Gestopt met de pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fearfull, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Ik slik al bijna een jaar de pil levengestrol nog wat 0.1. 0.2 gram. De laatste 3 maanden overkomt mij best wel iets vaags wat ik nu wel achter ben. Buiten de stopweek om verlies ik soms bloed. Spotting dus. Heb hier ook met de HA over gehad en die die zei kan mss aan je pil liggen. Misschien moet je een wat zwaardere variant maar als het nog aanhoudt dan weer terug komen.

    Vorige maand was er niks aan de hand. Gewoon altijd me pil geslikt netjes en op tijd. Ik las een stopweek in en na 4 dagen in de stopweek heb ik bloedverlies. Nu kamp ik al heel lang met de gedachten om te stoppen met de pil. Weliswaar niet voor een zwangerschap maar omdat ik het echt beu ben. Aangekomen, libido van 0.0, opvliegerig, Moe, pijnlijke borsten en ga zo het rijtje maar af..

    2 weken geleden was het weer zover. Ik moest nog 3 pillen en dan zou mijn stopweek dus beginnen. Wat gebeurt er.. na een nacht met hevige buikpijn ben ik wat bloed verloren. Ik dacht meteen aan een doorbraakbloeding en ja hoor de bloeding heeft 10 dagen geduurd en in alle hevigheid. Moest om de 2 seconden naar de wc en verloor stukken stolsels. Men dacht nog aan een miskraam maar ik had een week van te voren toevallig getest ivm misselijkheid en die was negatief en op de dag van de bloeding met een cb en die gaf aan niet zwanger. Dat was het gelukkig dus niet. De bloeding hieldt niet op en moest dmv medicatie gestopt worden.

    Nu ben ik de pil zo zat geraakt en ben sinds een weekje gestopt hiermee. Ik voel me nog steeds erg Moe, libido komt nog niet op gang en heb vaak last van stemmingswisselingen maar goed dat laatste heb ik altijd gehad. Zijn er nog meer dames die reeds gestopt zijn? Ik ben overgings naar de ha geweest hiermee en die adviseerde mij ook even met de pil te stoppen. Sowieso heb ik een afspraak staan bij de gyn om een eventuele vleesboom ofzo uit te sluiten. De dokter vond de laatste bloeding wel passen bij een vleesboom vandaar.
     
  2. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Geef het tijd, je bent ‘nog maar’ een weekje gestopt. Stemmingswisselingen kunnen zelfs wat heftiger worden zodra je net bent gestopt maar in mijn geval werd dat na verloop van tijd ook minder. Ik merkte de eerste veranderingen na een week of 3.
     
  3. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben ook pas sinds kort gestopt met de pil. Het heeft gewoon tijd nodig om allemaal uit je lichaam te gaan, al die hormonen e.d. Het heeft bij mij 2 weken geduurd voor ik ongesteld werd, ik had cerazette, en duurde ook maar 2 dagen. Paar dagen later weer 2 dagen ongesteld. Ik denk dat ik afgelopen week vruchtbaar was want ik had continu zin in seks en andere afscheiding dan normaal. Voorheen had ik echt amper zin in seks, arme man van mij, en als het wel zo was was het ook zo weer over. Dus normaals, geef het wat tijd. Ik ben nu erg positief over het stoppen maar wie weet hoe ik me volgende maand voel. En er zijn er ook genoeg waar het wel een aantal maanden heeft geduurd voor ze zelf verandering merkten.
     
  4. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Nee ik geef het sowieso tijd inderdaad. Ben af en toe misselijk en hoofdpijn maar dat hoort er vast allemaal bij :)
     
  5. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Wat ik ook zo prettig vind is dat ik zo blij ben dat ik niet steeds elke avond de pil moet vergeten om in te nemen haha
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Heb je al eens een uitstrijkje laten maken? Ik zou zeker even aan de gynaecoloog vragen of hij dat wil doen.
     
  7. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Vorig jaar nog en die was goed
     

Deel Deze Pagina