Geslacht als verrassing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elisabetta, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Hoi! Volgens mij ben ik een van de weinigen die het geslacht van de baby een verrassing laat zijn tot aan de geboorte. Dit is mijn derde zwangerschap en de vorige keren wisten we het ook niet. We hadden een neutrale kamer (wit met oranje), een neutraal geboortepakje en we hebben twee namen bedacht en twee geboortekaartjes ontworpen. Ik vond de verrassing na de geboorte zó groot en mooi, volgens mij is dat niet te overtreffen. Zijn hier nog meer mama's die het geslacht van hun kindje als verrassing laten tot na de geboorte?
     
  2. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Wij ook, bij onze eerste twee (jongens) wisten we het wel :).
     
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wij deze keer niet maar de vorige 2 zwangerschappen wel. Ook een neutraal kamertje en ik had gewoon een pakje voor een jongen en voor een meisje gekocht.
    Ik vond de verrassing heel erg leuk.

    Deze keer maken we trouwens ook een neutraal kamertje. Voor het geval dat ze zich vergissen of als er nog een kindje komt.
    We willen het deze keer wel graag weten doordat deze zwangerschap een andere start had en ik het idee heb dat het allemaal wat concreter word als we het geslacht weten. Maar geen idee of dat ook echt zo is:D nog een week wachten en dan weten we het.
     
  4. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    In mijn omgeving zijn wij ook in de minderheid, wij wilden het bij de vorige twee ook niet weten. De eerste keer wilde mijn man het eigenlijk wel weten, maar hij vond het minder belangrijk dan ik, daarom kreeg ik 'mijn zin'. Bij de tweede zei ik, nou mag jij je zin als je wil. Toen zei hij: oké, maar dan wil ik het niet weten. Hij vond de verrassing zo ontzettend mooi.

    Deze keer gaan we weer voor de verrassing.
     
    Tegeirian vindt dit leuk.
  5. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nu niet zwanger, maar we wisten het bij allevier niet!
    Zo leuk!
    Ook dat raden tijdens de zwangerschap :cool:
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  6. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Wij weten het ook niet :)
    Kamertje is mint/grijs/wit en meerendeel van de kleertjes grijs of beige.
    Vind de Verassing ook erg spannend :D
     
  7. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ook hier een verrassing tot na de geboorte.
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Onze eerste was een verrassing, hoewel ik zeker wist dat het een jongen was en dat was ook zo.
    Bij de 2e liep de zwangerschap heel anders en zou ons kindje overlijden na de geboorte, toen wilden we het wel graag weten om ons beter voor te kunnen bereiden. Dat was een dochter.
    Daarom wilde ik het bij de 3e wel graag weten een zwangerschap van weer een meisje zou voor mij wel heel anders zijn/voelen dan van een jongen. Toen kregen we een gezonde zoon.
    Voor deze zwangerschap weten we het nog niet, volgende week hebben we de eerste GUO (16 weken) en dan zullen ze het wel kunnen zien. Eerst en vooral wil ik weten of het gezond is of dat we ons weer op iets ergs moeten voorbereiden.
     
  9. Lemon macaron

    4 aug 2016
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ook hier blijft het een verrassing, gewoon lekker alles neutraal gepakt en afwachten maar!
     
  10. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Hier was het ook een verrassing! Bij een volgende willen we het ook niet weten. Dat moment bij de geboorte overtrof echt alles, vond dat zo bijzonder. Hij lag op m'n buik en waren zo onder de indruk dat we het niet meteen gezien hadden.
    Dus ik vroeg aan m'n man; wat is het eigenlijk? Hij kijken, een jongen!
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  11. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    De 1e wisten we wel, de 2e en 3e pas op het laatst, de 4e was een verrassing en dit keer wil mijn man het ook echt niet weten. Dus weer een verrassing. Ik zou het veel liever wel weten maarja :rolleyes:
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  12. Bollie90

    Bollie90 Lid

    4 jan 2017
    47
    11
    8
    Eerste keer wisten we het allebei niet. Deze keer mijn man wel, ik nog steeds niet :)
     
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.333
    113
    Bij de eerste wisten we het niet en dat vond ik prachtig. Ik had alleen verwacht dat de vk het zou zeggen, maar niemand vertelde het ons. Dus heb ik gekeken, maar dat vond ik heel apart.
    Bij de tweede hadden we gehoord dat het een missed abortion was. En toen toch niet. En toen opeens een tweeling. En toen opeens toch maar 1 hartje. En toen waren wij wel klaar met de verrassingen. Het maakte het allemaal wat beter te handelen door het te weten.
    Bij de derde was mijn oudste heel benieuwd. En toen de 20-weken echo niet goed verliep en de guo ook niet erg positief was, vond ik het heel fijn om haar tastbaarder te hebben. We wisten beter waar we het voor deden. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar het weten was voor ons prettig.Zij was ook de enige met een echte naam in de buik. Niet de naam die het nu is (die wisten we pas een paar weken voor ze geboren werd), maar Macy. Naar de enige vrouwelijke ridder van Lego Nexo knights. Het paste goed bij ons gevoel toen. Dit is weliswaar een prinsesje, maar wel ook een ridder die het koninkrijk redt!
     
  14. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Mooi om de verschillende redenen te lezen, vaak ook wel door verdrietige oorzaken ingegeven, maar daarom des te begrijpelijker.
    Wij wisten het bij eerste twee zwangerschappen wel, nu niet. Ik vond het heel leuk het wel te weten, maar ook heel leuk om het nu niet te weten. Zometeen een extra kers op de taart! En wel mooi om te ervaren dat het er weinig toe doet, eerder leefde ik echt toe naar een dochter/zoon, nu vooral naar dit kindje.
    Ik ken ook maar weinig die het niet willen weten, maar bij echopraktijk noemde ze wel dat het weer 'hip' lijkt te worden om het niet te willen weten. Tja, vooral doen wat goed voelt denk ik :)
     
  15. 1548

    1548 Niet meer actief

    Wij gaan ook voor een verrassing :D..

    Ik wissel wekelijks qua voorgevoel, ben benieuwd!
     
  16. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ja wij wisten het ook niet. Neutrale kamer met grijs en oranje. Iedereen was aan het gissen gezien de buik wordt het een jongen of meisje? hetvwas fantastisch om mijn vriend te joren zeggen het is een jongen
     
  17. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ook hier een verassing. Ik mijn vriendinnen groep ook geen uitzondering. Eerste wisten we wel en 2e en deze niet. Erg leuk!
     
  18. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij gaan voor de surprise.
    Hopelijk lukt het deze keer ook.
    Bij de oudste zoveel echo's gehad en bij eentje draaide de bib tijdens een meting frontaal met de benen wijd in beeld.
    Dus daar ging onze verrassing.
    Bij de tweede een te enthousiaste co, die de dag voor de inleiding het geslacht verraadde. Ik heb het niet aan ml verteld maar baalde wel ook al was het niet opzettelijk natuurlijk
     
  19. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Als mensen vroegen wat het werd antwoordden we altijd: Een baby!!

    Bij de tweede werd het een geplande keizersnede en toen was het helemaal fijn om iets niet te weten.
     
    Sela~ vindt dit leuk.
  20. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wij weten t zelf wel maar de omgeving niet.
    We wilde het niet weten maar zagen per ongeluk op de echo wat de baby is.
    Toen maar besloten om niks te zeggen vind dat wel heel leuk zn geheimpje haha

    Bij de andere twee wisten we t wel en de omgeving daarna ook
     

Deel Deze Pagina