"lekker slapen zonder huilen"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

    BrB Actief lid

    20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hallo allemaal,

    onze schat is al bijna 11 maanden en heeft misschien in totaal 14 dagen doorgeslapen (daarmee bedoel ik het klokje rond). Ze komt nog altijd een paar keer per nacht: soms voor een speentje, soms om echt getroost te worden. We geven geen flesje meer (dat zou misschien wel helpen om te troosten, maar liever niet), maar nemen haar nu maar mee naar bed. Ze slaapt dan vrijwel direct in. Voorheen zei ik altijd dat ik dit nooooit zou doen, maar ja, mijn man werkt 5 dagen en ik 4, dus we hebben onze slaap ook hard nodig.
    Daarnaast vind ik het ook echt zielig voor haar. Als we haar laten liggen dan is ze zo overstuur en het laatste wat ik wil is dat ze zich onveilig voelt. Wij slapen eigenlijk allemaal prima (met z'n drietjes in bed), maar we hebben het natuurlijk liever niet.

    Voor de mensen die het boek "lekker slapen zonder huilen" hebben: staat hier ook iets in voor kindjes die prima in slaap vallen, maar midden in de nacht wakker worden en niet te troosten zijn (bijv. met een fles of in bed nemen)? Zo ja, dan gaan we het boek ook maar aanschaffen, zo nee, andere tips?
     
  2. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    staat wel iets overin...bij ons heeft helaas nog geen wonderen gebracht ;)
    Maar hey wie weet werkt het voor jullie wel.

    Succes er mee!
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja staat erin. En je mag het ook van mij overnemen, ziet er nog goed uit. Ik geloof niet dat ik het nog eens moet lezen...
     
  4. BrB

    BrB Actief lid

    20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    wat wil je ervoor hebben dan? Slaapt jullie meisje al door? Heb je topic doorgelezen over het niet willen slapen.
     
  5. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    breng maar 2 weekjes hier :p (kidding uiteraard) geen boek voor nodig maar aangezien jullie veel dingen "verkeerd" hebben aangepakt en hebben toegegeven zal het nu pittig worden en is het meer een kwestie van consequent zijn en haar een stukje rust terug geven in haar slaapgedrag die ze inmiddels verkeerd heeft ontwikkeld.
     
  6. BrB

    BrB Actief lid

    20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Mmm..was ff gepikeerd: "hoezo, verkeerd aangepakt". Maar je hebt helemaal gelijk besef ik me. Overdag zijn we heel consequent en zijn we erg van de rust en regelmaat. Alleen 's nachts is vanaf dag 1 "een ramp" geweest en besef me dat we ons teveel hebben laten leiden... :rolleyes:
    Tja, maar wat houdt consquent zijn nu in. Laten huilen? Dat kan en wil ik echt niet. We hebben het wel geprobeerd, maar dan is ze zo overstuur en rollen de tranen over haar wangen. En dat betekent weer dat mijn hart breekt. Ik besef me ook wel dat we dus zo in een visuele cirkel terecht komen. Maar hoe dan wel he? Vandaar dat ik dacht dat er in het boek misschien wat tips (houvast) staan.
     
  7. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hier hetzelfde met onze kleine meid van 16 maanden.

    Sinds twee weken is ze rond 01.00 en 03.00 uur wakker, waarbij we soms een uur nodig hebben voor ze weer in diepe slaap is. We weten echt niet wat de magische oplossing moet gaan zijn, maar ondertussen slaapt ze nu bijvoorbeeld naast papa in ons bed. Als ze wakker zijn ga ik nog even terug.

    Heb gister twee boekjes gekocht: "Slapen" van Karen Spruyt - Een antwoord op 101 slaapvragen.
    "Ik wil slapen!... maar mijn kind niet" van Ina van Wijngaarden.

    Beiden moet ik nog lezen....
    Één ding is ook hier zeker, we laten haar niet huilen.

    Groet,
    Danielle
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als je dat boek leest ga je een heleboel begrijpen. En als je de aanpak consequent gaat toepassen zul je vast snel verschil merken, je baby gaat dan ook het ritueel herkennen en zelf sneller leren in slaap te vallen. Hier is echt wel verbetering gekomen, maar ook wij hebben dingen teveel op ons gevoel gedaan met als gevolg dat ze niet zelf in slaap kan vallen.
     
  9. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Wij hebben hem een tijdje in bed genomen. Maar nu hebben we hem dus gewoon een paar keer kwartiertje laten huilen met pijn in mn hart moet ik zeggen. En nu slaapt hij al 3 dagen even afkloppen helemaal door.
     
  10. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nou ik moet ook zeggen ik kan er ook niet tegen als ze huilt en wij leerde ook de verkeerde dingen aan.

    ik heb t zelfs zo erg gehad dat ik haar aanleerde dat ik naast haar bedje op de grond ging zitten en daar gewoon 2 uur lang zat.leek wel gek!
    ze zat gewoon te kletsen tegen me en zodra ik wegliep zette ze t op een janken.
    ik nam dr vaak uit bed en trooste haar en legde haar weer trug...en soms zelfs dat ik met dr op bed ging zitten tot ze weer sliep en terug legde.
    maar vaak als ik dr terug legde werdt ze gelijk wakker en draaide dan door.
    en sinds kort gaat ze gewoon doodleuk zitten keten..en als je dr terug legt is t drama.gewoon compleet doorslaan (is ze erg goed in)
    toen las ik hier van de week dat stukje van de 5,10,15 min.truukje.
    dus wij ook proberen.
    als ze wakker wordt,erheen en in haar bed laten.ik ga voor dr bed op mn knieeen bij dr zitten.sla mn arm om dr heen en troost dr door zachtjes tegen dr te praten,en over dr rug te wrijven.
    en dan als ze rustig is dan zeg ik welterusten en trek aan een muziek knuffel die een paar sec speelt en loop naar mn eigen bed.dan zet ze t op n janken.ik laat dr 5 min huilen,en dan ga ik weer terug om hetzelfde te doen.en als ik dan in bed lig wacht ik 10 min voor ik weer ga troosten.en toen t zelfde en dan 15 min wachten.en toen viel ze in slaap.
    nu heb ik t vannacht voor de 3e keer gedaan en na de 2e keer troosten ging ze ff huilen nog en toen viel ze in slaap.
    voorheen duurde het minimaal zo'n 2 uur voor ze eindelijk na een hoop drama in slaap viel.
    nu hooguit een half uur of minder zelfs.
    ze weten dat je toch wel komt en dat ze getroost worden.op deze manier is t totaal niet zielig hoor!
    en je wordt zelf ook niet zo wanhopig.ff huilen mag best hoor.hier rollen ook de tranen over dr wangen,en loopt ze nog ff na te snikken soms.
    maar je leert ze snel t verkeerde aan.
    ze worden denk ik op een gegeven moment ook automatisch wakker door t ritme wat ze hebben doordat ze elke nacht eruit gehaald worden.

    ik weet een aantal mensen die de kleine in bed namen en na 4 jaar nog met een kind zaten die niet in zn eigen bed wil slapen.
    en nu als ze nog in een ledikantje slapen kunnen ze er niet uit en gaan ze daarom huilen tot je ze in bed neemt.maar als ze straks in een peuter bedje slapen dan kunnen ze eruit en kruipen ze elke nacht naast je in bed.en daar heb ik eeeecht geen zin in.weg prive leven.....
     
  11. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Inkie, jou aanpak heeft hier ook zo gewerkt. Het was hier niet zo erg als bij jullie, maar toch ook wel overstuur wakker worden en alleen nog maar bij mama willen zijn. Krijsen als we ze weer neer legden en weg liepen.
    Je kindje moet gewoon leren dat zijn bedje is om te slapen. Mama gaat weg, maar is er als ik ze echt nodig heb.
    Ik ging altijd gelijk naar haar toe als ze huilde. Maakte geen oogcontact, praatte niet tegen haar, legde haar goed, speentje er in, knuffel bij zich en dan ging ik weer weg.
    Na een paar nachten had ze het door en ging ze gelijk weer slapen.
    Nu geef ik BV en dat ligt toch wat anders denk ik. Ze komt toch nog min. 1x 's nachts om te drinken. Ze heeft dan een heel ander huiltje dus ga ik haar wel gelijk halen om bij mij in bed te drinken.
    Het ik-wil-mama-zien-huiltje herken ik gelijk en daar trappen we niet meer in ;)
    Succes ermee.
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vond het trouwens echt niet makkelijk om ons kindje te laten huilen hoor, heel veel mensen denken dat dat makkelijk is of ik dat makkelijker vind omdat ik dat zeg maar heb huilend in mijn bed gezeten en mijn man en ik hebben elkaar gesteund door die tijden maar daardoor eigenlijk maar een week in totaal wakker gelegen in heel die 16 maanden..
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    N.a.v dit berichtje, heb ik het net ook eens geprobeerd. Alleen krijgen wij haar in bed dus echt niet rustig. Dus even op de arm, na 5 minuten krijsen. Daarna weggelegd en ze ging gelijk weer op het zelfde keiharde volume door. Maar toen was het dus na 5 minuten klaar! Ineens! Dus 10 minuten krijsen.. Maarja, toen werd er na 2 minuten vuurwerk net onder haar raam afgestoken... Gelijk weer keihard krijsen van schrik duidelijk!
    Dit troosten duurde even langer -hier was ook geen twijfel mogelijk hoor: Gelijk in onze armen! - maar toen toch weer teruggelegd, gelijk weer krijsen maar met 2 minuutjes was het toen klaar.. . pffff rot vuurwerk.. hopelijk blijven ze nu weg hierachter...
     
  14. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    maar als ik weg loop snachts gaat ze ook gillen hoor.en dat laat ik dan of die 5 of 10 of 15 min. doorgaan.
    en het werkt vanzelf als t goed is.
    ben zo blij dat we het hier nu doorhebben....
    overdag is het hier gelukkig niet nodig omdat we dan hetzelfde riedeltje doen als wanneer ze savonds naar bed gaat:
    gordijntjes dicht doen,alles welterusten en slaap lekker zeggen,en dan kusje en in bed leggen.
    en dan gaat ze gelijk slapen.
     

Deel Deze Pagina