Gevaarlijk voorval situatie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door auroraa, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Jeetje wat heftig zeg! Goede keus om daar direct weg te gaan. Je manager heeft er vast begrip voor. Ik zou ook zeker een klacht indienen bij t gastouderburo, en mogelijk ook de GGD, heeft zij nog meer kinderen die ze op dit moment opvangt?
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik zit met kippenvel op mijn armen. Wat verschrikkelijk.
    Even praktisch, als je gastouderbureau geen andere gastouder heeft, kun je ook op Marktplaats kijken of er andere gastouders bij je in de buurt zitten. Ook "gastouder + woonplaats" wil nog wel eens helpen. Ik werk ook als gastouder en op die manier heb ik de afgelopen paar weken onverwachts (totaal 6!) kinderen opgevangen voor een korte periode (1-3 weken).
    Als je nog niets gevonden hebt, je mag me een pb sturen voor mijn woonplaats zodat je kinderen misschien bij mij kunnen spelen.
    Ik kan me voorstellen dat het nu sowieso spannend is om je kinderen, maar vooral je dochter, naar een gastouder te brengen. Maar dat je ze niet meer naar deze gastouder kunt en wilt brengen is heel begrijpelijk. Heel veel sterkte en knuffel je dochter maar extra.
     
  3. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Wat een lief bericht en goede tips korenbloem dankjewel! Ik zal je ook even een pb sturen. Lief dat iedereen meedenkt, ik zit er enorm mee in mn maag
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap dat je er erg mee in je maag zit. Je moet je kind gewoon met vertrouwen naar de gastouder kunnen brengen.
    Hoe is je man eronder?
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.786
    113
    Heb niet alles gelezen maar hoe kun je kinderen ergens laten spelen wat niet afgesloten is, grenst aan een weg en sloot.

    Klinkt heel bot maar als je dochter niet had gehuild had ze haar op een andere manier gevonden. Je hebt een hele knappe dochter en zou haar daar meteen weghalen en melding doen van een zeer onveilige situatie.

    Ongelukjes kunnen gebeuren met een kindje net als thuis maar ze brengt een groepje kinderen tegelijk in gevaar en dan verdient in mijn ogen geen 2de kans.

    Al een gesprek gehad? Succes met je beslissing!
     
  6. veense

    veense Niet meer actief

    Er is ook steeds meer flexibele opvang. Ik weet niet in welke regio je woont? Onze organisatie heeft www.plekindebuurt.nl opgezet, zij bestrijken best wel een groot gebied. Ideaal is het voor je kinderen misschien niet, maar wel veilig!
     
  7. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Als je via hetzelfde gob een andere gastouder wilt zou ik ook daar eens flink opheldering vragen. Zij zijn ook betrokken bij de risico inventarisatie van de opvanglocatie. Dit had ook van hun uit voorkomen moeten worden.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Kdv heeft meer capaciteit en vaak een crisisopvang mogelijkheid, die van ons althans wel. Er zit bij ons nu een kindje (babygroep) wat bij een go vandaan komt (go is door dr rug gegaan). Ze heeft t wel moeilijk hoor want het is een kleine met behoorlijke zorgwens (draagzak kindje bij ouders en de go, kdv begint daar niet aan) maar andere opvang die wel die zorgwens kon vervullen was er niet.

    Maar je kan je vaak heel vlot terecht en dan ben je voor die paar weken geholpen en kan je op je gemak in de rondte kijken naar een andere GO aangezien ik vermoed dat je nu wel veel argwanender bent geworden, wat logisch is.

    Kdv heeft vaak net wat meer faciliteiten (inpandig speelgebied bijv) maar ook meer personeel (achter de hand).

    En ja het is vaak totaal anders dan een GO, maar een paar daagjes met veel nieuwe kindjes kunnen spelen en ander speelgoed is ook een ervaring. Dus wellicht heb je daar ook een evt mogelijkheid nog al is t maar voor tijdelijk.
     
  9. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik heb heel veel tips gekregen hier, enorm bedankt daarvoor. Vandaag is de dag, ik ga het gob en de go zelf bellen. Daarnaast moet ik natuurlijk andere opvang regelen en op mn werk iets zien te fixen. Het komt vast wel goed maar bah ik heb echt een zenuwachtig gevoel. Ik zit nu te denken aan een heel leuk kdv in de buurt. Mijn dochtertje is heel sociaal en vindt andere kindjes heel leuk, voor haar zou her ideaal zijn. Voor mn zoon van 3 vind ik het wel moeilijk. Ik weet niet hoe hij herlt gaat vinden daar. Hij is bijna 3 jaar opgevangen door onze go. Hoe gaat hij verandering vinden?
    Hij heeft enorm veel energie en is een jochie met een flink temperament. Onze go kent hem goed en weet goed met zijn driftbuien en agressieve buien om te gaan. Hoe gaat dat straks? Maar goed, dat zien we dan wel weer.
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.661
    113
    Voor je zoon kan het juist ook wel goed zijn. Over een jaar gaat hij naar school en zal hij zich in een grote groep moeten kunnen bewegen en omgaan met andere kinderen. Op een kdv kunnen ze ook echt wel goed met driftbuien omgaan. Maak je daar maar niet te druk over. Misschien een kdv kiezen waar hij straks ook naar de BSO gaat als hij op school zit. Er even van uitgaande dat je dan BSO nodig hebt.
     
  11. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Succes vandaag! Ik ben benieuwd wat het gob ervan te zeggen heeft!
     
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.661
    113
    En hoe ging het vandaag?
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.786
    113
    Ben benieuwd hoe het is gegaan.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik ben ook reuze benieuwd
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En ik ook!
     
  16. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik zou mijn dochter daar per direct weghalen, ik zou haar ook niet met een gerust hart daar achter kunnen laten. Ook vind ik een telefoontje wel erg makkelijk, ze had s'avonds ook nog even kunnen bellen of of langs kunnen komen om het er rustig over te hebben met jullie als ouders.
     
  17. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Onze gastouder is gisteren langs geweest bij mijn vriend, ik was aan het werk. Ze was ontroostbaar. Morgen komt ze nogmaals hier bij me thuis en komt ze met mij praten. Ik heb vanavond een afspraak met een andere gastouder in de buurt en eind van de week ga ik bij 2 kinderdagverblijven langs. Er zitten hier heel veel kinderdagverblijven maar ze hebben allemaal wachtlijsten voor de babygroep. Ik zou zo graag willen dat alles bij het oude kon blijven maar ik heb zoveel angst nu. Onze gastouder heeft wel aangegeven dat ze heel veel om onze kinderen geeft en mijn dochter nu continu in de gaten zal houden. Ik weet het niet goed meer. Ik ga in elk geval de andere opties ook langs en binnenkort op vakantie. Bedankt weer met jullie meedenken
     
  18. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.529
    113
    Goed dat je verder gaat kijken.
    mijn vertrouwen zou weg zijn in zo'n situatie.

    ze kan nu wel zeggen pas goed op maar toch ergens denk ik dan waarom nu wel.
    en viel ook over het feit buiten op het veld spelen mijn dochter is nu 5half en die mag nu alleen spelen hier achter die dus grensen heeft van hekken en bosjes.
    dus vind het wel een beetje raar.

    dus nee ik zou verder gaan het was leuk maar geen vertrouwen zou voor mij echt klaar zijn.
    jhoe lief ze ook kan zijn.
    maar miss is ze ookwel bqng voor negatieve uitspraken vwn jou tegen anderen.
     
  19. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Pfoe.. beetje laat dat ze gisteren dan toch ineens huilend aan kwam zetten. Is ze soms bang voor het inkomensverlies? Ik heb je hele topic gelezen, zij heeft haar kansen gehad om te laten zien hoeveel dit met haar gedaan heeft. Dat ze het lef heeft gehad om het gesprek afgelopen week zo verdedigend met je aan te gaan vind ik bizar. En dan nu ineens komen huilen. Nee, andere gezinnen moeten beschermd worden tegen zo iemand.
     
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Geen haar op mijn hoofd die daar nog aan zou denken. Tranen zijn veel te laat. Zou echt zelf ook nog de ggd op de hoogte stellen.voor het geval dat het gastouderbedrijf het onder het kleed probeerd te vegen. ( Maar dat is meer mijn eigen gevoel denk ik)
     

Deel Deze Pagina