Geslacht als verrassing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elisabetta, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Met onze zoon was het een verrassing en nu weer! Vond de verrassing zo mooi. Heb ook niet het idee dat het wel weten voor ons veel zou toevoegen.
     
  2. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief

    Is het bij niemand hier in het topic voorgekomen dat jullie het niet wilden weten, maar dat het per ongeluk bij de 20 weken echo verklapt is?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Zelf wil ik het niet weten, mijn man juist weer wel... Dus de komende weken/maanden nog in discussie over wat het wordt!
     
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Wij wisten het bij beide kinderen niet.
    Vind het zo een mooi moment als je erachter komt of het een meisje of jongetje is :)

    Er werd heel enthousiast gereageerd op het feit dat wij het geslacht niet wilde weten.
     
  5. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Verklapt niet, maar we dachten in een flits wel wat voorbij te zien komen bij mijn zoontje. Maar we wisten niet echt wat we zagen en het ging zo snel dat we het evengoed niet zeker konden zeggen.
    Pas met de geboorte dat we tegen elkaar zeiden van dus toch!!

    Dit keer totaal geen spoilers gehad.
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Onze dochter is het resultaat van een ICSI-behandeling. Omdat dat al zo'n niet-romantisch, medisch en precies gepland gedoe is, wilden we het geslacht niet weten. Dat was het enige wat voor ons nog een verrassing was. Onze dochter is inmiddels 9 en zelfs toen was het al niet meer zo gebruikelijk dat je het niet wilde weten. Dus bij elke echo moesten we heel snel roepen dat we het niet wilden weten, voordat ze het toch uit gewoonte verklapten. Dat is gelukkig gelukt. Ook tijdens de 3D-4D echo is er geen potty-shot gemaakt.

    Ik vond het wel een uitdaging om leuke, neutrale kleertjes te vinden. Ook de winkels waren toen al niet meer zo ingespeeld op het niet willen weten en neutrale spulletjes.
     
  7. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Wij wisten beide keren wat het geslacht was. Nu, deze derde keer, wil ik het eigenlijk niet weten, maar mijn man wel. Daar moeten we het dus nog even over hebben ;).

    Lijkt me wel lastig trouwens met kleertjes kopen, want ik houd niet van de echte neutrale kleuren zoals beige. Maar daar verzin ik vast nog wel wat op als we het inderdaad een verrassing laten.
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Eerste was een verrassing. Tweede bewust niet. Derde zag ik het met 38 weken zelf maar niet laten bevestigen. Nu zag ik het met de 20 weken echo ook zelf, vergeten te zeggen dat we het niet wilde en vk vergat het te vragen. Na overleg besloten het dan maar zeker te weten omdat ik niet 20 weken met "waarschijnlijk ...." wilde blijven lopen. Ook had ik van het begin af aan gevoel jongen en dat klopte.

    Blijf dus opletten en zeggen bij echo's ;)
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik had de babywatcher in huis waarmee ik echos kon maken, en dat is nog best lastig. toen zaten we plots tussen de benen haha
     
  10. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Wij wilden het toch wel weten (en hebben er naar de omgeving ook nooit een geheim van gemaakt). Dus hebben ook een geslachtsecho laten maken bij onze oudste. En ik ben persoonlijk niet van de 'geslachtsneutrale' kamers/kleding. Kamer van onze zoon is leuk lichtblauw geschilderd en zijn gordijnen zijn ook blauw met auto's erop (ja, ik ben gek op blauw :p)
    Voor deze zwangerschap willen we het graag weer weten en maken we er de kamer ook naar (wellicht niet alles straks blauw of roze, maar die tinten komen er zeker wel in terug. Maar dan moeten we nog even wachten tot de 20 weken echo (30 augustus als ik mij niet vergis).
     
  11. Me84

    Me84 Fanatiek lid

    18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Hier is het geslacht ook weer een verrassing :thumup:. Bij de eerste ook!
    Kamertje is neutraal wit met grijs en wordt straks met accessoires leuk genoeg nog aangekleed.
    Tot 20 weken wel erg nieuwsgierig en veel getwijfeld maar nu erg blij dat ik me in heb kunnen houden :)
     
  12. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier wisten we het bij de onze oudste zoons niet. Nu, bij deze onverwachte 3e zwangerschap weten we het wel. Bewust voor gekozen, en moet zeggen dat ik dit toch ook wel leuk vind!
     
  13. Naatje-Boonanza

    24 apr 2017
    16
    2
    3
    Vrouw
    Ook hier komt over ongeveer 3 weken een kindersuprise! De eerste keer wisten wij het ook niet en wij vonden het heel mooi dat pas bij de bevalling te ontdekken (een meisje!). Dat willen wij deze keer niet anders doen. Ik ben wel veel nieuwsgieriger dan de vorige keer. Spannend!
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  14. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Eigenlijk had ik het aan de ene kant ook niet willen weten maar ik ben te nieuwsgierig!!
     
  15. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Wij weten het geslacht ook niet. Bij onze dochter wisten we bet ook niet. De verloskundige vond het toen al zo leuk en bijzonder en deze keer ook.
    De eerste keer was het al een wonder dat ik spontaan zwanger was geworden (pcos en slecht zaad van mijn man) dus wilden we het geslacht ook als verassing. Deze keer hadden we niet verwacht dat het zo snel zou gaan (binnen 3 maanden raak). Vind het niet moeilijk om het geslacht niet te weten. Ik voel me nu beter dan hij mijn vorige zwangerschap dus heb het idee dat ik nog best lang moet.

    Het kamertje is mintgroen met grijs en de kleertjes wit/beige/grijs en mint. Onze dochter van nu ruim 2,5 vindt die kleuren zo mooi dat ze haar nieuwe kamer ook die kleuren wilde. Zij heeft nu blauw/groen met goud op de muur
     
  16. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Eigenlijk had ik het aan de ene kant ook niet willen weten maar ik ben te nieuwsgierig!!
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Deze keer ook hier een verrassing. Derde zwangerschap, vierde kindje. Vorige keren wisten we het wel,deze keer krijg ik een geplande keizersnede. Ik weet dus rond de 7 maand al wanneer de baby komt. Best jammer want het is zo magisch. Dus vandaar is het geslacht onze verrassing!
     
    Naatje-Boonanza vindt dit leuk.
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ik had beide keren een neutraal pakje als eerste pakje en ook iets roze/blauws om daarna te dragen. Maar ik kreeg ook meteen zoveel kleertjes dat ik de eerste week al genoeg had :) En daarna via internet wat kleertjes besteld. De witte/neutrale pakjes zijn idd niet allemaal even leuk. Ik vind het ook het leukst om al snel iets roze of stoers aan te trekken.
     
  19. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Leuk om te lezen dat er best wel veel voor de verrassing gaan :D Leuk hoor!
     
  20. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij onze dochter wisten we het met de 20 weken echo.
    Nu willen we het niet weten.. in ieder geval mijn vriend niet haha, ik wil het eigenlijk ook niet weten, maar ben toch ook wel nieuwschierig. Als ik jullie verhalen lees, ga ik toch voor de verassing denk ik :)
     

Deel Deze Pagina