
    43
    Achterhoek
    Als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen!
     
  3. louan

    louan Niet meer actief

    THNX!

    Heb ik net gedaan, moet het weekend afwachten....beter stopt het gewoon!
     
  4. cheetara

    cheetara Actief lid

    13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik heb in het verleden een mk gehad met 6à7 weken daarna blijkt dat we waarschijnlijk een hele vroege met 3 en halve week hebben gehad dus, ik kan je zeggen dat toen we weer zw bleken ik best nerveus was.

    Ik heb op ten duur maar gedacht van, rozige slijm kan komen doordat je baarmoeder wat meer doorbloed gaat raken voor de kleine, bruine kloddertjes zijn te oud of raken wat los omdat de kleine zich verder in nesteld. Zolang het niet helder rood bloed is en je geen erge krampen hebt, hoef je je echt niet zo'n zorgen te maken. (makkelijker gezegt dat gedaan;), maar ik had al snel door dat ik mezelf aan het gek maken was en ieder dingetje probeerde te analiseren)

    Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap meer afscheiding dan normaal, aan het begin van m'n zw had ik ook ineens een aanzienlijk hogere hoeveelheid slijm.

    Maar je bent zwanger en dus vormt er een moeder die zich altijd wel zorgen zal maken om wat er met haar kindje gebeurt, zelfs nu al. Als je het echt niet vertrouwd dan moet je bellen en een afspraak maken, maar probeer jezelf niet te gek te maken erom.
     
  5. louan

    louan Niet meer actief

    THNX Cheetera super lief!

    Het is ookgelukkig gewoon weer "wittig" geworden. heb ook aanzienlijk meer afscheiding. Misschien had ik het omdat ik rond deze tijd weer ongesteld had moeten worden, wat ik gelukkig niet ben!!!

    Ik moet nog 2 weken wachten voor de 1ste echo dus vind het daarom extra spannend! Ben dan nl al 10 weken, maar ik blijf gewoon positief denken en probeer mezelf niet gek te maken...tel de dagen af!

    grtjes!
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Huh, je zou rond deze tijd ongesteld moeten worden, maar je banner zegt 8 weken zwanger? Wanneer heb je positief getest dan?

    Kleine beetje bloedverlies zijn in principe geen reden tot zorg: je baarmoedermond is beter doorbloed wat ervoor zorgt dat er sneller iets beschadigt en je dus ietsje bloed verliest.

    Maar ik moet zeggen dat, als je zegt dat je nu eigenlijk ongeveer ongesteld had moeten worden, het misschien eerder een innesteling is geweest?
     
  7. louan

    louan Niet meer actief

    Ja ben ook 8 weken, ik bedoel dan van de menstruatie van 2de maand, snappie hihi.....maar hoeft ook niet zo te zijn hoor, is maar een gedachte..het is al een tijd gestopt..probeer weer lekker van mn zwangerschap te genieten.

    thnx!

    gr Louan
     
  8. Beetje roze of bruin hoef je je geen zorgen om te maken. Komt best veel voor. Als het meer wordt of rood, zou ik de vk nog bellen.
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    O, zoooooo..... :)
    Hmm, je hoort dat wel eens, maar dat zijn dan vaak ook vrouwen die rond NOD dan ook wel wat bloedverlies hebben gehad. Dus als dat toen niet was, zou ik nu eerder denken dat er gewoon een vaatje geknapt is, zeker als het zo snel al weer weg was :)
     
  10. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb tot 12 weken 4x!!! roze en bruin-verlies gehad en tot nu toe gaat alles nog goed. Maar ik schrok me ook elke keer weer dood.
     
  11. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Bij de zwangerschap van mijn oudste kreeg ik vanaf week 7 ook bruine afscheiding, wat bijna een volle week aanhield.

    Bij deze zwangerschap had ik 3 dagen terug, 1 dagje roze/bruine afscheiding.

    Het kan door vanalles komen, niezen, obstipatie, hoesten, seks etc. Doordat het van binnen nu beter doorbloed is, kan er dus makkelijk een adertje knappen.

    Zolang het maar niet helderrood wordt met flinke weeenachtige buikkrampen hoef je jezelf echt geen zorgen te maken.
     
  12. cheetara

    cheetara Actief lid

    13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Louan, je zult de eeste weken je nog wel wat vaker onzeker voelen, het is natuurlijk ook een onzekere tijd. Je leven gaat veranderen natuurlijk, maar na je eerste echo zal je je een stuk beter voelen.
    En probeer jezelf die 2 weekjes nog een beetje af te leiden dan gaan ze zo voorbij, heeft bij mij ook behoorlijk geholpen.;)

    Succes met je zwangerschap, mag hij je alleen de minder erge klachtjes geven zodat je toch weet dat je zwanger bent;):D
    En veel plezier bij je eerste echo:D
     
  13. Miepmuts

    Miepmuts Lid

    1 dec 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Louan ,

    Ik heb tot een week of 16 elke keer op het moment dat ik normaal me menstruatie had verwacht wat afscheiding gehad dat schijnt vaak voor te komen en is niets om je zorgen over te maken... probeer te genieten je kunt er namelijk niks aan veranderen het is de natuur en die doet wat hij zelf wil ook al hoop je dat alles goed gaat het loopt niet altijd zoals we willen en hopen .. Fijne zwangerschap !Liefsss
     

Deel Deze Pagina