Gespannen (harde?) Buik en ongesteldheidskramp. ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bubblez, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dag lieve dames,

    Vandaag ruim 22 weken zwanger en ik heb al een aantal dagen last van flinke menstruatie krampen. Van de week een paar keer per dag, en sinds gisteravond eigenlijk wel vrij regelmatig (geen wee gevoel tevens)

    Vanmorgen dus de vk gebeld, op consult gegaan, geen ontsluiting, mooie harde tuut, en ook lang genoeg. Madam vermaakt zich ook heel goed in mijn buik en beweegt goed, hartje klinkt goed.

    Maar nu..? Ik was heel kalm maar begin hem nu wel een beetje te stressen.. ik heb ook al weken, een week of 8/9 nu wel constant een gespannen buik bij de kleinste bewegingen. Als ik zit of lig is het goed maar zodra ik beweeg bam, gespannen. (Niet knoerhard dus vandaar denk ik en de vk geen harde buik)

    Ik vind het heel moeilijk.. ergens ben ik bang dat ik ineens veel te vroeg ga bevallen, en ik wil die angsten niet. Ik zou zo blij zijn als ik die 24 weken door ben.. :(
    Ik neem echt al veel rust, als zoon slaapt smorgens ga ik zitten boek lezen. Wasjes vouw ik zittend op, koken doe ik deels zittend, amper tillen, geen klusjes meer in huis en gewoon veel zitten. Elke middag slapen we samen, ik ben ook te moe om anders de dag door te komen dus ik slaap ook twee uurtjes ongeveer..

    Herkent iemand dit? Ging dat gewoon goed? Wat kan ik nog? En buikband misschien?

    Ohja urine was vrijdag nog schoon bij de huisarts. Vanmorgen opnieuw ingeleverd bij het ziekenhuis.
     
  2. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik herken het wel. Veel harde/gespannen buiken, vanaf heel vroeg al.
    Ook ik heb het erg rustig aan gedaan.
    Ik kan je niet vertellen dat het helemaal goed is afgelopen, want moet nog brvallen...
    Maar ben zeker niet te vroeg bevallen, want zit nu op 40+3 ;)
     
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Denk toch harde buiken. Ook hier last van. Aan de ctg gehangen. Conclusie: helaas gewoon een kwaal.

    Vanaf week 23 doe ik dus ook helemaal niks meer. Bij minst geringste beweging meteen hard. Heel vervelend:(.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb bij alle zwangerschappen vaak het gevoel gehad van een gespannen buik. Maar die was dan nog goed in te duwen dus geen aandacht aan besteed. Nog nooit te vroeg bevallen en alle keren gewoon doorgewerkt tot 36 weken. Ik zou er dus niks achter zoeken.
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik had het laatst na een flinke wandeling. Schrok me kapot maar het schijnt bij een tweede zwangerschap vaker te gebeuren. Je doet al goed rustig aan en als alles nog potdicht zit zou ik me proberen geen zorgen te maken. Hoe moeilijk ook...
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Jullie hebben gelijk. No stress!

    Nog anderhalve week.. dan maakt t me vast al minder bang..

    Bedankt lieve meiden!
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Als de verloskundige zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zou ik dat ook niet doen. Zet 'm op!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Bubblez, ik heb echt exact hetzelfde. Daarbij ook bekkeninstabiliteit helaas. Dinsdag moet ik naar de verloskundige en ga ik dit ook aangeven. Ik doe vooral heel rustig aan en heb sinds gisteren ook een bekkenband maar die heb ik meer aangeschaft vanwege de bekkenklachten. Ik mag die eigenlijk ook alleen gebruiken als ik eens naar de stad wil, wat nu amper lukt door de bekkenklachten.

    Sterkte!!
     
  9. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ik had het ook al vrij vroeg. Bij mij een teken dat mijn werk te zwaar werd. Vanaf 26 weken gestopt met werken, ging daarna een stuk beter. VK gaf ook nog aan dat het bandenpijn kon zijn, omdat alles aan het verplaatsen is en je baarmoeder een groeispurt krijgt.
    Vooral rustig aan blijven doen, hopelijk word het snel weer minder!
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad bij nr 2 en 3....

    Ik heb gewoon een hele gevoelige baarmoeder, heeeeel vervelend...

    Had bij de laatste met 9/10 weken al harde buiken...


    Ze zijn overigens allemaal
    Prima blijven zitten :)
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Bekkeninstabiliteit heb ik altijd al, in een zwangerschap nóg erger. Voor mij al zo "gewoon' dar ik dat niet eens meer benoemde.. ik ga ervoor naar de fysio, elke twee weken (buiten mn zwangerschappen ook!) En nu soms elke week als het te pijnlijk is. Vanaf week 30 gaat ze mij weer tapen om mn bekken onder controle te houden.

    Als ik jou was zou ik zeker opzoek naar een goede bekken fysio, dat scheelt al zoveel!
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Bizar he? Ik denk idd groei maar dus ook bandenpijn!
    Mn fysio heeft gisteren twee tapes geplakt op mn buik met de tekst "kijk of het werkt" wauw wat een verschil na een paar uur! Dus ik had haar geappt (is een vriendin) of ik nou een placebo ervaarde of wat het deed. Toen gaf ze aan dat het dan mn banden zijn, die heeft ze nu verstevigd. (Ze grapte nog, haal ze er maar af dan voel je wel of het een placebo effect heeft haha)

    Dus het helpt! Voor de harde buiken dan deels. Het is nu goed behapbaar. Die krampjes blijven, maar ik denk dat dat een deel stress is van verrot nieuws vorige week vrijdag.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik ook idd.. dat voelen aan mn buik doet al zeer. Echos inwendig vond ik ook altijd vreselijk. Vet irritant.

    Maar gelukkig! K begon mij toch wel druk te maken woensdag dat ze ontsluiting wou meten zeg, brr.. dit ukje moet toxh nog wel een week of 15 binnen blijven, dan wil ik er over nadenken :p
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik loop inderdaad sinds 14 weken al wekelijks bij de fysio, wat naar dat je er altijd last van hebt! Ik ga dat tapen zeker navragen. Bedankt voor de tip!
     
    Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina