thuis positief en bij de dokter negatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chubby, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chubby

    Chubby Actief lid

    26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik heb vorige week vrijdag een test gedaan die duidelijk positief was.
    nu wilde ik voor de zekerheid bij de dokter weer laten testen en dat heb ik vanmorgen gedaan en daar was hij 2x negatief.
    ik snap er helemaal niets meer van het kan toch nog niet helemaal weg zijn of wel?
    ik ben ook al een dag of 3 overtijd dus de dokter vond het ook al vreemd.
    nu heb ik met de dokter afgesproken dat ik als ik niet ongesteld word volgende week terug kom bij hem.

    zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad?
    ben er erg nieuwsgierig naar.

    groetjes,
     
  2. SeRa24

    SeRa24 Actief lid

    10 okt 2008
    248
    0
    0
    3 dagen overtijd? ik zou gewoon nog even een weekje afwachten, t kan best dat het lichaam dan wat meer hormonen aanmaakt en het dan wel zichtbaar is
    Wel vreemd dat het eerst wel positief was?
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    had ik ook bij ons meisje
    En ze is nu toch al bijna 2.
     
  4. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hallo


    ja ik heb dat vorig week ook gehad.
    ik ben 2 wken overtijd en in de ochtend zel een testje gedaan was positief ik ntuurlijk helemaal blij toen naar de arts geweest en ineens was dat negatief ik heb nu een weekje gewacht en ga morgen weer een testje halen


    ik vind het ook maar vreemd wat in onzekerheid zitten is erg vermoeiend
     
  5. Chubby

    Chubby Actief lid

    26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    bedankt voor jullie reacties
    stelt me toch een beetje meer gerust.

    groetjes,
     
  6. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ging toen ik 2 dagen overtijd was ook naar deHA ik had thuis al positief getest, en hij zei toen we hoeven hier niet te testen want mijn testen geven pas na 7 dagen overtijd positief aan.....
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Die testen van de huisarts zijn minder gevoelig dan de thuistesten, dus ga er maar lekker vanuit dat je echt wel zwanger bent! :-D
    Hier hetzelfde verhaal: bij 16 dagen overtijd getest (thuis). In eerste instantie niks, maar na een uur verscheen er een heeeeeeeel licht streepje.
    Volgende dag dus maar naar de huisarts: negatief. Twee dagen later thuis: positief. En ben nu toch bijna uitgerekend, :)
    Zullen we met z'n allen een handtekeningenactie beginnen om die stomme testen aangepast te krijgen? ;) Hoor zoveel verhalen over negatieve testen terwijl vrouwen dan toch echt zwanger zijn!
     
  8. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Bedoel je de testen van de dokter of die je thuis doet? Zijn die van de huisarts minder goed? Vraag ik me nu even af hahaha
     
  9. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Dat was bij mij ook zo!
    Maar ze is nu toch al weer dik
    5 maanden! ;)


    xxx
     
  10. Chubby

    Chubby Actief lid

    26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik heb vanmorgen thuis weer een test gedaan want ik kon het niet laten en die is nu nog duidelijker dan die 1e en die was echt positief.

    ik ga volgende week gewoon weer naar de dokter dan moet het wel goed zijn.
     
  11. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou meid dan denk ik wel dat je zwanger bent
    ip probeer eens de digitale van clearbleu
    niks geen gezeur met streepjes
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Niks niet DENKEN dat je zwanger bent: je BENT zwanger! Gefeliciteerd!

    En Ellen: ik bedoel dus idd die verrekte huisartstesten... (waarvan ze daar geloven dat die toch echt de enige juiste uitslag geven).
     
  13. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant



    als ik naderhand tog zwanger blijk te zijn wil ik wel een handtekeningenactie houden hahahahaha


    ik krijg een beetje hoop stiekem ik kijk nu weer terug naar die testje van vanmorgen en nu is die streep een beetje zichtbaarder


    jeetje wat ben ik tog een beetje hopeloos :p
     
  14. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Heey,

    Dit heb ik toen ik net zwanger was van diana ook gehad... en was er al op voorbereid, en had dus een test van mezelf meegenomen. Toen die van het ziekenhuis dus negatief was, liet ik mijn positieve test zien, en vol verbazing deden we de test die ik nog nieuw had meegenomen. En idd... 2 streepjes. Mocht toen gelijk bloedprikken en bleek uit idd zwanger!
    De testen van huisarts en ziekenhuis hebben meer hcg nodig om positief te teste.
    Veel succes
     
  15. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik ben vandaag nog maar een test gedaan vaneeft predictor dus een andere merk.


    en die geeft ook heel licht aan en ik heb gevraagd aan de drogisterij die zeggen streepje is een streepje zo slopend :O



    wat raden jullie aan? bloedtest>?
     
  16. Dienares

    Dienares Actief lid

    23 jul 2008
    255
    0
    0
    Sjan: hoe lang ben je nu al overtijd? Ik vond die van predictor altijd duidelijker.
    Misschien moet je morgenochtend maar weer even een test doen met ochtendurine. Die zal wel meer hcg bevatten.
     
  17. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hallo dankje voor je reactie


    ik heb me eerste test 1 week geleden gedaan was ook licht streepje zefde dag naar de arts gegaan in de middag natuurlijk al heel wat drinken op toen was ie negatief nou ik dacht wacht maar even 1 week ga ik weer testen met ochtend urine weer gestest gister met ochtendurine was weer positief maar heel licht vandaag weer test gehaald weer gedaan ik dacht even een ander testje proberen predictor ook weer een licht streepje


    en ik ben ongeveer 15 dagen overtijd :rolleyes:
     
  18. Dienares

    Dienares Actief lid

    23 jul 2008
    255
    0
    0
    met 2 weken overtijd moet je wel een donker streepje hebben. bel je huisarts en vraag om een bloedonderzoek. zeg dat je niet langer kunt wachten en dat de testjes elke keer wat anders aangeven.
     
  19. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ok dat ga ik maar doen dankje wel voor je snell antwoord.


    liefs sjan
     
  20. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Mijn huisarts doet zelfs geen testen.... of iig als je daar zegt dat je thuis al positief getest hebt... dan is dat voldoende...
    Hij zegt dat de testen thuis tegenwoordig ook al zo goed zijn.. dat het overbodig is om nogmaals te testen....
     

Deel Deze Pagina